..: Střet vlaku s nákladním automobilem ve Šluknově (doplněno) :..

Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Šluknov — Vážně zraněný strojvedoucí a 11 dalších osob zraněných lehce. To je smutná bilance dnešní nehody na železničním přejezdu ve Šluknově v Rumburské ulici, kde se v 16.21 střetl osobní vlak linky U28 s nákladním automobilem. Vlak Os 5449 tvořený jednotkou Siemens Desiro 642.535 + 642.035 jel po Dráze národního parku z Děčína do Rumburka. Přejezd, na kterém k nehodě došlo, je vybaven výstražnou světelnou signalizací (bez závor), ta v době nehody byla dle zjištění Drážní inspekce v činnosti. Vlak v důsledku střetnutí vykolejil, přední stanoviště strojvedoucího bylo zcela zničeno. Odhad škody činí 13,5 mil. Kč – z toho 10 mil. na vlaku, 2 mil. na trati a 1,5 mil. na nákladním automobilu. Provoz na trati je stále přerušen, odstraňování následků nehody potrvá podle Českých drah nejméně do dnešní půlnoci.

Pravděpodobnou příčinou nehody je další světelná signalizace před zúžením, zřízeným kvůli opravě jen 100 m vzdáleného mostu, kterou se podle očitých svědků snaží řidiči stihnout, tak nezřídka projedou ve směru od Šluknova na Rumburk červenou na přejezdu. Výjimkou prý není ani, že auta, zastavivší před zúžením, zůstanou přímo na přejezdu. Za stejných podmínek se na tomto přejezdu odehrál střet s osobním automobilem i letos na jaře. Bilance tohoto místa tím ale nekončí - o pět let dříve před letošní srážkou desira s kamionem na tomto místě nepřežil srážku s vlakem řidič osobního vozu.

Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce

Zdroj: Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 7.9.2015 (20:43)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.09.2015 (11:36)  
no žiaľ... dementov je na cestev viac než dosť
Registrierter Benutzer JK ml. 
13.09.2015 (9:44)  
M: Já policajty u přejezdu chytat viděl a to několikrát. v okolí bydliště: Žst Štítina ve Sl. a u přejezdu tramvaje Vřesinská - Zátiší u smyčky Zátiší, tam je to ale prakticky vždy primárně policejní noční šichta Pá-So za účelem odchytu diskofilně přeplněných felicií a jim podobných pochybných posádek a samohybů....Nicméně i chování na přejezdu a v okolí věřím že je po zásluze hlídkou oceňováno....
12.09.2015 (7:47)  
Bez bimbačů by byly nehody u křížů. Spíše obecně přibývá vozidel a spěchu. Není řešením mít těžkopádné a provozně drahé vlaky. Úmyslné vjetí na tuto červenou je dost hrubé porušení předpisů. Ne vždy je potrestán viník. Jsou tam spolujezdci, a v případě těžkého auta i lidi ve vlaku. Ovšem také mi není jasná implikace od pravého významu slov k ospravedlňování chybujících či přímo hazardujících řidičů. Nic takového tam nevnímám. V případech, kdy je o takovém přestupku dokonce záznam, snad není co řešit.
Registrierter Benutzer (gp) 
11.09.2015 (17:42)  
Drahoš: rozčiluješ se zbytečně. V tom samým zákoně je napsáno, že vjetí na přejezd se trestá pokutou a sedmi body a je všeobecně známo, že po střetu auta s vlakem zůstávají mrtví v drtivé většině případů v tom autě, což je sankce víc než dostatečná a není důvod ježdění přes přejezd kriminalizovat. Zrovna ve Šluknově bych se netolerováním moc neoháněl, tam už se u spadlejch šraněk prostálo několik lidskejch životů.
Doba není paranoidní a systém není posranej. Mrtvejch u bimbačů přibejvá úměrně tomu, jak přibejvají bimbače a jak roste dopravní moment. Mrtví mašinfírové budou přibývat s tím, jak se místo poctivé oceli zavádí hliník a laminát a zvyšuje se rychlost.
Registrierter Benutzer Sim 
11.09.2015 (9:00)  
Drahosi, neni nutny skakat jak certik z krabicky a delat tim ze sebe debila, co reaguje na sve predstavy a nikoliv na to, co je v prispevku, na ktery reaguje, skutecne napsano.

Ja narazel hlavne na fakt, ze predpisy jsou alibisticky psany tak, aby se v tom mohli stourat pravnici a bezny smrtelnik tomu mnohdy nemel sanci rozumet, misto toho, aby to bylo maximalne intuitivni a pochopitelne pro kazdeho, kdo se jimi ma ridit.

Zrovna pojem "chranit" si bezny smrtelnik predstavuje uplne jinak, nez clovek od drahy. A ze ke spravnemu vykladu bezne pouzivanemu pojmu je potreba studovat vyhlasky a zakony, tomu vubec nepomaha.

Ocima beznyho smrtelnika je prejezd s krizi "oznaceny" (uroven stejna, jako krizovatka se znackami vyznacenou prednosti). Pokud se bavime o prejezdu se svetlama, je to ekvivalent ke klasicke krizovatce se semafory - a o te asi tezko nekdo bude mluvit jako o chranene.

Proc mam pocit, ze zeleznicari (aspon ti "militantni") si pojem "chranit" vysvetluji stejne, jako PCR? Ted jeste zjistit, jak je na zeleznici vniman pojem "pomahat" ;-)
10.09.2015 (23:15)  
Sim: Z těhle debilních blábolů se mi namouduši zvedá kufr. Typickej obraz týhle paranoidní doby a tohodle posranýho systému. Buď tak hodnej a prostuduj si vyhlášku, kde je jasně stanoveno, jak se má řidič gumokolu chovat na přejezdu....i když jsou tam jen plechový kříže. Že to valná většina řidičů nezná, nebo nemíní dodržovat, NESMÍ být neustále omlouváno a tolerováno. Je to stejná zrůdnost, jako když já coby fíra si řeknu, že nějaká traťová rychlost nebo návěst stůj mi může být ukradená. Jasný?
Registrierter Benutzer Honza  mail  
10.09.2015 (19:54)  
Pojem chráněný/nechráněný přejezd, neexistuje už asi 50 let.
Registrierter Benutzer Sim 
10.09.2015 (9:48)  
Kdy uz konecne lidem od drahy dojde, ze signalizace nechrani, ale zabezpecuje? Ano, jde o slovickareni, ale to na obou stranach.
Pokud si koupim pracovni obuv se zesilenou ochranou spicky boty, asi to tezko v realu bude znamenat, ze pujde o sandaly a jen v navodu bude napsano, ze nesmim strkat nohy tam, kde mi je neco rozmackne.
Proste, pokud ma nejake zarizeni neco chranit, musi zabranit konfliktu nejak jinak, nez jen rict, ze se to nesmi => prejezd bez zavor neni chraneny, je zabezpeceny. Protoze bezpecny je, pokud se danou signalizaci bude clovek ridit.
Registrierter Benutzer (gp) 
09.09.2015 (18:18)  
Bez závor, tudíž nechráněný. Zvlášť ve srovnání se šraňkama, co tam byly ještě před deseti lety.
08.09.2015 (16:51)  
DŠ: Vězte, že ty dementní sdělovací prostředky (spolu s tiskovinami jako Blesk a Aha!) jsou v naší zemi těmi nejsledovanějšími. Takže když tam někdo napíše blábol typu jak jste citoval, tak se snad ani není čemu divit... A 99,8% lidí ani neodhalí, že jde o blábol.
A krmení veřejnosti? Co veřejnost chce, to dostává. Nevinil bych jen ta média; dávají lůze, co lůza chce.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko