..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 37      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JiP 
29.07.2015 (4:56)  
Hornisse: To je nesmsl co pisete. Jeste jednou. V predpriblizovacim useku nebyl vlak a zavory se zacnou zvedat. Nekde v mezipoloze seslapne prijizdejici vlak predpriblizovaci usek, to uz je ale jedno, protoze predpriblizovaci usek neridi predzvaneci dobu. Zavory vklidu dojdou nahoru, na kratkou dobu zhasnou svetla, mezitim vlak dojede k priblizovacimu useku a spusti se standardni predzvaneni o plnohodnotne delce atd. Predpriblizovaci usek je toliko aby si tam zarizeni na zlomek vteriny sahlo a zjistilo mam tam vlak nebo ne a podle toho zvedlo zavory a nebo je podrzelo dole. Dale uz predpriblizovaci usek nic neovlivnuje.
Registrierter Benutzer JK ml. 
28.07.2015 (20:01)  
JOHNZ: Jasně miliardu nemám,opravdu mě to ale hodně (pozitivně) překvapilo, že na celé 270tce zbyly jen 4 "velké " přejezdy u nichž není známky, že by se výhledově předělaly na nadjezd-podjezd....nebo se prostě zrušily. Než jsem si to sečetl měl jsem za to že to bude počet někde kolem 15ti... Vy a Kave a Petr Šimral jste nemohli pochopit o co mi šlo bo jsem to blbě napsal navíc si vůbec neuvědomil, že pro projíždějící vlaky na korytě i hlavní vjezd_odjezd návěstidla lze používat ve funkci autobloku tzn na semaforu svítí zelená přesto kousek za semaforem je vesele otevřený přejezd, který se zavře až když se vlak patřičně přiblíží....Pak je tu druhá situace, kdy vlak se z prostoru před návěstidlem směrem k přejezdu rozjíždí....Pak by ale polákův náklad, který se nevejde na dvojkolejný přejezd tak aby se sklopily všechny závory do dolní polohy (některá zůstane viset o vozidlo)způsobil, že přejezd "by napočítal do 12ti" a zatímco se by se zamykaly veksle,vyslal by poruchový stav a nedvolil by postavit odjezdové návěstidlo....Studénka byl ale první případ, tam by návěstidlo spadlo na poslední chvíli...Já ale nikde ve svých příspěvcích nechtěl, aby se z poruchového stavu přejezdu vyvolaného nespadlou závorou stalo bezpečné zabezpečení....Jasně že by se to zazdilo ještě víc. Šlo mi jen o tuto úvahu: Zrušme na korytě více než dvoukolejné přejezdy...dlouho cinkají bo je motoristům-pěším (logicky) trvá dlouho vyklidit a může vzniknout ("studénecká")situace, že na přejezdu zůstane viset dlouhá souprava tahače, kterou závory zavřou tak že zab zař chybu byť na poslední chvíli nedetekuje vůbec ani přes tu nespadlou závoru. To že jde pak o brždění rychlobrzdou,na poslední nejsou dodržené zábrzdné vzdálenosti to je mi přece jasné, ale furt při brždění E=mv2:2....a jasně i kratší nákladní auta uvezou značné množství substrátu....Já ten hypotetický výpočet provedl a dávám k posouzení: Vycházím z animace na čt 24...kamin vjeden a přejezed hned padají závory (AŽD závory standardně spadnou za 6 vteřin viz libovolný youtube).Pak kamion stojí 15 vteřin popojede 2 metry (řekněme +2 sekundy) a pak 5 vteřin stál než došlo k nárazu...tj 22 sekund - 6 dlaších sekund než přejezd zjistí že je v poruše, a shodí nejbližší návěstidlo (vjezdové z Jistebníku nestihl-li ho pendolino už projet) máme tedy 16 vteřin za tu dobu vlak 160tkou ujede 16*160:3,6 metrů = 711 metrů....Jenže z tabulek jsem se dozvěděl že: poloha vjezdového návěstidla 2L do Studénky km 245,780, poloha přejezdu 245,044...rozdíl??? 736 metrů....tzn pendolino projede ve směru do stanice vjezdové návěstidlo o 25 metrů, když by nastal okamžik že by spadlo na Stůj....Netuším teda co by se dělo dál (spadne kód opakovače na pendolinu na Stůj=jak rychle???) 711m by samo osobě byla pro pendolino docela "slušná" brzdná dráha, i rychlé náklady by podstatně zpomalily....Ale na kdyby se nehraje, dopadlo to jak dopadlo, tohle mě prostě jen zajímalo "jak by to bylo kdyby" tím bych to uzavřel....
28.07.2015 (19:51)  
Petr šimral: Neřeknu, občas tady ventiluju věci, které by se Metransu nemusely líbit;-)).
28.07.2015 (17:14)  
JiP: Jenže co když sice předpřibližovací úsek je volný když se začnou zvedat závory ale vlak do něj šlápne hned poté? Pak se závory sice zvednou ale přejezd hned začne vyzvánět. Což si řidiči vyloží jako "mají to rozbitý, jedem" čímž jsme zpátky na začátku.

Přitom je to celé nesmysl. Pokud už někdo kašle na předpisy a chytne se mezi závorami, má dost času je prorazit a pak si to už aspoň zapamatuje. Pokud kašle na předpisy a nemá duchapřítomnost na proražení závor, nemá co mít papíry.

Stejně je to zajímavé. Plně roztočenou vrtačku nebo rozbrušovačku by si nikdo jen tak odložit nedovolil, ale pustit se na přejezd to jo...
Registrierter Benutzer JiP 
28.07.2015 (16:14)  
Hornisse: ten predpredpriblizovaci usek neni treba. Kdyz se zavory zacnou zvedat, tak v predpriblizovacim useku tudiz nemohl byt zadny vlak a je dostatek casu na jejich plnohodnotne zvednuti. Pokud uz vlak byl v predpriblizovacim useku, tak by se zavory po projeti prvniho vlaku logickou podminkou nezvedaly. POdstatne je, ze predpriblizovaci usek by zajistil, ze budou zavory bud stale dole a nebo se zvednou s jistotou ze se cely proces spusti uplne od zacatku s plnohodnotnou predzvaneci dobou.
28.07.2015 (15:45)  
JiP zřejmě má na mysli, jestli by to šlo bez toho spadnuti v průběhu zvedani. A šlo. Stačilo by před přibližovací úsek přidat předpřibližovací o délce odpovídající času na zvednutí závor. Pak by si přejezd kromě volnosti přibližováku zkontroloval i jestli stihne zvednout závory.

Jenže v praxi by takové řešení prodražilo každý přejezd o statisíce, a proč? Protože řidiči nerespektují zákon a přitom se bojí prorazit závory? Nebylo by lepší ty peníze investovat do nadjezdů?

Navíc by to nezabránilo situacím, kdy by se závory zvedly ale přejezd začal okamžitě předzvánět, což je psychologicky možná ještě horší. Leda tak přidat předpředpřibližovací úsek... ;)

Ono by možná bylo lepší, kdyby řidičák dostávali jen slušní lidé schopní dodržovat zákony, jen to je asi utopie.
28.07.2015 (14:54)  
Land: s vámi lze diskutovat opravdu jen velice těžce. Jste asi pilným žákem pana G.R. a pečlivě jste nastudoval jeho brevíř úspěšného diskutéra, hlavně body "náhodně vybereme libovolnou pasáž, kterou vytrhneme z kontextu", "doplníme souvislosti a výroky, které původní příspěvek v žádném případě neobsahoval" a "s uvedenými výroky se pustíme do zuřivé diskuse, hravě je vyvrátíme a autora původního příspěvku zesměšníme"

Co ty nadjezdy a pendolína? Pořád sčítáte jabka s hruškama? Najděte si někde ten sešit z první třídy, kde vám paní učitelka určitě říkala, že to nejde.
Co ty rychlosti (kamionů), nechce mi už konečně napsat, co jste myslel tím "Žádný kamion nejede 2/3 své provozní rychlosti"?
A co další rychlosti (tentokrát vlaků), ještě jste nepochopil, že rychle jedoucí vlak dojede na přejezd dříve než vlak pomalý?
Co tabulka "Pozor vlak"? Je v zákoně? Je možné dát na vnitřní břevno nápis "Při nebezpečí proražte závoru"?, aniž by tato tabulka byla v zákoně? Je v zákoně třeba tabulka "Platí od 6.00 do 18.00"? A je tam i tabulka "Platí ve všední dny od 7.00 do 19.00"?
Co ten váš přínos? V dlouhém odstavci plném bezobsažných frází jen píšete, že kritizujete, jste proti zamlžování, nepodporujete. Ano, hospodské řeči nám tu v kotlince jdou hezky. Nicméně jejich přínos je nulový.
Co ty přejezdy, co dojdou nahoru a zase dolu? Jo aha, "je to už 30 let", to jste původně nepsal. To dnes už opravdu nezjistíme, co se tam tenkrát stalo za poruchu. A ta vaše "nezávislá pozorování i jen místních diskutujících, co tvrdí opak", se smrskla na jednoho diskutujícího, který pořád neumí pochopit rozdíl mezi stavem "závory nejdou nahoru, protože si druhý vlak už šlápl" a stavem "závory jdou nahoru, protože druhý vlak si ještě nešlápl... a zrovna teď to udělal, tak závory ihned padají, protože ještě nedošly do koncové polohy".

Jak tak čtu rozpory a pasti ve Vašich názorech (a píšu Vám je)
Nějak jsem si nevšiml. Většinou píšete rozpory mezi mým názorem a něčím, co jsem neřekl, ale co jste mi do úst vložil vy (viz bod 2 a 3 brevíře)

Pokud jste si všiml, oslovoval jsem od počátku MANAŽERY DRAH.
To jsem si věru nevšiml. Kde jste je oslovoval? Tady, na ŽP? Nebo jste sem dal kopie vašich mailů těm manažerům?
Nějak se v těch vašich grafomanských výmyslech zamotáváte.


JiP
tak bazirujete nad tim, jestli zavory dojdou uplne nahoru a nebo pouze do mezipolohy. Problem je ze i to dojiti do mezipolohy je dostatecne dlouha doba na to, aby na prejezd vjelo chybne auto a okamzite zustalo uvezneno. Ty zavory by se zkratka NEMELY VUBEC ZVEDNOUT.
Jenže to je důležité. Pokud závory dojdou až nahoru, tak končí výstraha, na přejezd lze normálně vjet a nová předzváněcí doba do příjezdu vlaku uplyne celá. Pokud si druhý vlak našlápne ještě před úplným zdvižením závor, děje se tak během předchozí výstrahy a na přejezdu nemá nikdo co dělat. Zvedat závory úplně nahoru je zbytečné a pro řidiče matoucí. Na rozdíl od předchozího případu (závory došly až nahoru, druhý vlak si ještě nenašlápl) ale zde přejezd UŽ VÍ, že závory půjdou zase dolů

Možná to pochopíte na časové ose:
V čase 0:00 vlak uvolní přejezd. V přibližováku nic není. Červená světla svítí. Mají závory zůstat zavřené? Ano/Ne
V čase 0:05 jsou v půlce zdvíhání. V přibližováku nic není. Červená světla svítí. Mají jít závory dolů? Ano/Ne
V čase 0:07 jsou závory ve 3/4 zdvihu. V přibližováku nic není. Červená světla svítí. Mají jít závory dolů? Ano/Ne
V čase 0:08 si našlápne druhý vlak. Červená světla pořád svítí. Mají jít závory ještě stále nahoru? Ano/Ne


kave: omlouvám se, ale je to snad lepší než minule, ni? :-)
Registrierter Benutzer kave 
28.07.2015 (14:23)  
JOHNZ:

Mně to vysvětlovat nemusíte, vím dobře, jak to bylo myšleno. Při tom navrhovaném bezpečném zabezpečení (kontrola koncové polohy břeven) se dostáváme k celkové době uzavření přejezdu vlakem průměrně (Pendolino méně, nákladní více) kolem 3 min. Při počtu cca 100 vlaků (minimum) od 6 do 18 hod. to vychází na 5 hodin zastaveného silničního provozu a proto je toto řešení samozřejmě neprůchodné a nebude s pravděpodobností hraničící s jistotou realizováno.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
28.07.2015 (13:44)  
Zdeněk Štěpánek: A nebylo by to lepší, než po nádražích, kde byste děsil cestující, vozit ten kousek pindi po firmách, které zajišťují kamiónovou přepravu?
Aha, zase problém - to by muselo být na kamionu a ten by zase jezdil přes přejezdy...
28.07.2015 (13:14)  
Já už vím, co s tím zničeným řidičákem. Dal bych na něj nápis "Tohle se stanete, když nezastavíte před přejezdem!" a vozil bych ho na ukázku po nádražích.
  1 2 3 4 5 ... 37      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko