..: Artikel - Itálie :..

Taurus v úseku Rabensburg - Hohenau, foto: Firefighter Již několikrát jsem využil nabídku otcova zaměstnavatele – Českých drah – a vypravil jsem se s kamarádem po železnicích Evropy za sluncem, mořem či novým přátelstvím. Psal se rok 1997, když jsem se ze slunného Portugalska už sám vracel přes Rakousko domů. O právě probíhajících povodních jsem měl jen kusé informace, protože mobily v té době ještě nebyly tak rozšířené. Právě kvůli povodním byla spousta vlaků vedena po odklonové trase. Jinak tomu nebylo ani u mého spoje EC, na který jsem čekal v Hohenau, kam jsem dojel osobním vlakem z Vídně. Navzdory tomu, že vídeňská nádraží znám velmi dobře a vím, ze kterých odjíždí mezinárodní rychlíky do České republiky, rozhodl jsem se použít osobního vlaku, abych lépe poznal zdejší krajinu, která z rychlíku ubíhá moc rychle.

Návrh interiéru nové stanice Roma Tiburtina, foto: http://www.rfi.it/ Řím — Rekonstrukce či přestavby nádražních budov i samotných kolejišť nejsou dnes vlastně žádnou novinkou. Jejich provedení (ať už koncepce nebo technické řešení) se však liší stanici od stanice, natož pak v různých zemích. Zavítejme do slunné Itálie a přibližme si, jak probíhá přeměna nejen železniční stanice Tiburtina… Současná Roma Tiburtina je druhou největší železniční stanicí v Římě a zároveň jednou z největších v Itálii. Nachází se v severovýchodní části města a je elektrifikována napěťovou soustavou 3 000 V. V říjnu 2007 byla zahájena výstavba nové stanice s tím, že v současné době by měla být hotova již drtivá většina prací. Ty zahrnují i výstavbu nových parkovacích míst, úpravu zeleně, ulic a také obchodních ploch a kanceláří. Kolejiště je situováno ve výšce zhruba devíti metrů nad zemí. Stanice je navržena jako „galerie vzduchu“.

Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.

Autor: CSPSV

Řím - Jel jsem na několik týdnů za kamarádem do Říma a přemýšlel jsem jak se tam nejlépe po kolejích dostat. Většina lidí jezdících do Itálie vlakem, se kterými jsem mluvil, doporučovala cestu přes Wien. Je to z jednoho důvodu, pokud si člověk koupí integrovanou mezinárodní jízdenku, přijde ho průjezd Rakouskem (Hohenau - Tarvisio) na mnohem méně peněz, než dostávat se do Itálie přes Německo a Brennero. Tento problém jsem však neřešil, poněvadž jsem si koupil jako vždy 2 zónový Interrail.

Autor:
   
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 04:52
geht unter um 21:15

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Seminár SVTS: Ing. Rastislav Cenký: Reforma verejnej osobnej dopravy a harmonizácia objednávania výkonov ...
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, si vás dovoľujú pozvať na ďalšiu zo série odborných prednášok, ...

Poslední příspěvek Prezidentský vlak objede někdejší Československo
V pondělí 18. června tohoto roku se v hlavní budově Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné uskutečnila společná tisková konference NTM a Českých drah (ČD) k problematice unikátního projektu ...

Poslední příspěvek Čínske „vysokorýchlostne“ metro
Už dávnejšie ma zaujala nová rýchla trať metra v juhočínskom meste ShenZhen (alebo v 'našom' prepise ŠenČen). A k napísaniu na nakopla debata na vlaky.net o zvyšujúcich sa rýchlostiach na železniciach. ...