Paříž — Stále silnější letecká a autobusová doprava nutí francouzské dráhy efektivněji plánovat provoz známých rychlovlaků TGV. Společnost chce zlepšit především využití vozového parku a vyřadit nejstarší jednotky z provozu. Podle ředitelky společnosti SNCF Voyages Rachel Picardové je očekáváno snížení provozních nákladů o 20 až 30%. Dojde například k rozšiřování konceptu nízkonákladových vlaků Ouigo a k úpravám v provozu vlaků tak, že například na trase Paříž – Lyon dojde ke snížení turnusové potřeby ze 24 souprav na 19. Cílem je snížit počet souprav TGV ze 400 na 300, což přinese menší potřebu investic i provozní náklady. S nejvyšší pravděpodobností tak dojde k vyřazení souprav TGV PSE a TGV Atlantique, které dosahují stáří okolo 35 let. Flotila francouzských rychlovlaků TGV se pak bude skládat z různých modifikací TGV Duplex. Podstatně negativní pak může být zmíněná úprava jízdních řádů, kvůli které mohou některá města přijít o spojení se zbytkem Francie pomocí rychlovlaků TGV. Společnost SNCF usiluje o snížení nákladů mezi roky 2016 a 2020 o 2,5 miliardy EUR.
Zdroj: Railway Gazette

Spoj TGV 9542 a v opačném směru TGV 9240 v obou nácestných stanicích dokonce staví.
Ale je mi jasny, ze tak jednoduche to neni, snazil jsem se to svest na to, ze holt z puvodni atlanticke vetve je mozna aktualne presunuli na milanskou. Nastupoval jsem do nej v Lyonu, kam prijel z Parize zdvojeny a dal pokracoval smerem na Alpy uz solo. A na teto relaci rozhodne nedosahoval maximalnich rychlosti, bezne se jelo dlouhodobe osmdesatkou, bylo to spis takove jedno dlouhe "Bezpravi".
Jinak nástup v Lyonu i odjezd s pozdravem od fíry v Turine mam tady:
https://youtu.be/DFnlu4ndvzw?t=14m11s
Rail-2005: takze pokud to TGV jelo pak z Turina do Milana, tak tam jede po nejake stare trati? Tuhlr trat jsem pak jel az druhy den uz italskym ETR500, tak me to ani nenapadlo.
Do Itálie jezdí TGV-R, to má navíc 3000 V ss. Ale protože není kompatibilní s TSI, tak nesmí na VRT Torino-Milano. Takže SNCF už vážně uvažuje, že pro tento výkon objedná 6 nových jednotek 2N2 3Ux Euroduplex (případně nechá upravit stávající).
Loni jsem tam tudy s nim jel (jestli je to on) a opravdu nebyl z nejmladsich :- )
http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Vlakovylet_po_Evrope_-_zari_2016_-_1._dil_-_Vlacky_a_nadrazi/#20160930_174143.jpg
Co se té kompatibility týká, je tu např. Čína a Taiwan (ne, že by tam teda měl někdo potřebu kupovat staré šinkanseny).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
