..: Rozhovor s Duškem: vyhýbavé odpovědi a urážky tazatelů :..

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.

Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.

Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.

Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

RaPa Poslat mail autorovi | 7.9.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Komentáře

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
07.09.2016 (21:30)  
A máme tu horkou novinku! Jaromír Dušek získal za své zásluhy o železnici Cenu Jana Pernera. Tak jo :-)
https://www.pardubickykraj.cz/aktuality/88533/pardubice-vzdaly-hold-zeleznicari-pernerovi
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.09.2016 (21:05)  
Ja len dúfam, že sa Tomáš Záruba v Pardubicích poučil, že pri plánovaní ZDO treba zohľadňovať aj historický aspekt, ergo že zoškrtať VHD niekde, kde predtým "bola", len preto aby sa mohla posilniť na miestach kde sú síce papierovo väčšie prepravné prúdy, ale "odjakživa sa tam jazdilo autom" nie je najlepší nápad.

Alebo ak už, tak to treba robiť bezprostredne po voľbách, nie pred voľbami.
registrovaný uživatel kave 
07.09.2016 (18:18)  
RadekŠ:
Tomáš Záhuba žádný škody nenapáchal, protože v kraji nebyl voleným zastupitelem a sám si neschvaloval (nejen) svoje nápady. Pod tím jsou podepsáni úplně jiní a snadno dohledatelní lidé. A že tomu nerozuměli není omluva a stejně tak není omluva pro Vás, že to nechápete.

Vyjádřil jsem se opravdu nepřesně, ale na věci samotné to nic neměmí. Máte pravdu v tom, že ty nápady Tomáše Záruby opravdu schválil a podepsal jeho šéf a tedy za ně i zodpovídal. Ale nakonec za to, co provedli, byli pak po zásluze velmi rychle vyhozeni oba společně.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
07.09.2016 (15:10)  
Vozí vzduch u Chornice a poslední osobáky mezi Jaroměří a Pakou, které by aspoň jako poslední spoje do světa nějaký smysl měly zrušil :(
registrovaný uživatel CART 
07.09.2016 (13:53)  
Dušek je zoufalec a aparátčík do morku kostí... Fakt, že je fanoušek železnice, na tom nic nezmění...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.09.2016 (12:50)  
pro pana Michal Drábek:

Prosím já nejsem "vsichni". Je mi 59 let a nikdy mi i ex-odborár nevyhovoval. (Tedy, pokud Vase poznámka nebyla i v tomto recese) :-)
07.09.2016 (11:08)  
ad Kave: Ať je Dušek jaký je, ale aspoň z větší části napravil škody, které napáchal Tomáš Záruba.


Tomáš Záhuba žádný škody nenapáchal, protože v kraji nebyl voleným zastupitelem a sám si neschvaloval (nejen) svoje nápady. Pod tím jsou podepsáni úplně jiní a snadno dohledatelní lidé. A že tomu nerozuměli není omluva a stejně tak není omluva pro Vás, že to nechápete.

Mám z té oblasti několik známých, kterých se to při cestách osobně dotýkalo a dodnes na tehdejší změny v ZDO z roku 2011 vzpomínají s nelibostí.

Každý máme pár známých a posuzovat něco jenom podle nich není vypovídající, protože za známé máme statisticky nevýznamnou čát obyvatel. Nehledě nato, že jakákoliv změna bude někomu vadit - podle této logiky by se neměly dělat žádné změny a veřejná doprava by se neměla měnit až do jejího neblahého konce =zrušení pro nezájem, který už žádný uživatel nezaregistruje a tak si nebude nikdo stěžovat:-)))

-------------------
Můj dojem, že jde o zdařilou recesi a nebo Jaromír Dušek vykazuje známky počínajícího duševního onemocnění.
registrovaný uživatel Keprt 
07.09.2016 (10:59)  
Pro mě tedy z toho rozhovoru plyne především to, že Dušek zajímá jen jeho názorové oponety v oblasti VHD - 10 dotazů z 18. Ty zbývající dotazy mu poslala jeho sekretářka, nikoliv volič. Možná je to jen tím, že online Pardubický deník nikdo nesleduje. Obecně si myslím, že ve "venkovských" oblastech u nás VHD (bohužel) není téma, které by voliče ovlivňovalo v jejich hlasování.
07.09.2016 (10:44)  
rail_man - dostat z 25 na 100Kč/km, to je opravdu kumšt

Jednoduše - vezmou se všechny externality (včetně nákladní dopravy a IAD) a to se hodí na vrub autobusů. Když jsem ten rozhovor viděl, bylo mi blivno
07.09.2016 (10:37)  
Vtipný rozhovor :-). Jenom by mě zajímal ten výpočet ceny autobusu a vlaku. Jak se "externalitama" dostat z 25 na 100Kč/km, to je opravdu kumšt.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko