..: Britské okénko 4: Abellio získalo franšízu East Anglia :..

Stadler Flirt UK - vizualizace, foto: Abellio Glasgow — Železniční dopravce Abellio zvítězil v tendru na provozování franšízy East Anglia v období od října 2016 do října 2025. Naváže tak na dosavadní provozování této franšízy pod názvem Abellio Greater Anglia, který je nepochybně znám všem příznivcům železnic, kteří využívají letiště Stansted Airport. V uvedeném období je dopravce povinen zaplatit britskému Ministerstvu dopravy částku 3,7 miliardy liber a dále se zavázal investovat 1,4 miliardy liber zejména do vozového parku.

Po stránce vozidel se bude jednat o objednávku celkem 1043 vozidel (169 souprav) v tomto složení:

  • 10x 12vozová elektrická souprava pro meziměstské spoje (Stadler Flirt UK)
  • 10x 12vozová elektrická souprava pro linku Stansted Express a spoje na Southend Airport (Stadler Flirt UK)
  • 22x 10vozová elektrická souprava pro příměstské linky (Bombardier Aventra)
  • 89x 5vozová elektrická souprava pro příměstské linky (Bombardier Aventra)
  • 24x 4vozová dvouzdrojová (diesel/elektro) souprava pro regionální linky (Stadler Flirt UK)
  • 14x 3vozová dvouzdrojová (diesel/elektro) souprava pro regionální linky (Stadler Flirt UK)

Na Stadler, který tak vstupuje na trh osobních vozidel v Británii, tak připadá celkem 383 vozidel, a na Bombardier, který tak získal další velkou zakázku pro svůj závod v Derby, 665 vozidel. Všechny soupravy mají být vybaveny bezplatným WiFi připojením k internetu a mají vstoupit do služby v roce 2019 (Stadler), resp. 2020 (Bombardier).

BREL (York) Class 317/5 (ex-317/1) 25k v ac overhead Standard Mk.III outer suburban 4-car emu No.317 515 (ex-317 320) of ‚One‘ at Liverpool St, 10/07, foto: Hugh Llewelyn Navíc se Abellio zavázalo k modernizaci mnoha stávajících souprav, které mají zůsat v provozu. Ovšem současně budou nejspíš vyřazeny staré jednotky řady 317 z konce 70. let a asi i další. Osud starých souprav zatím není určen.

Po stránce provozní bude denně přidáno 32 000 míst ve špičce ve vlacích do stanice London Liverpool Street (nárůst o 55 %, dnes 58 000, nově 91 000) a celkem 1144 nových vlakových spojů týdně v pracovních dnech (nárůst o 13 %).

mapa franšízy, foto: Rail Executive To obsahuje zahuštění většiny linek, často i na poloviční intervaly, zachování špičkových intervalů během celého dne, přidání ranních a večerních spojů, zrychlení některých spojů, např. na Norwich na 90 minut (dnes běžně 1 h 42 min) atd. Budou zavedeny nové druhy jízdenek, zejména pro cestující se zkrácenou pracovní dobou a pro cesty jen některé dny v týdnu. Jako výsledek nového robustnějšího jízdního řádu, posílení týmu i procesů a uzavření partnerství se správcem infrastruktury Network Rail se očekává se zlepšení výkonnostního ukazatele PPM (Public Performance Measure) ze současných 89,7 % na 92,9 %.

Součástí je i investice do infrastruktury, osazení nových informačních tabulí na všech 131 stanicích, doplnění dalších automatů na jízdenky a výstavba 1800 parkovacích stání pro automobily a 4000 stání pro bicykly.

Elektrická jednotka Aventra řady 345, foto: TfL Odborníci hodnotí business plán jako velice odvážný. Současný obrat franšízy je 725 miliónů liber ročně, bude proto důležité přivést k železnici nové zákazníky, aby bylo dosaženo potřebné míry zisku. I když zatím není známo časové rozložení plateb do státní pokladny, očekává se, že výrazně větší část bude směřována do druhé poloviny franšízy, kdy už budou v provozu nová vozidla a vlakové linky. S Abelliem se o franšízu původně ucházel i Stagecoach (provozující v této oblasti společnou franšízu East Coast s Virgin, kde Stagecoach drží 90 % a kde státu má odvést 2,3 miliardy liber), ale právě velký podíl plateb ve prospěch státu, nikoli akcionářů, jej donutil ze sdružení vycouvat. Abellio musí tedy doufat, že vývoj britské ekonomiky jeho ambiciózní plány nezhatí.

Zdroje: RAIL, Railway Gazette; Wikimedia Commons [1] [2]


Zlámalík Poslat mail autorovi | 5.9.2016 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel konca 
05.09.2016 (17:28)  
Ta privatizace v Británii byla prostě katastrofa. Hlavně všemi prostředky zabránit, aby nic z toho kapitalistického pokroku nedorazilo k nám.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko