..: Pardubický kraj má plán dopravní obslužnosti: 18 stran stačí? :..

Holice, foto: Matouš Danielka Komentář — Zastupitelstvo Pardubického kraje koncem června schválilo plán dopravní obslužnosti pro období 2016–2020. Čtenáři, kteří již dříve studovali plány např. Libereckého, Ústeckého nebo Olomouckého kraje, však budou pravděpodobně zklamáni, zveřejněný dokument má totiž převážně popisný charakter. Na celkem osmnácti stranách nalezneme obecný popis kraje (dvě strany), seznam železničních tratí (jedna strana), výčet objednávaných autobusových linek (sedm stran), popis IDS IREDO (jedna strana) a v neposlední řadě velmi skromné přílohy (tři strany, konkrétně jedna tabulka a tři mapy). Stojí vůbec za to Plán dopravní obslužnosti Pardubického kraje otevírat?

Dokument je viditelně šitý horkou jehlou, rozhodně nepůsobí profesionálním dojmem. Soubor ve formátu docx (!) obsahuje několik jazykových prohřešků a nekončící dávku typografických chyb. Kraj si tak sice splnil svoji zákonnou povinnost (§ 5 zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících), ale výsledek je přinejmenším rozpačitý.

Protože jsme v Pardubickém kraji, nemůže chybět zmínka o lokálkách. Zde se kraj staví do role zachránce: „Pro zachování uceleného dopravního systému Pardubický kraj objednává železniční dopravu na hraničním území sousedních krajů, kde sousední kraj železniční dopravu odmítá.“ Tento „ucelený dopravní systém“ tvoří tratě Holice – Borohrádek, Moravská Třebová – Chornice – Dzbel a Mlýnický Dvůr – Štíty. Autoři však už zapomněli dodat, že pro mizivé využití cestující veřejností vybrané spoje na těchto tratích nepojedou o letních prázdninách, z Holic do Borohrádku se to dokonce týká všech spojů. Pardubický kraj by též rád zajistil každodenní provoz na trati Dolní Lipka – Hanušovice, avšak „z důvodu silného odporu sousedního kraje“ to prý není možné.

Asi jediným zajímavým údajem týkajícím se dopravy je výše dopravního výkonu, který kraj objednává v roce 2016, s uvedením poskytované kompenzace (viz tabulka 1). Předpokládaný dopravní výkon či kompenzaci pro období 2017–2020 v plánu bohužel nenalezneme, dokument se spokojí s tvrzením, že tyto hodnoty zatím nebyly pevně stanoveny.

Tabulka 1: Předpokládaná výše dopravního výkonu v ZVS Pardubického kraje včetně výše kompenzace (2016)
Druh dopravyDopravní výkon
[mil. km]
Kompenzace
[mil. Kč]
Průměrná kompenzace
[Kč/km]
Autobusová doprava v ZVS15,9297,018,68
Železniční doprava v ZVS4,8487,9101,65
– z toho kompenzace Pardubického kraje345,571,98
– z toho dotace Ministerstva dopravy142,4*29,67

*) V plánu dopravní obslužnosti je uvedena částka 142,359 tis. Kč, zřejmě se však jedná o mil. Kč.

Plán dopravní obslužnosti by měl být propracovaným dokumentem, který stanoví hlavní priority v rozvoji veřejné dopravy. Pardubický kraj však ukázal, že mu několik málo hodin práce ve Wordu stačí. Suma sumárum: Znovu a lépe, vážení úředníci!

Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.


RaPa Poslat mail autorovi | 11.7.2016 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa Komentáře

Ďalšie z regiónu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.07.2016 (16:51)  
Co můžete chtít po lidech, co mají jeden mozkový závit, a tam mají zaznamenáno:"přece nepojedu sockou, jak bych vypadal?".
11.07.2016 (9:26)  
Po přečtení jsem měl pocit, že student prvního ročníku DFJP by sestavil lepší plán. Informace neúplné, mlžící. Třeba chyběla zmínka o trati 010, nejsou uvedeny všechny autobusové linky na jejichž financování se kraj podílí,... O záměrech ani nemluvě.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
11.07.2016 (6:15)  
Dekuji za informaci, i po probuzeni je pro mne srozumitelna. Vzhledem k tomu, ze pouzivam vlastne jen spojeni na trase Berlin - Praha, nebylo by ode mne slusne se k uvednemu obsahu jakkoliv vyjadrovat. A Pardubiky kraj? V mem mladi byla vzdy hezci devcata v Hradci.. :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko