..: SŽDC opravila trať z Rokycan do Nezvěstic :..

Setkání osobních vlaků ve stanici Příkosice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Příkosice — Cestující na trati číslo 175, vedoucí z Rokycan přes Mirošov a Příkosice do Nezvěstic, by mohli mít důvod k oslavám. Po dlouhých měsících totiž skončila revitalizace této trati a na vrátily se na ni v plné míře vlaky. V následujících týdnech a měsících sice ještě budou za provozu probíhat drobné dokončovací práce, hlavní stavební ruch je však již pryč. Jenže již nyní je jasné, že stavební výluky se na trať vrátí i v příštím roce či letech. Důvodem je nestabilita trati v místě jednoho z propustků a také prozatimní absence výstražného zařízení na jednom z důležitých přejezdů v Rokycanech.

V rámci revitalizace trati byl obnoven železniční svršek v úseku Rokycany – Příkosice. Zrekonstruovány byly stanice Mirošov a Příkosice, které jsou nyní řízené dálkově a vybaveny audiovizuálním informačním systémem. Novotou září také všechny zastávky ve zmíněném úseku, které nyní disponují bezbariérovými nástupišti ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, stejně jako novými či opravenými přístřešky a informačními cedulemi. Traťové zabezpečovací zařízení je nyní instalováno v celém úseku trati z Rokycan až do Nezvěstic, zatímco do rekonstrukce byl úsek Mirošov – Nezvěstice řízen zjednodušeně podle předpisu SŽDC (ČD) D3.

Přínosem stavby bude po skončení zkušebního období a odstranění závad také zvýšení traťové rychlosti. V úseku z Rokycan do Mirošova by měla být dosažitelná rychlost v celém úseku 80 km/h, následně z Mirošova do Příkosic pak 60 km/h. Dnes je maximální traťová rychlost na úrovni 50 km/h. Se zvýšením rychlosti počítá také nový jízdní řád, cesta z Rokycan do Příkosic podle něj oproti letošku zrychlí asi o 3 minuty z 25 na 22 minut. Další zrychlení by pak bylo možné nasazením modernějších vozidel než v současnosti zde provozovaných motorových vozů řady 810 a motorových jednotek řady 814.

Zastávky na trati 175 prošly obnovou, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNěkteré nebezpečné přejezdy zůstaly i po revitalizaci trati bez zabezpečovacího zařízení, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNástupiště jsou bezbariérová., foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa některých místech byla pole od železniční trati masivně oddělena, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa trati stále probíhají dokončovací práce, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStanice Mirošov, původně obsazená výpravčím (dirigujícím dispečerem), je nyní řízena dálkově, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNezvěstické zhlaví stanice Příkosice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage

Jak ale bylo zmíněno v úvodu, již nyní se na opravené trati objevily závady, které si vynutily zavedení pomalé jízdy 20 km/h v dotčeném úseku a další opravu, která přijde pravděpodobně až v příštím roce. Rozpaky budí také absence zabezpečovacího zařízení na přejezdu u rokycanské zastávky, který můžete vidět na jedné z fotografií výše. Ačkoliv se jedná o velmi frekventované křížení silnice a železnice, výstražná signalizace zde dosud instalována nebyla. Důvodem byly dle místních dopravních zaměstnanců problémy s výkupy pozemků a celá věc bude dána do pořádku až v dalším období. I zde tak zůstává trvale snížená rychlost na 20 km/h.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, jízdní řád 2017, vhodne-uverejneni.cz, obec Příkosice


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.12.2016 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
11.12.2016 (0:52)  
bartik09: Z/do Mirošova zatím slušně dost, ovšem Příkosice bída...

Je třeba v Mirošově a v Příkosicích megaperónů takové délky s množstvím informačních panelů a se zábradlími? Peróny očekávají svoji megalomanskou vizáží příjezd EC a nikoli motoráčku s hrstkou cestujících... V Mirošově se konají celé 2 křižování za 24 hod., skutečně dobře investované peníze...

V Příkosicích sice sem tam někdo i přestupuje z vlaku do vlaku, ovšem těm pár lidičkám jistě stačil i perón běžné stavby.

Jistě, opravovat vedlejší tratě, paráda... Cestující by ovšem myslím raději měli v Mirošově čekárnu a pana výpravčího než tohle katastrofální betonové monstrum, čekání na vlak už bude martýriem, stejně jako všude, kde už něco podobného proběhlo...

Jízdní doba se zkrátila o celé 3 minuty, žáku Kašíku, na kolik miliónů (nebo desítek miliónů?) nás vyšla 1 minuta zkrácení jízdní doby?

Jak je vidno, vyhazování peněz v současném kapitalistickém blahobytu je standardem, no kam se hrabou komunisti...
11.12.2016 (0:50)  
To máme jásat, nebo máme plakat?

rekonstrukce svršku? nebo - Nasypali nové kamení?

propustek ... ano nové kamení na nestabilním železničním 350 let starém železničním spodku asi to nebude kosher.

Opravené přístřešky a rychlost AAAŽŽŽ 80 km/ h... AHHH, už jsem konečně v 19. století ...

Soupravu z roku autobusů ŠL ŠM nebo ŠD vyměníme za její upgrádovanou verzi českého šinkansenu hrůzostrašné 814 ...

Jdu BLEJT
10.12.2016 (22:22)  
Kolik tam jezdi lidi? 3?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.12.2016 (16:56)  
pro (gp):

a nechtelo by to neco hmotnejsího?
registrovaný uživatel (gp) 
10.12.2016 (15:32)  
On první střet na rekonstruovaném přejezdu ukáže, proč archaický šukafón pro tuhle trať není úplně blbá volba.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.12.2016 (12:33)  
Jsem rád, kdyz se nejaká, i méne dulezitá trat, rekonstruje. Skoda jen tech opravdu archaických M 152 a jejich reinkarnací. :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko