Příkosice — Cestující na trati číslo 175, vedoucí z Rokycan přes Mirošov a Příkosice do Nezvěstic, by mohli mít důvod k oslavám. Po dlouhých měsících totiž skončila revitalizace této trati a na vrátily se na ni v plné míře vlaky. V následujících týdnech a měsících sice ještě budou za provozu probíhat drobné dokončovací práce, hlavní stavební ruch je však již pryč. Jenže již nyní je jasné, že stavební výluky se na trať vrátí i v příštím roce či letech. Důvodem je nestabilita trati v místě jednoho z propustků a také prozatimní absence výstražného zařízení na jednom z důležitých přejezdů v Rokycanech.
V rámci revitalizace trati byl obnoven železniční svršek v úseku Rokycany – Příkosice. Zrekonstruovány byly stanice Mirošov a Příkosice, které jsou nyní řízené dálkově a vybaveny audiovizuálním informačním systémem. Novotou září také všechny zastávky ve zmíněném úseku, které nyní disponují bezbariérovými nástupišti ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, stejně jako novými či opravenými přístřešky a informačními cedulemi. Traťové zabezpečovací zařízení je nyní instalováno v celém úseku trati z Rokycan až do Nezvěstic, zatímco do rekonstrukce byl úsek Mirošov – Nezvěstice řízen zjednodušeně podle předpisu SŽDC (ČD) D3.
Přínosem stavby bude po skončení zkušebního období a odstranění závad také zvýšení traťové rychlosti. V úseku z Rokycan do Mirošova by měla být dosažitelná rychlost v celém úseku 80 km/h, následně z Mirošova do Příkosic pak 60 km/h. Dnes je maximální traťová rychlost na úrovni 50 km/h. Se zvýšením rychlosti počítá také nový jízdní řád, cesta z Rokycan do Příkosic podle něj oproti letošku zrychlí asi o 3 minuty z 25 na 22 minut. Další zrychlení by pak bylo možné nasazením modernějších vozidel než v současnosti zde provozovaných motorových vozů řady 810 a motorových jednotek řady 814.
Jak ale bylo zmíněno v úvodu, již nyní se na opravené trati objevily závady, které si vynutily zavedení pomalé jízdy 20 km/h v dotčeném úseku a další opravu, která přijde pravděpodobně až v příštím roce. Rozpaky budí také absence zabezpečovacího zařízení na přejezdu u rokycanské zastávky, který můžete vidět na jedné z fotografií výše. Ačkoliv se jedná o velmi frekventované křížení silnice a železnice, výstražná signalizace zde dosud instalována nebyla. Důvodem byly dle místních dopravních zaměstnanců problémy s výkupy pozemků a celá věc bude dána do pořádku až v dalším období. I zde tak zůstává trvale snížená rychlost na 20 km/h.
Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, jízdní řád 2017, vhodne-uverejneni.cz, obec Příkosice
1 2 | Zpráv na stránku: |
Je třeba v Mirošově a v Příkosicích megaperónů takové délky s množstvím informačních panelů a se zábradlími? Peróny očekávají svoji megalomanskou vizáží příjezd EC a nikoli motoráčku s hrstkou cestujících... V Mirošově se konají celé 2 křižování za 24 hod., skutečně dobře investované peníze...
V Příkosicích sice sem tam někdo i přestupuje z vlaku do vlaku, ovšem těm pár lidičkám jistě stačil i perón běžné stavby.
Jistě, opravovat vedlejší tratě, paráda... Cestující by ovšem myslím raději měli v Mirošově čekárnu a pana výpravčího než tohle katastrofální betonové monstrum, čekání na vlak už bude martýriem, stejně jako všude, kde už něco podobného proběhlo...
Jízdní doba se zkrátila o celé 3 minuty, žáku Kašíku, na kolik miliónů (nebo desítek miliónů?) nás vyšla 1 minuta zkrácení jízdní doby?
Jak je vidno, vyhazování peněz v současném kapitalistickém blahobytu je standardem, no kam se hrabou komunisti...
rekonstrukce svršku? nebo - Nasypali nové kamení?
propustek ... ano nové kamení na nestabilním železničním 350 let starém železničním spodku asi to nebude kosher.
Opravené přístřešky a rychlost AAAŽŽŽ 80 km/ h... AHHH, už jsem konečně v 19. století ...
Soupravu z roku autobusů ŠL ŠM nebo ŠD vyměníme za její upgrádovanou verzi českého šinkansenu hrůzostrašné 814 ...
Jdu BLEJT
a nechtelo by to neco hmotnejsího?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.