..: Střet vlaku s autem, ministr chce kontroly u všech dopravců :..

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce Golčův Jeníkov (aktualizováno 28. 3. 5.30) — Krátce po sedmé hodině ranní v pondělí 21. března došlo u železniční zastávky Golčův Jeníkov město ke střetu pracovního vlaku společnosti Lokotrans Servis s osobním automobilem, přejezd v Mírové ulici je po dobu vyprošťování pro silniční dopravu uzavřen. Nehoda má bohužel tragické následky. „Muž a žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli,“ uvedla pro ČTK mluvčí Krajského ředitelství policie Dana Čírtková. Přejezd P3706, na němž se nehoda udála, je vybaven světelným PZZ se závorami. Na trati však probíhají výlukové práce a PZZ pro vyloučenou kolej bylo vypnuté, závory byly zvednuty. Dle vyjádření policejní mluvčí byl při dechové zkoušce u strojvedoucího zjištěn alkohol v množství téměř dvě promile.

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce

Právě vypnuté zabezpečovací zařízení přejezdu spolu s aktuálním stavem strojvedoucího pravděpodobně hrálo roli při vzniku nehody. Ačkoliv měl jet přes přejezd se zvýšenou opatrností rychlostí 10 km/h, byla rychlost vlaku při nárazu přibližně 40 km/h. Přesnou příčinu však stanoví až vyšetřování Drážní inspekce, o jehož výsledku vás budeme informovat.

České dráhy ubezpečují cestující, že nehoda nijak neomezuje provoz osobních vlaků ani rychlíků Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ty totiž jezdí po nevyloučené traťové koleji.

Strojvedoucí obviněn

Aktualizace 23. 3. 7.30: Jak v úterý večer uvedla ČTK, kriminalisté strojvedoucího obvinili z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Rovněž podali návrh na vzetí do vazby. Prokáže-li se jeho vina, hrozí mu při horní hranici až desetiletý trest odnětí svobody.

Ministr dopravy chce centrální kontroly u soukromých dopravců

Aktualizace 28. 3. 5.30: V návaznosti na tuto tragickou nehodu ohlásil ministr dopravy, Dan Ťok, svůj úmysl zavést plošné kontroly drážních zaměstnanců ze strany Drážní inspekce nebo Drážního úřadu. Tyto složky nebo SŽDC smí nyní provádět svůj dohled pouze ve spolupráci s dopravci, resp. na jejich žádost. Podle něj nehoda ukazuje, že prevence pouze ze strany zaměstnavatelů je nedostačující, bude proto chtít znát, jaké kontrolní systémy mají jednotliví dopravci nastaveny. Zaměřit se chce nejen na alkohol, ale též na odpočinek mezi směnami - naráží tak na kauzu otevřenou po nehodě u Úpořin, po níž ukázalo, že někteří strojvedoucí mohou jezdit pro více dopravců, přičemž důsledné čerpání odpočinku se narozdíl od profesionálních řidičů v silniční dopravě centrálně nesleduje a jeho dodržování tak závisí pouze na vůli té které osoby.

Zdroje: ČTK [1] [2] [3], Český rozhlas, iDnes, České dráhy, Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 23.3.2016 (7:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
28.03.2016 (23:17)  
Zkuste spíše tento pohled:
https://goo.gl/maps/WpWkwhTmvt72

Pravidla pro přejíždění železničních přejezdů jsou poměrně jasná:

§ 28: 54
(4) Na dopravním okruhu označeném dopravní značkou „Okruh“ nebo „Změna směru okruhu“ je
zakázáno stání.
Dopravní značky „Okruh“ a „Změna okruhu“; vyhláška č. 30/2001 Sb.:
(5) O odstranění vozidla, které neoprávněně stojí na vyhrazeném parkovišti, rozhodne policista nebo
strážník obecní policie; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.
Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může
železniční přejezd bezpečně přejet.
Tyto povinnosti se vztahují ke všem železničním přejezdům, tedy i k těm, u nichž svítí přerušované bílé
světlo přejezdového zabezpečovacího zařízení. Ustanovení navazuje na § 6 odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., podle
něhož při křížení železniční dráhy s pozemními komunikacemi v úrovni kolejí má drážní doprava přednost před
provozem na pozemních komunikacích.

A § 29:
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo
pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

Rozhledové poměry na tomto přejezdu jsou pro automobil jedoucí (Stopka nebyla instalována) poměrně zoufalé.

Dle mého názoru nemohl řidič reagovat na nestandardní poměry na drážní cestě.
registrovaný uživatel kave 
28.03.2016 (22:15)  
Janko Hrasko:

U obou kolejí vidíte vždy tři sloupy. Jsou od sebe po 40 m. Je tedy mezi nimi 80 m, vzdálenost od přejezdu k prvnímu sloupu je cca 30 m, dohromady je rozhled na 110 m. Z toho vyplývá, že řidič vjel na přejezd bez rozhlédnutí přímo pod vlak.
28.03.2016 (19:27)  
Alos Liesek. > Na zaklade coho viete, ze tam sofer vletel bezhlavo ? Skoncilo uz vysetrovanie a vy mate spravu vysetrovatela
Zatial co sa vie z tlace, tak bol rusnovodic ozraty a isiel tam 40 namiesto 10 km/hod
A ake su rozhladove pomery, to nemusim tam ist pozriet, ale staci mi ist cez streetwie.

Tu je odkaz.
https://goo.gl/maps/yE5tR68WsH72

A to je pohlad, ked som uz s autom za rampami.

Predpokladam, ze tu pritomny odbornici vedia aka je vzdialenost medzi stlpmi tak sa da odhadnut vzdialenost.
28.03.2016 (18:19)  
Fíra to samozřejmě pos*al, jenže pokud je tam rozhled na 80 m a vlak jede čtyřicítkou, tak automobilista dodržující základní předpisy pod ten vlak vjet nemůže, ať má fíra v krvi promile 2 nebo 4 nebo chrápe nebo cokoliv jiného.
Soud to bude mít celkem složité, předpisy porušili oba, ale z hlediska objektivního podílu na vzniku nehody bych větší vinu přisoudil řidiči. Přitěžující okolnost pro fíru je ten alkohol, KDYBY ale byl střízlivej a "jenom" zapomenul, tak by to sice dopadlo stejně, ale fíra by měl daleko lepší pozici pro obhajobu.
Nicméně tímto se nijak nezastávám ožralejch hovad ani za kontrolérem, ani za volantem, ani kdekoliv jinde.
28.03.2016 (18:12)  
E699: např. předpis ČD V2, čl.36 hovoří jasně: "Poznání traťových poměrů strojvedoucí uskuteční projetím příslušné trati oběma směry a to dvakrát ve dne a dvakrát v noci; v rámci poznání traťových poměrů se provádí i praktické poznání místních poměrů ve výše stanovených železničních stanicích, nákladištích, vlečkách, depech kolejových vozidel apod."
27.03.2016 (22:48)  
řidič kašlal na zásadní předpisy
A fíra snad ne??! Když řeknete "A", řekněte laskavě i "B".
27.03.2016 (21:40)  
Svítilo při zvedkých závorách bílé světlo ?
Pokud nebyl na druhé koleji vypnutý tak to asi bylo i možné ! ... to je tedy hazard s lidskymi životy.

Možné to SAMOZŘEJMĚ není, když zastrčíte výlukovou zásuvku (stačí pro jednu kolej), tak zároveň zrušíte "bílou". Tak blbí zase konstruktéři přejezdů nejsou, aby takovéto triviální závislosti opominuli.
Přejezd prostě není ve 100% "kondici", tak bílá nesvítí.

Hazard s lidskými životy je vjet bezhlavě na přejezd, když nic nesvítí (hlavně ta bílá!). Zákon mluví zcela jasně a podle místního šetření kohosi z K-repu je v daném místě a směru dohlednost asi 80 metrů. Tudíž žádný "z křoví se vyřítil zákeřný vlak", ale "řidič kašlal na zásadní předpisy".
registrovaný uživatel DB 
27.03.2016 (1:56)  
Svítilo při zvedkých závorách bílé světlo ?
Pokud nebyl na druhé koleji vypnutý tak to asi bylo i možné ! ... to je tedy hazard s lidskymi životy. Stačilo přejezd označit viditelnou cedulí, že je na druhe koleji vyloučeno ZabZař.... a nemuselo se to stát, nebo nemusely být následky tak tragické.
registrovaný uživatel E699 
26.03.2016 (9:31)  
Zdeněk Štěpánek: Pokud se nemýlím, tak jako seznání už dnes stačí přečíst TTP-éčka.

Nejsem si jistý, ale pokud je kolej vyloučená, tak se snad rozkaz OP nemusí dávat? Asponˇmi jsme je na vyloučenou kolej nedostávali a to jsme jeli přes několik přejezdů, které jsou v normálním stavu zabezpečeny, při výluce bylo PZZ vypnuto.
registrovaný uživatel SYN 
26.03.2016 (7:20)  
Ale, ono řídit mašinu pod vlivem je "jen" porušení zákoníku práce?

A diskuze o úmyslu tu vznikla kvůli takovýmhle tvrzením, ze kterých by se snad mohlo zdát že ten kamioňák je usmrtil úmyslně...

No to prave nelze. Kamionak se priznal, ze tam umyslne vjel.
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko