Budapešť – Po letech omezování a úprav evropských nočních vlaků by se mohlo zdát, že je situace stabilizovaná a v případě změn dochází až na výjimky pouze k drobným úpravám. S jistotou se dá toto tvrzení uplatnit na nasazení moderních lůžkových a lehátkových vozů maďarských železnic, které jsou stabilně již několik let nasazovány výhradně na noční spoje Budapešť – Mnichov a Budapešť – Curych. Zmíněné vozy jsou součástí větší série osobních vozů z let 1994 a 1995, dodávané maďarským železnicím španělskou továrnou na železniční vozidla CAF, a donedávna byly tyto vozy provozovány v téměř původním stavu, v jakém byly od výrobce dodány. Zatímco vozy pro denní vlaky omlazovací kúrou již prošly anebo teprve procházejí, není bez zajímavosti, že podobnou modernizací projdou také zmíněné vozy pro noční vlaky. I přes pomyslná mračna, která se nad ubytovacími vozy v Evropě stahují, se tak alespoň v Maďarsku s jejich provozem i nadále počítá. Za snímky děkujeme Janu Faiglovi, který čerstvě modernizovaný vůz zachytil 20. listopadu letošního roku na odstavném nádraží v Curychu, kam zmíněný vůz dojel na nočním spoji z Budapešti přes Vídeň a Innsbruck.
A i další země s vhodnou geografií je podle mne hned tak rušit nebudou - Itálie, Španělsko, Skandinávie...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.