..: Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel na nástupiště :..

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce

Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.

Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 15.7.2015 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JiP 
16.07.2015 (10:46)  
Aleš Liesk. Samozrejme ze se souprava dobrzdi i vzduchem, ale jinak potvrzujete to co jsem jiz predeslal. Zkratka A ve zkratce AVV je slovo automaticke. Problem je ze AVV je na elefanten dobre funkcni jenom za dobrych adheznich podminek. Za zhorsenych podminek AVV vyzaduje neustaly vstup od obsluhy, ktery je samozrejme znacne idividualni a vede k tomu, ze se zkratka elefant stale klouze a nebo nestiha grafikon. AVV se casto prezentuje na urovni skoro autopilota, ve skutecnosti ten system ma na elefantech mnoho omezeni a vstup od obsluhy je mnohdy vice nez casty a muze vest k tomu, ze obcas se nekde projede zastavka. Nekde je ale bohuzel zarazedlo... AVV ma na elefantech od skutecneho spolehlive automatickeho systemu na mile daleko. Toliko konstatovani me osobni zkusenosti. Vic za tim nehledejte.
16.07.2015 (10:25)  
JiP V ramci ekonomie provozu v AVV rezimu je elefant brzden EDB
Představte si, že ne.
AVV (úplně stejně jako fíra) si nejdřív řekne o EDB a pak plynule pokračuje vzduchem. Fíra samozřejmě může (a měl by, pokud nění úplný hovado) AVVčku "napovědět", že je třeba mokro, a že ten vzduch tam má jít dřív.
16.07.2015 (10:09)  
Opravu textu jsem si přečetl později, omlouvám se za zbytečnou urgenci :)
16.07.2015 (8:27)  
Ad JiP:
...na brzdeni mate v AVV napocitanou urcitou vzdalenost, ktera se prokluzem pri EDB brzdeni zacna rapidne prodluzovat a system AVV prakticky okamzite vypadne.
Já bych spíš čekal, že v případě, kdy to začne v EDB "moc klouzat" (a patrně tedy nebyl omezen tah, nebo má prostě adheze dovolenou), tak AVV šáhne do vzduchu. Ale třeba se pletu...
16.07.2015 (8:26)  
Bylo by dobré opravit v článku chybu na kterou jsem již upozorňoval včera. V srpnu 2014 nezboural zarážedlo na Smíchově ešus, ale regína...
registrovaný uživatel JiP 
16.07.2015 (0:27)  
ythomas_CT: Jenze on spatny adhezni pomer u elefantu ma stejne negativni vliv jak pri rozjezdu, tak i pri brzdeni, ktere je predmentem teto udalosti. V ramci ekonomie provozu v AVV rezimu je elefant brzden EDB ! A v ten moment je zde pri brzdeni stejny problem jako pri rozjezdu, Ve skutecnosti je ten problem vlastne mnohem horsi-rozjizdet se muzete jak dlouho chcete, ale na brzdeni mate v AVV napocitanou urcitou vzdalenost, ktera se prokluzem pri EDB brzdeni zacna rapidne prodluzovat a system AVV prakticky okamzite vypadne. A vymluvy na uhli a sklony na kolejich...takova je proste realita a elefant pri techto podminkach zkratka neprimerene klouze.
registrovaný uživatel Hajnej 
15.07.2015 (22:53)  
Ešus: Pokud se nemýlím, je tam max. 30 km/h.
Mýlíš, od Libně je 50 km/h, nicméně administrativně je omezena na 40 km/h (v SJŘ je "kolečko" pro vjezd na obsazenou).

Doufám, že AVV nefunguje tak, že celou dobu jede kolem nástupiště 30 - 25 km/h a těsně před koncem koleje během 10 s zabrzdí.
Doufáš správně, takhle AVV opravdu nebrzdí. Ze čtyřicítky to brzdění trvá okolo půl minuty, vlak přitom ujede přes 200 metrů.
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.07.2015 (22:18)  
To jsem si všiml, že tam ty ušusy najíždějí někdy dost rychle.
registrovaný uživatel Ešus 
15.07.2015 (22:11)  
Zajímala by mě nárazová rychlost vlaku. Pokud se nemýlím, je tam max. 30 km/h a podle mě ta nárazová o moc menší nebyla. Buď byl tedy fíra totálně mimo nebo se jedná o nějakou fatální technickou závadu. Doufám, že AVV nefunguje tak, že celou dobu jede kolem nástupiště 30 - 25 km/h a těsně před koncem koleje během 10 s zabrzdí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.07.2015 (22:05)  
M 474 003: a ono už se ví jak se jelo nebo nejelo?
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko