..: Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel na nástupiště :..

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce

Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.

Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 15.7.2015 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
17.07.2015 (15:17)  
strojvudceprihoda: Nejlépe na konec kusé koleje.
J. Petrák: Kolega asi naráží na zkrácení užitné délky koleje.
17.07.2015 (15:17)  
strojvudceprihoda: Prostě se a) zkrátí nástupiště b) uzme kousek haly c) nebudeme řešit bezpečnost a necháme tam nefunkční a nebezpečné betonové zarážedla. Jak prosté.
17.07.2015 (15:06)  
Hezké zarážedlo a kam by se na Masně dalo ?
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.07.2015 (15:03)  
Taky si myslím, že tu podlahu vystříhali až při vyprošťování, přece by takové vozidlo s "papírovým" rámem nemoho jezdit.
17.07.2015 (13:51)  
JB: Doporučuji odkaz prohlédnout celý a neskončit u zarážedla typu "betonový" blok v úvodu. Níže v odkazu je několik novodobých řešení (str. 6 a 8), která jsou užívána ve velkých koncových stanicích v zahraničí a která nejsou již naivní, řekl bych, že jsou dokonce funkční a do stanic s velkou frekvencí cestujících za zarážedly přímo žádoucí. Podobné zarážedla jsou například od výrobce Rawie: http://www.rawie.de/index.php/gb/bahntechnik/vollbahn/personenverkehr/bremsprellboecke
17.07.2015 (12:34)  
Tohle jsem omylem vložil do jiné diskuse, tak předávám i sem:

Zkratka A ve zkratce AVV je slovo automaticke.
To by jeden neřekl :-))
Ale "automatický" neznamená "bezobslužný". Automatická pistole taky nestřílí sama od sebe, aniž by na ní střelec musel cokoliv mačkat, příp. mířit (když se chce strefit) :-)

a zhorsenych podminek AVV vyzaduje neustaly vstup od obsluhy, ktery je samozrejme znacne idividualni
Je otázka, jestli je to vina AVV. Jinak ale buďte rád, že ten vstup obsluhy umožňuje. Až bude jednotné evropské ATO over ETCS, tak už to vůbec nepůjde.

AVV se casto prezentuje na urovni skoro autopilota,
Určitě ale ne jeho autory. A ovlivnit vyjádření třetích osob je jaksi velmi obtížné.

AVV ma na elefantech od skutecneho spolehlive automatickeho systemu na mile daleko.
S tímhle zásadně nesouhlasím. "Spolehlivost" je něco jiného, kdyby se AVV furt s*alo, nečetlo magnety, nebrzdilo (nevydávalo povel k brzdění), to by bylo něco jiného. Ale když provozní podmínky (= blbá adheze a zároveň nutnost držet gvd) neumožňují využívání, tak to není vina toho AVV.
Když budete mít osobní auto s tempomatem, které vás za normálních podmínek doveze z bodu A do bodu B za řekněme 30 minut a bez jakékoliv vaši námahy, ale začátkem prosince zaprší a následně hezky namrzne a tudíž to pojedete 2 hodiny a furt budete muset točit volantem, řadit, velice opatrně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, abyste neskončil ve škarpě, tak ten tempomat taky bude "nespolehlivý"?
registrovaný uživatel JB 
17.07.2015 (11:55)  
Hezké, dík za odkaz.

Betonový blok je naivní řešení. Po úvodním rozlomení už další energii nepřijímá a kusy betonu, jak jsme viděli, ohrožují okolí a ničí podlahu vozidla. U hliníkové skříně to bude dost problém.
registrovaný uživatel Keprt 
17.07.2015 (11:39)  
JB: tady je pár příkladů realizace zarážedel s poměrně značnou absorpční kapacitou
http://www.uic.org/cdrom/2001/wcrr2001/pdf/poster/2_1/329.pdf
registrovaný uživatel JB 
17.07.2015 (11:20)  
K absorpční kapacitě: Dejme tomu, že ešus má 165 tun a že ta "plná rychlost" činila třicet km/h. Kinetická energie (jen posuvného pohybu, energii rotačních hmot zanedbejme) je pak 5,73 MJ. Porovnáním s parametry běžného nárazníku třídy A (35 kJ) nám vyjde, že k disipaci takové energie je potřeba 164 nárazníků.

Nárazník se ovšem při nárazu neničí a takovou schopnost zde nepožadujeme, uvedl jsem to jen pro představu. Sofistikované zarážedlo bude vypadat spíš jako nějaká deformovatelná krabice.
registrovaný uživatel Kakov 
17.07.2015 (9:42)  
ad podlaha:

no nevím jestli ta podlaha je fakt urvaná nehodou, zajímavé je například tvrzení hasičů:

Hasiči SŽDC Praha na místě využili .... pneumatické nářadí Puma Orlík pro rozpárání duralové části podlahy a utrhání zohýbaných šroubů..... (viz odkaz níže)

nejsem sice odborník ani na konstrukci vozidel, ani na požární zásahy, ale nepřijde mi, že odstraněná podlaha na fotkách by byla dílem jen nehody, samozřejmě z výše uvedeného plyne, že se můžu mýlit
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko