Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
Představte si, že ne.
AVV (úplně stejně jako fíra) si nejdřív řekne o EDB a pak plynule pokračuje vzduchem. Fíra samozřejmě může (a měl by, pokud nění úplný hovado) AVVčku "napovědět", že je třeba mokro, a že ten vzduch tam má jít dřív.
...na brzdeni mate v AVV napocitanou urcitou vzdalenost, ktera se prokluzem pri EDB brzdeni zacna rapidne prodluzovat a system AVV prakticky okamzite vypadne.
Já bych spíš čekal, že v případě, kdy to začne v EDB "moc klouzat" (a patrně tedy nebyl omezen tah, nebo má prostě adheze dovolenou), tak AVV šáhne do vzduchu. Ale třeba se pletu...
Mýlíš, od Libně je 50 km/h, nicméně administrativně je omezena na 40 km/h (v SJŘ je "kolečko" pro vjezd na obsazenou).
Doufám, že AVV nefunguje tak, že celou dobu jede kolem nástupiště 30 - 25 km/h a těsně před koncem koleje během 10 s zabrzdí.
Doufáš správně, takhle AVV opravdu nebrzdí. Ze čtyřicítky to brzdění trvá okolo půl minuty, vlak přitom ujede přes 200 metrů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.