..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JiP 
20.10.2015 (14:03)  
Jiří Eichler: Pravda je ze se to u CD dost zlepsilo. Jednak posledni modernizace a hlavne prisun vagonu z Rakouska udelal svoje.
20.10.2015 (13:59)  
JiP: já tenhle argument samozřejmě chápu a často to takto funguje, nicméně tady dochází k zásadnímu zhoršení kvality služby ostatní cestujících na úkor jedné skupiny - která ještě poměrně blbě platí - cena je první a poslední parametr, spolujízda je levnější, SA je často levnější, proto tím jezděj, nic víc v tom není. Jinak ale máte pravdu, tento postup se používá v mnoha oblastech.

Dálkové spoje na české železnici nemají problém se naplnit, takřka všechny jsou věčně plné, jejich problém je se zaplatit. Cestující získat lze v pohodě, jsou však potřeba lépe platící cestující. A ČD teď už tuším nemají víc vozidel na to, aby vyrobili větší kapacitu při stávající kvalitě.
registrovaný uživatel JiP 
20.10.2015 (13:45)  
Jiří Eichler: Tohle nejsou zadna kouzla ale obycejny marketing a dlouhodoba strategie, ktere jsem se ucil na prvnich hodinach ekonomie na stredni skole. K CD ale bohuzel jeste nedorazily. I uspech slavne StudentAgency v podstate stoji ne nekolika jednoduchych elementarnich marketingovych pravidlech. Dej nekomu s usmevem korunu, on ti jich da jednou sam deset ;-)
20.10.2015 (13:33)  
K diskusi bych rád ještě připojil služby typu Jízdomat. Studenti začíná být líní dojít na veřejnou dopravu a raději se nechají odvézt od domu. Spíše bych problém viděl v tom, že Praha - Brno je ostrá konkurence pro vlak v podobě dálnice. Podobně tak třeba Ostrava - Olomouc - Brno. Naopak třeba Pardubice - Brno takovou alternativu nemá. Myslím si, že i vzhledem k těmto faktorům by měl být tvořen grafikon.
registrovaný uživatel Keprt 
20.10.2015 (13:05)  
Je to tak. Dnes poměrně dost studentů disponuje autem, třeba starým a peněz na benzín není nazbyt, ale když se složí s kámošem... Proč asi všechny banky lákají studenty na svá "výhodná" konta? Inu prokoukly, že dnešní student bude za pár let zajímavým klientem. Pro dopravce tyhle nárazové frekvence nejsou nic moc (pokud nemá dostatek odepsaného materiálu u kterého nevadí, že za týden najede 200 km) a mám dojem, že v tomto oboru funguje jistá samoregulace (špičkový vlak - přeplněno - přístě auto).
20.10.2015 (13:03)  
JiP: tohle je na dobrou diskusi :) Já myslím, že Student Agency spíše sází na to, že s ním poté pojedou na dovolenou nebo výměnný pobyt - což je nejvýdělečnější část podnikání SA. Navíc ekonomická motivace ve vození studentů je také jednoznačně nezanedbatelná extra státní dotace. Dost pochybuji, že v momentě, kdy člověk (většina) dospěje a koupí si auto, tak pojede déle horším vlakem, než rychleji a pohodlně autem. Jistě jich pár bude, ale pochybuji, že to je dlouhodobě funkční model...

Spíš lidé nostalgicky vzpomínají na studentská léta jak jezdili přes celou republiku vlakem do školy a cestou chlastali všechno možný i nemožný :) Ale ta nostalgie nevydělá...
registrovaný uživatel JiP 
20.10.2015 (12:37)  
Jiří Eichler: Hluboce se pane Jiri mylite! A to je take jednim z dovudo proc ma spousta lidi k CD takovou averzi. Na co si dnes vzpomene vetsina dospelych-jak jsem stal jako student ve zpozdenem narvanem vlaku u smradlaveho hajzlu. Od te doby uz vlakem nikdy! Ano to je na mnoha mistech stale strategie CD-oni s nami jet musi, takze jim muzeme srat na hlavu co libo. Ale potom dojde k tomu, ze pri prvni mozne prilezitosti vam takovy cestujici od CD (vlaku) utece se slovy nikdy vice a jede autem. To je napr. presne to na cem profituje Studentagency-i tomu studentikovy daji kafe a nejaky casak na cteni a on s nimi potom jezdi i dale. On s nimi jede dobrovolne a ne proto, ze mu nic jineho nezbyva. Naopak ce nejlepsi obraz vlaku pro studenty je ten nejvetsi dlouhodoby profit pro jakehokoliv dopravce, protoze pokud budou mit dobrou zkusenost, tak vlakem potom treba budou jezdit pozdeji pravidelne a z vlastni vule i jako treba uspesny podnikatel, ktery se nebude ostychat zaplatit za prvni tridu a obed v jidelnim voze.
20.10.2015 (12:10)  
jojo, ty špičky fakt k ničemu nejsou a stálo by za snahu je co možná nejvíc narvat do vlaků R, protože pracující cestující Praha-Brno jsou výrazně, výrazně citlivější na kulturu cestování, než studenti. Nechci aby to vyznělo, že studenty házím do nějaké nižší kategorie, ale z pohledu dopravce je to skupina cestujících, která pojedou vždy, a je jim jedno jestli 3, 4 nebo 5 hodin, budou remcat, ale pojedou. Proti tomu člověk co jede pracovně do Prahy a zažije vlak narvanej po střechu, tak příště pojede autem :)
registrovaný uživatel JiP 
20.10.2015 (12:00)  
Tomáš Boro: Upravim svoji nepresnou formulaci na ze vlakem nejezdi tolik lidi, kolik by spojeni mezi nasimi dvemi nejvetsimi mesty odpovidalo. A ze je vlak plny v nedeli? To je omyl mnoha lidi jezdicich v nedeli vecer na kolej nebo internat a v patek vecer zpet. To jsou nacpane vsechny vlaky-je to takzvana dopravni spicka, ktera vetsine dopravcu ve skutecnosti prinasi vic starosti nez nejaky profit, protoze vsechna ta vozidla ktera na jeji pokryti potrebujete vam pak zbytek cesu stoji v koprivach. A co takhle spoje po vanocnich svatcich a Novem roce-to se mi stalo, ze jsem se do vlaku jednou skoro nevesel, to ale prece neni reprezentativni priklad, na kterem budu stavet strategii.
registrovaný uživatel T505 
20.10.2015 (11:51)  
JiP
Nevim kde berete informace že vlakem mezi Prahou a Brnem jezdi minimum lidi. Protože v časech přijezdu EC/RJ do Brna cca 16:00 až 19:00 je obsazenost 80 až 90%, a typicky v neděli by klasická souprava mohla mít i 10 vozu, a byla by obsazená. Zřejmě jezdit žluťákem po D1 není to pravý ořechový.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko