..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 37      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Ešus 
28.07.2015 (2:21)  
No tohle je zpráva jako hrom, že vás (a myslím i většinu národa) překvapila? :) http://www.novinky.cz/domaci/376083-strojvedouci-brzdil-co-to-slo-ale-nemel-sanci-vlak-zastavit-tvrdi-inspekce.html
Myslím si, že na vzdálenosti, ze které byl kamion vidět, by ze 160 km/h mělo i auto co dělat, aby zastavilo.
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
28.07.2015 (1:31)  
Inak sa naskutku spokojí s tým, že priecestie hlási bezporuchový stav.

Díky Petr
Registrierter Benutzer JOHNZ 
28.07.2015 (1:16)  
Petr Šimral:
Tak nejak. Ak chceme zaviesť to, že vyprataním priecestia budeme podmieňovať nejaký voľnoznak, musíme zabezpečiť, aby vypratanie priecestia bolo overené (radarom; kamerou s následným vydaním povelu obsluhujúcim personálom), musí byť všetko splnené v okamihu, keď je ten vlak pred návestidlom na zábrzdnú vzdialenosť. To znamená, že musí byť splnené už vo vzdialenosti 2 oddielov od návestidla pred priecestím. K tomu treba pripočítať vzdialenosť od priecestia k tomu návestidlu a nejakú rezervu. Do toho sa ešte po PZZ chce, aby nešibrinkovalo so závorami, takže ešte cca. 7s odklad výstrahy aj pre najrýchlejší vlak, aby sa určite stihli závory zdvihnúť (a prejsť jedno až dve autá). A priecestie sa ráno zavre a večer otvorí. Niekde ani to.

Pri stavaní vlakovej cesty sú možnosti dve. V prípade, že SZZ vyhodnotí, že by v okamihu postavenia voľnoznaku už boli obsadené koľajové úseky, ktoré sa počítajú do približováku toho priecestia, musí vydať povel na uzavretie a s rozsvietením voľnoznaku počkať kým PZZ vráti informáciu o uzavrení (ešte sa to niekde dá poladiť tým, že ak je aspoň príslušná časť približováku voľná, tak sa najskôr rozsvieti napr. 80 a voľno a po uzavretí priecestia potom voľno). Inak sa naskutku spokojí s tým, že priecestie hlási bezporuchový stav.
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
28.07.2015 (0:41)  
Chary: Přesně o to šlo nejvyššímu panu železničáři :-) Já jsem názoru(aspoň jsem v tom žiju léta) že nikolivěk, volnoznak se na návěstidle nerozsvítí,možnost postavení vlakové cesty je závislá na stavu přejezdu, ten musí být bezporuchově uzavřen....Ale ti karle nevím, nejsa profík.....

Pánové, hlavu do hrsti. Jak by asi byla možná dvacetidvou vteřinová předzváněčka při rychlosti 160 km/h, kdyby tam ještě mělo být návěstidlo kryjící přejezd?

Vemte si kalkulačku a napíšu Vám ještě další jobovku. Jen část vlaků na českém koridoru má oficiální zábrzdnou vzdálenost 1000 metrů při rychlosti 160 km/h. Druhá část to má 2000 metrů.

Při stavení vlakové cesty se kontroluje bezporuchový stav přejezdu, nikoliv zda je přejezd úplně a bezpečně uzavřen!!!

Zabezpečováci promiňte, případně mé "termity" opravte na správné.
Registrierter Benutzer JK ml. 
28.07.2015 (0:33)  
Chary: Přesně o to šlo nejvyššímu panu železničáři :-) Já jsem názoru(aspoň jsem v tom žiju léta) že nikolivěk, volnoznak se na návěstidle nerozsvítí,možnost postavení vlakové cesty je závislá na stavu přejezdu, ten musí být bezporuchově uzavřen....Ale ti karle nevím, nejsa profík.....
Registrierter Benutzer JK ml. 
28.07.2015 (0:23)  
Jinak jasně... ano i osobní vozidlo zn Audi zapíchnuté do kolejí mimo přejezd poslalo rychlík do polí....Ale někde nejvyšší pan železničář začít musel :-)
Editor oder ŽP Admin Chary  mail  
28.07.2015 (0:22)  
PŠ, přiznám se, že tomu teď taky né zcela rozumím.

Pokud je přejezd až ZA vjezdovým návěstidlem, tak je postavitelnost tohoto návěstidla závislá na zavření přejezdu?

Je-li přejezd někde na širé trati mezi oddílovými návěstidly, tato nejsou ovlivněna stavem přejezdu?

Je to tak nebo ne?

Konkrétně: vjezdové návěstidlo a přejezd.

http://www.mapy.cz/s/k2w8

Je postavitelnost zelené na vjezdu tohoto návěstidla nějak závislá na stavu závor přejezdu, který je hned za ním? Lze v tom přejezdu nechat uvíznout kamion tak, že minimálně jedna závora nepadne do konečné spodní polohy a přitom je možné na vjezdu postavit volno?
Registrierter Benutzer JK ml. 
28.07.2015 (0:19)  
Petr šimral: Tak jestli chápu dobře pokud zůstane závora nahoře, protože jí v případě že přejezd padá do výstrahy něco brání spadnout, pak na návěstidlech, který "krejou" ten přejezd vyskáče červená-(např. autoblok), nebo nepůjde postavit "zelená", protože se přejezd pro zabzař neuzavře....aspoň v tom jsem dosud žil?!?....Myšlenku jsem měl takovou, že na dvojkolejném přejezdu, když tam přijede dlouhý 30t návěs a z různých příčin idiocie řidiče toho tahače tam zdechne....zůstane stát vždycky tak, že aspoň jedna závora nepůjde sklopit....A taky že 3 a vícekolejné přejezdy jsou na koritech logicky z důvodu idiocie řidičů nejméně bezpečné ...Prostě kolik přejezdů "typu Studénka" je teda třeba ještě odstranit-nahradit podjezdem nadjezdem a nemaká se na tom???? Z Prahy do Ostravy mně vyšlo že celé 4 ....
Registrierter Benutzer joki  mail  
28.07.2015 (0:05)  
J.P. Ne to je v Oseku jde spíše o tohle: http://mapy.cz/s/k2N5

Jen tak pro zajímavost je tam hned za přejezdem zákaz vjezdu, teda spíše prújezdu na obchvat Lipníku, od té ulice Bohuslávská. Tak 3-4 roky nazpět tam uvízl jeden místní podnikatel s dodávkou, ale nějak ho napadlo prorazit závory. Bylo to ui v televizi.

Nečetl jsem velkou spoustu příspěvkú tak nevím jestli to tu někdo nenapsal. Udivuje mne že na trati H.Brod-Brno K.Pole není ani jeden přejezd i jakési jediné usedlosti u Pohledských Dvořáků je nadjezd. Trať se stavěla zčásti v roce 1938 a pak se dostavěla mezi lety 1948-1953 takže stavební práce byly projektovány na mimoúroňová křížení prakticky skoro i s polními cestami. Tohle nešlo z hlediska bezpečnosti provozu v 90tých letech kdy se korydory projektovaly alespoň ty nejfrekventovanější přestavět na mimoúrovňové... Teď se to vymstilo byla to jen otázka času.
Registrierter Benutzer SYN 
28.07.2015 (0:02)  
Jen bych tu poznamenal že i na tom koridoru (jak na kterém, podrobněji jsem si teď prohlížel tuten) je řádově dvě třetiny křížení mimoúrovňových zhusta dělaných i když se tu jezdilo max. 120, docela záleželo jak byly místní podmínky, kde to bylo nepříliš komplikované tak ho dělali i na absolutních vedlejškách (silnicích)...
Taky se až zase tak moc nedivím že při zvyšování rychlosti na 160kmh (korytorizace) se najednou všechna zbývající křížení neodstranila, nejen že by to bylo ještě dražší (než to už tak bylo) ale leckde by jistě kolečko projekt-pozemky-stavební povolení nepříjemně protáhlo celou akci...

Takže jo, snažit se je pokud možno nahrazovat, ale pro 160 bych opravdu na 0% netrval...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 37      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko