Brno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.
Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.
Některým možná ukápla i slza…
Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.
Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.
Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.
Ostaně mě osobně je to jedno jesli bude jedno (nové) nebo dvě já jsem spíš pro ty dvě jen kvůli konzervativcům co chtějí zachovat to staré. Ale pokud jedno tak Nové ale dostačující. Mně to nezabije když to bude o deset minut pěšky dál (a to vlakem jezdím často). Navíc se tam stejně natáhne šalina tak co jen bude o jeden přestup navíc. Je to jen o tom že lidi jsou pohodlní a jsou zviklí dojet šalinou skoro na první nástupiště x let.
A proč být pro dvě???
Takže stávající je vzhledem k intenzitě vlaků nedostačující. Kolikrát tam je viděno že dva vlaky stojí na jedné koleji každý na opačný směr. Navíc tedy pokud přijde to kdysi zmiňované zavedení intervalu 10 či 15 minut tak bude úplně nedostačující. Už teď kolikrát byď jen 5 min zpožděný Os musí čekat na uvolnění peronu.Navíc 15 minutový interval je tam teď v raních a odpoledních špičkách docela hukot. Na relaci Vranovice - Tišnov, Křenovice - Blansko. Pak tu je relace směr Střelice a Slavkov což je 4/6x do hodiny 8vlaků x R a EC popř Ex. Nyní je tam 6 nástupišť z toho 2 kusé. Takže stávající nikam rozšířit nejde - to by museli zbořit tesco nebo to posunout o cca 1km směrem na Břeclav. Takže pokud se bude stavět nádraží tak minimálně aspoň 10 nástupišť (myslet na budoucnost a rychlotrať) a to pochybuju že se na to nynější dolní vejde pokud jo tak jedině dobře. A proč tolik nástupišť no jednoduché. Máme tady soukromé dopravce kteří by jistě chtěli konkurovat ČD i na Brněnsku. Jenže to teď nejde neboť nemají kam zajíždět. Takže nové nádraží by mělo pojmout i vlkaky soukromých dopravců. Proto to musí být buď nové hodně velké nádraží a nebo teda nechat staré a postavit nové tak 6 - 8 nástupišť a udělat to tak jak jsem psal v prvním příspěvku. regio vlaky na staré, expresy a přípojne Os + případní soukromníci na nové. Toď můj názor na věc. Pokud to není ekonomické hold njesem ekonom jsem jen člověk s drážní školou. A co se týče příjezdu zpožděného EC tak pokud to bude do 10 minut jsou tam čekací doby na EC a R a pokud je to od 30 - 60 tak toho člověka to hold nezabije počkat max 30 minut na další spoj a pokud jo tak se vydat na staré kde mu to jezdí častěji. Stačí ???
Naštěstí na to opravdu už asi nebudou prachy. A navíc věřím, že když hlavní sponzor vyfakoval tunel do Berouna, tohle by potkal stejný osud... :)
A proč nemít dvě nádraží ???
Protoze to stoji prachy a neprinasi to zadnou vyhodu. Ted zkuste vy obhajit proc mit dve nadrazi.
Ve velkých městech je to běžné.
Je bezne, ze se umyslne postavi nove nadrazi kousek od stareho a prebere jenom cast spoju, nebo je bezne, ze se to tak kdysi postavilo, protoze vlak prakticky nemel konkurenci a kdyz to nekde vydrzelo doted (Praha, Viden), tak tam se toho chtej zbavit?
http://hn.ihned.cz/c1-54661100-drahy-chteji-prodat-pozemky-u-nadrazi-v-brne
1) Nikdo neni zvedavej na prechazeni z jednoho nadrazi na druhy pri prestupovani.
2) Udrzba dvou nadrazi je drazsi, nez udrzba jednoho.
Ja predpokladam, ze v pripade presunu se stavajici nadrazi (a hlavne pozemnky) "vyhodne" proda. Coz je ostatne lepsi, nez drzet 2 nadrazi.
Já to beru že Dolní nádraží nefunguje jako osobní nádraží ale jako průtah pro náklady. Takže tím myslím výstavbu nového osobního nádraží.
A říkám to proto že si myslím že Brňáci si myslí že když se přesune Hlavas o 1 km. dál že z hlavasu nic nebude. Já předpokládám že to nádraží tam zůstane a budou tam zajíždět regionální vlaky jako do teď. Na nové by zajížděli pouze Mezinárodky a vnitro Ex a R, k nim přípojné Os vlaky. Jelikož sem někde četl že se chce provozovat 15 minutový interval tak si myslím že by to tak šlo udělat. Když pojede např. nějaký Lojza z horní dolní do Prahy sedne na vlak který ho doveze na Nové nádraží k EC. Když pojede na nákupy a nevezne auto tak sedne o 15 min později a pojede vlakem na starý hlavas a pak busem do olympie.Vím že zajíždění na staré se v r. 2009 zamítlo ale proč to neobnovit myslím že takhle by to bylo lepší. Ale je to jen moje myšlenka nikomu ji nevnucuji.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.