Když Martin Grill přišel s nápadem na výběr šotoklubu, tak mě ta myšlenka nadchla. Každý z autorů jednou za čas vybere fotky, které jsou dle jeho názoru nejpovedenější, a představí je svým pohledem ostatním čtenářům ŽelPage. Některé výběry mi přišly inspirativní, některé o ničem a já pomalu sbíral odvahu si o výběr šotoklubu říct. Když jsem byl osloven, neváhal jsem ani chvilku, a vzal si výběr šotoklubu na starosti. Po fázi nadšení se dostavila fáze paniky. Už několik dní se na ŽelPage neobjevila zajímavá fotka, která by stála za výběr. Co s tím? Ještě chvilku počkám, a když se nic zajímavého neobjeví, tak oslovím známé fotografy a poprosím je o nějakou zajímavou fotku, abych měl o čem psát. Panika naštěstí přešla velmi brzy, na ŽelPage se objevilo několik zajímavých fotografií.
Podzim v Alpách
Co to tady zase dává topič za experiment? Bylo první, co mě napadlo, když jsem viděl tuhle fotku a hned ji zavřel. Nedalo mi to a znovu jsem ji otevřel. Když jsem se zahleděl trochu více, úplně jsem si představil to mrazivé podzimní ráno. Slunce stoupá výš a výš a jeho paprsky rychle rozpouštějí jinovatku v údolí. A v tu chvíli kolem projede vlak Rhétské dráhy. Úplně na mě dýchla atmosféra okamžiku.
749.264-8
I z druhé mnou vybrané fotky dýchá atmosféra. Mlhavé ráno v údolí Sázavy, sluneční paprsky postupně rozpouštějí mlhu, když v tu chvíli ranní ticho rozčísne dunění šestiválce Bardoty 749.264. Zachytit vlak v těchto světelných podmínkách chce buď pořádný kus štěstí, nebo se fotka musí takzvaně vychodit. Ve svém železničním fotografování jsem podobné štěstí měl jen párkrát…
475.111
Když jsem dostal za úkol připravit výběr šotoklubu, tak jsem si byl téměř jistý, že mezi vybranými bude fotka Petra Holuba, kterého považuji za nejlepšího českého železničního fotografa. Nemýlil jsem se. Zaujala mě jeho fotka Pětasedmy na Sychrovském viaduktu. Ač fotka stará jen pár dnů, z fotky úplně dýchá atmosféra pravidelného provozu.
A co vy? Jaká fotka se vám nejvíce líbila od 30. května do 12. června? Pište v diskuzi pod článkem, jsem zvědavý na vaše názory.

Je to obrovska nespravedlnost! Heslo "prodat do otroctvi" s oblibou uzival jiz nas ucitel Novak na ZDS. Ale sekretarku bych i dnes potreboval... Jak rikam. zivot je nespravedlivy.. :-)))
Otroka nemám a na výběr šotoklubu jsem nebyl osloven.
Takže jak to uděláš, budete se střídat? Jeden týden bude výběr šotoklubu z fotek na ŽP, druhý týden bude "se zireckem letem světem" výběr ze soukromých a cizích webů? :-)
Pro začátek bych doporučil to dělat s lidma, kteří tak vehementně kritizovali předchozí a tento díl tohoto seriálu. Aby taky měli prostor ke kreativní tvorbě, že? ;-)
http://www.railpictures.net/photo/434692/
http://www.railpictures.net/photo/580434/
http://www.railpictures.net/photo/545162/
http://www.railpictures.net/photo/447367/
http://www.railpictures.net/photo/579414/
- proč nemusím kontrolovat, zda autor prošel všechny fotky na ŽP za oněch sledovaných 14 dní
- když jich tu je zpravidla kolem 40-50, maximálně 84
- což není takový problém projít, že, a dotyčný ví, do čeho jde, plusmínus;
- kdežto na otázku "dej odkaz na tři fotky ze zahraničních/soukromých webů", to je teprv ta zajímavá výzva, protože i když nikoho nenutíš, aby procházel 1500 fotek na railpictures, tak zrovna tam se dají nají úplný skvosty.
- taky si nejsem zcela jist, zda všichni, nebo alespoň všichni potenciálně oslovitelní autoři, prochází nějak ve velkém soukromé a zahraniční weby, aby byli schopni na takovou výzvu vůbec reagovat
- na druhou stranu by to mohlo být opravdu velmi zajímavé, vidět, co se taky dá vyfotit a co třeba někdo považuje za zajímavou fotku
Škoda, že od toho utíkáš takhle narychlo.
Končím tuto debatu, již nebudu obtěžovat.
A to je jen jedna cizí stránka s fotkama mašinek. Pravda, ten web má obrovskej záběr, ale tak nějak splňuje ty výchozí podmínky
"fotogalerie mimo ŽP. Mohlo by jít o zahraniční weby, osobní stránky, Flickr a další s tím, že by bylo omezení jen časového dvoutýdenního zveřejnění fotky"
Upřímně, nedovedu si představit, že by z toho někdo dělal dvoutýdenní výběr toho nejlepšího. To je práce na víkend. Projít, sebrat kandidáty, projít znova, vybrat podruhé, projít znova, vybrat...
Jako když vybíráme fotky za celej rok na kalendář. To je taky zhruba tak z takovýho počtu (cca 1500-2000) a to projití, probrání, setřízení a vyhodnocení jen kandidátů je práce tak na jedno dlouhý odpoledne.
Dělat tohle každých 14 dní?
Vážně?
A to je to jen
jedna
cizí
ga-le-ri-e.
Sám jsem před pár lety zaštiťoval jednomužný projekt na Facebooku ŽelPage, kdy jsem na každý den měl přichystánu jinou tzv. úvodní fotku. Nejdříve jsem bral z fotogalerie ŽP, ale pak jsem zavedl tematické týdny a ukazoval provoz v různých zemích světa, či třeba týden se slavnými vlaky (TEE, Ghan apod.) Zdrojem byl výhradně Flickr, s každým autorem jsem se musel spojit a požádat ho o svolení. Problém s tím neměl nikdo, celá řada autorů díky tomu začala recipročně koukat na ŽP. Ale to máte:
- hledání sedmi fotek z každé země, přičemž ne vždy to bylo během první stovky shlédnutých snímků
- odeslání vzkazu (jasně, copy&paste, ale i tak)
- úprava fotky na rozlišení a proporce, použitelné na FB
- dohledání informací o vozidle/vlaku/místě na internetu, protože ty fotky kolikrát obsahovaly pouze tag dopravce a země
- sledování odpovědí a plánování toho, kdy co půjde ven, aby to bylo komplet
- leckdy z mobilu aktualizovaná úvodní fotka, protože to ráno třeba jinak nešlo
Proto hrozně rád vidím, že by někdo chtěl koukat na fotky z venku, ale aby ten návrh poslal i s kontaktem na otroka, toho jsem se ještě nedočkal.
Tož tak.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
