Praha – Když jsme v červnu zveřejnili návrh jízdního řádu SŽDC pro rok 2017, jednalo se o první verzi před připomínkováním občany, obcemi či jinými institucemi. To proběhlo během léta, následně SŽDC zpracovala další verzi návrhu. Zatímco některé kraje výsledný dokument (resp. jeho část týkající se tratí na jejich území) zveřejnily, jiné doposud nikoliv. Abyste si mohli udělat přehled i o těch tratích, pro něž aktuální verze návrhu jízdního řádu není veřejně k dispozici, zažádali jsme o tento dokument přímo SŽDC a nyní vám jej v nezměněné podobě přinášíme. Pozor, přiložený návrh stále není konečným jízdním řádem, ten bude zveřejněn na webu SŽDC v řádu několika týdnů. Narazíte-li v návrhu na nějaké novinky či zajímavosti, neváhejte se o ně podělit v komentářích!
Příloha: Návrh jízdního řádu 2017 na tratích SŽDC – stav po projednání návrhu (ZIP, 124 MB)
Některé současné osmivozovky dle mého zdroje budou 9 vozové (snížení kapacity vozem Bee)
Ten R nahrazuje 854-054, což je kapacita cca 130 míst. Na to 2xB bohatě se svými cca 160 místy stačí. S ohledem na to, že z Náchoda to jede téměř prázdný, to bohatě dostačuje.
Teď jak si to čtu, tak ten R do Meziměstí bude ještě kratší, než jsem čekal, dvě béčka. Ikdyž je fakt, že na Jeseník to od Zábřeha jezdí podobně, ne?
Na jednou stranu je určitě fajn, když ten vlak dojede až na hlavák (pokud se jim tam teda vejde), ale na druhou stranu Na Knížecí byla skvělá zastávka, snadno dostupná, přímo u metra, a hojně využívaná -- zatímco Severní nástupiště normální cestující pravděpodobně vůbec nenajde... Bojím se, že tohle povede k razantnímu poklesu počtu cestujících na trati...
Slyšel jste o tom někdo něco? Můj odhad je, že by to mohlo souviset s plánovanou postupnou přestavbou Smíchovského nákladového nádraží na kanceláře a byty (Smíchov City), která má zdá se začít právě v oblasti Na Knížecí. Na druhou stranu, podle vizualizací developera má být časem zrušeno i Severní nástupiště (a trať asi přesměrována na Smíchovské nádraží), nicméně o tom jsem žádné konkrétní informace nenašel.
Ale zde jde o druhou třídu a "otevřený systém" bez povinných místenek, protože SC je v úseku Plzeň - Cheb objednávaný ministerstvem. O čemž v návrhu chybí jakákoliv zmínka.
Cestující s rezervací SC i nadále obdrží standardní rozsah služeb.
Respektive snazším odvěšováním bude naopak těší sestavení pro směr do Prahy, neboť k soupravě, která přijede od Trutnova, se na začátek vlaku dá lok. a na konec vozy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.