..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
Registered user Werkie  mail  
15.10.2015 (18:28)  
K tomu poslednímu odstavci. Jde o to, že rj jezdí cca v sudou přes Třebovou podobně jako Ex na Ova-Pha a na to následně navazují další regionální spoje, včetně autobusů, které jezdí také v 2h taktu, takže kdyby se ponechalo zastavování ramene Bud-Pha tak s nimi nebude nikdo jezdit protože se na ně nikdo z širokého okolí nemá jak dostat ;)
Registered user Rodney 
15.10.2015 (18:23)  
Lo Wang: 3) Cesta rychlíkem ČT - Brno je poměrně pomalá (velké množství zastávek).

Jo a pro lidi ze stejně velkého města (SY) je už cesta do Brna v pohodě (nejen délkou trvání ale i kvalitou vlaků).
15.10.2015 (17:24)  
Jiří Hovorka: Není to špatné řešení, ale má několik háčků.
1) Kde na to chcete vzít peníze (2x tolik rychlíků na Brno a 2x tolik rychlíků na Olomouc).
2) Kde na to chcete vzít soupravy (to už by musely do služby obstarožní koženky).
3) Cesta rychlíkem ČT - Brno je poměrně pomalá (velké množství zastávek).

Takže chápu Váš pohled, ale rozhodně není nevyvratitelný.

rak: Chcete se dostat do Prahy? Každou hodinu autobus. Chcete do Hradce Králové? 16:05, 16:33, 16:35, 17:30, 17:33, 18:33, 18:35, 19:30... Nechcete to taky proškrtat? :) Dělám si srandu, ale jen abyste si uvědomil, co to povídáte za nesmysly.

Ale pořád mě překvapuje, že jsou tady celkem rozumní lidé a žádné "šoutouš hooligans" :)
Registered user Já 1 
15.10.2015 (13:46)  
M 474 003: na stránkách krajských úřadů, Pardubický zde: https://www.pardubickykraj.cz/dopravni-obsluznost/78567/navrh-zjr-2014/2015
P.S. v adrese je sice JŘ 2014/2015 ale návrh je pro JŘ 2015/2016
15.10.2015 (13:21)  
Ať to bude, jak to bude, vždycky se najde někdo, kdo bude remcat. Zastavování v ČT je pokračování tradice, kdy nebylo tolik aut, každý obyvatel ČT měl režijku a na rychlíky se připlácelo 16 korun, takže ostatní populace, která neměla režijku jezdila osobními vlaky. Kdyby ČT nebyla nádražácké město, tak by se rychlíky ani tenkrát neřešily. V té době nebylo žádnou vyjímkou jet osobním vlakem z ČT do Brna, za těch ušetřených 16 korun byl velmi slušný oběd. A taky se nikam tak nespěchalo, jako dnes. Ovšem jelikož Třebováci měli režijku, tak požadovali rychlíky, cena byla pro ně zanedbatelná.

Kde je k nahlédnutí návrh jízdního řádu???
Registered user Já 1 
15.10.2015 (13:15)  
Vlaky 273 a 272 jsem poslední rok jezdil často, a mohu říct že 273 slouží v úseku Kolín - ČT spíš jako zrychlený osobák protože 90% toho co nastoupilo v Kolíně vystoupilo v Pardubicích a PA - ČT je to samé. A večerní zastavení 272 v ČT je úplně zbytečné, za poslední rok se dají vystoupivší cestující spočítat na prstech jedné ruky a nastoupivší by spočítal i bezruký, v Kolíně nás ale vystupovalo vždy minimálně 10.
Polemika zda zastavovat v ČT nebo v Kolíně:
ČT a Ústí nad Orlicí = 21000 obyvatel.
Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Nymburk a Poděbrady = 75000 obyvatel.
15.10.2015 (12:39)  
Kobros: Asi tak...
Registered user kobros 
15.10.2015 (12:34)  
Je, to bude diskuse.:-)
Jinak si myslim, ze v prve rade je to otazka infrastruktury a organizace dopravy.
Co chybi, je VRT a celostatni IDS podle mustru IDS JMK.
Cili dlouhodoby koncept by mel byt postaveny na tom, aby EC/IC dostalo slovu "City" ve svem nazvu.
A pri vsi ucte MuN ci na II. koridoru napr. Hodonin opravdu "City" nejsou.
Registered user PES38 
15.10.2015 (12:14)  
Určitě by si to nějakou věcnou koncepci zaslouzilo. A proškrtat to rozumně a spravedlivě.
15.10.2015 (12:10)  
PES38: Měříme kvalitu na počet spojů, nebo na jejich použitelnost? Pokud tam budou stavět dva vlaky stejným směrem za sebou, pak je takové zastavování právě tím plýtváním, proti kterému to celé opatření má směřovat. To je ještě horší, než kdyby tam nezastavoval žádný expres. Spíše bych se zaměřil na přetvoření dnešních těsných nepřípojů na přípoje. Jenže to by přestalo být politikaření a začalo být věcné řešení. A o to v tomto teatrálním sporu asi nejde, jak to tak vypadá. Je zajímavé, že ze směru Olomouc nechají nadále zastavovat vše, i když těsně za tím jede vždy nějaký rychlík...
  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko