..: Maďarské železnice obnovují také lehátkové vozy :..

Bcmz_1, foto: Jan FaiglBudapešť – Po letech omezování a úprav evropských nočních vlaků by se mohlo zdát, že je situace stabilizovaná a v případě změn dochází až na výjimky pouze k drobným úpravám. S jistotou se dá toto tvrzení uplatnit na nasazení moderních lůžkových a lehátkových vozů maďarských železnic, které jsou stabilně již několik let nasazovány výhradně na noční spoje Budapešť – Mnichov a Budapešť – Curych. Zmíněné vozy jsou součástí větší série osobních vozů z let 1994 a 1995, dodávané maďarským železnicím španělskou továrnou na železniční vozidla CAF, a donedávna byly tyto vozy provozovány v téměř původním stavu, v jakém byly od výrobce dodány. Zatímco vozy pro denní vlaky omlazovací kúrou již prošly anebo teprve procházejí, není bez zajímavosti, že podobnou modernizací projdou také zmíněné vozy pro noční vlaky. I přes pomyslná mračna, která se nad ubytovacími vozy v Evropě stahují, se tak alespoň v Maďarsku s jejich provozem i nadále počítá. Za snímky děkujeme Janu Faiglovi, který čerstvě modernizovaný vůz zachytil 20. listopadu letošního roku na odstavném nádraží v Curychu, kam zmíněný vůz dojel na nočním spoji z Budapešti přes Vídeň a Innsbruck.

Bcmz_3, foto: Jan FaiglBcmz_2, foto: Jan Faigl

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.11.2018 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Maďarsko


registrovaný uživatel CART 
26.11.2018 (15:44)  
K těm mračnům - je fakt, že SNCF je redukuje hodně, i DB od nich vycouvalo (byť teda síť nočních vlaků "na sedáka" se, pokud vím, naopak rozrostla), tak třeba Nightjety plánují nové designy vozů, a budou tedy přinejmenším rekonstrukce, ne-li novostavby...
A i další země s vhodnou geografií je podle mne hned tak rušit nebudou - Itálie, Španělsko, Skandinávie...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko