Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
Kolik stojí nová elefantí skříň? Což bude menší část "škody na vozidle".
A co si o tom zkusit něco najít?
nebo to programuje strojvedoucí?
To myslíte vážně???
J.Bajer: Už je mi jasné, proč je škoda na jednotce vyčíslena na 4 miliony, když jí chybí podlaha...
No a mně to v tomto okamžiku jasné být přestalo :-(
Keprt: mají svou maximální absorpční kapacitu
No právě. A takovej elf jedoucí "plnou rychlostí" bude asi už hodně za hranou.
Tady by naopak bylo fajn se v zemích EU (i jinde po světě) inspirovat a zavést zarážedlo schopné absorbovat kinetickou energii vozidla a ne jen postavit mu do cesty pár tun betonu. Samozřejmě i ta "vychytanější" zarážedla mají svou maximální absorpční kapacitu.
Naražedlo by mělo fungovat jinak, pokud dojde k projetí, tak by mělo vozidlo nadzvednout, a ne utrhnout podlahu. Tady se pořád něco zkouší a komplikuje podle nařízení EU ale tohle soudruzi nevychytali.
Už je mi jasné, proč je škoda na jednotce vyčíslena na 4 miliony, když jí chybí podlaha...
No, myslím, že hajzldědek se asi přiotrávil zápachem na tom ostudném WC. Za 8 Kč by tam mohl občas uklidit.
Apropos, co to je plná rychlost v daném kontextu?
Já bych si raději počkal na závěry vyšetřování.
Já bych tipnul, že fíra cílovku vypnul a pak se něco stalo (Ať už zdravotní porblém či co)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.