Šluknov — Vážně zraněný strojvedoucí a 11 dalších osob zraněných lehce. To je smutná bilance dnešní nehody na železničním přejezdu ve Šluknově v Rumburské ulici, kde se v 16.21 střetl osobní vlak linky U28 s nákladním automobilem. Vlak Os 5449 tvořený jednotkou Siemens Desiro 642.535 + 642.035 jel po Dráze národního parku z Děčína do Rumburka. Přejezd, na kterém k nehodě došlo, je vybaven výstražnou světelnou signalizací (bez závor), ta v době nehody byla dle zjištění Drážní inspekce v činnosti. Vlak v důsledku střetnutí vykolejil, přední stanoviště strojvedoucího bylo zcela zničeno. Odhad škody činí 13,5 mil. Kč – z toho 10 mil. na vlaku, 2 mil. na trati a 1,5 mil. na nákladním automobilu. Provoz na trati je stále přerušen, odstraňování následků nehody potrvá podle Českých drah nejméně do dnešní půlnoci.
Pravděpodobnou příčinou nehody je další světelná signalizace před zúžením, zřízeným kvůli opravě jen 100 m vzdáleného mostu, kterou se podle očitých svědků snaží řidiči stihnout, tak nezřídka projedou ve směru od Šluknova na Rumburk červenou na přejezdu. Výjimkou prý není ani, že auta, zastavivší před zúžením, zůstanou přímo na přejezdu. Za stejných podmínek se na tomto přejezdu odehrál střet s osobním automobilem i letos na jaře. Bilance tohoto místa tím ale nekončí - o pět let dříve před letošní srážkou desira s kamionem na tomto místě nepřežil srážku s vlakem řidič osobního vozu.
Zdroj: Drážní inspekce
1 2 | Zpráv na stránku: |
Doba není paranoidní a systém není posranej. Mrtvejch u bimbačů přibejvá úměrně tomu, jak přibejvají bimbače a jak roste dopravní moment. Mrtví mašinfírové budou přibývat s tím, jak se místo poctivé oceli zavádí hliník a laminát a zvyšuje se rychlost.
Ja narazel hlavne na fakt, ze predpisy jsou alibisticky psany tak, aby se v tom mohli stourat pravnici a bezny smrtelnik tomu mnohdy nemel sanci rozumet, misto toho, aby to bylo maximalne intuitivni a pochopitelne pro kazdeho, kdo se jimi ma ridit.
Zrovna pojem "chranit" si bezny smrtelnik predstavuje uplne jinak, nez clovek od drahy. A ze ke spravnemu vykladu bezne pouzivanemu pojmu je potreba studovat vyhlasky a zakony, tomu vubec nepomaha.
Ocima beznyho smrtelnika je prejezd s krizi "oznaceny" (uroven stejna, jako krizovatka se znackami vyznacenou prednosti). Pokud se bavime o prejezdu se svetlama, je to ekvivalent ke klasicke krizovatce se semafory - a o te asi tezko nekdo bude mluvit jako o chranene.
Proc mam pocit, ze zeleznicari (aspon ti "militantni") si pojem "chranit" vysvetluji stejne, jako PCR? Ted jeste zjistit, jak je na zeleznici vniman pojem "pomahat" ;-)
Pokud si koupim pracovni obuv se zesilenou ochranou spicky boty, asi to tezko v realu bude znamenat, ze pujde o sandaly a jen v navodu bude napsano, ze nesmim strkat nohy tam, kde mi je neco rozmackne.
Proste, pokud ma nejake zarizeni neco chranit, musi zabranit konfliktu nejak jinak, nez jen rict, ze se to nesmi => prejezd bez zavor neni chraneny, je zabezpeceny. Protoze bezpecny je, pokud se danou signalizaci bude clovek ridit.
A krmení veřejnosti? Co veřejnost chce, to dostává. Nevinil bych jen ta média; dávají lůze, co lůza chce.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.