..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel VencaM 
16.10.2015 (8:18)  
->prohození zastavení rj a EC
Je sice krásné, že tu vymýšlíte prohození Kolína a Třebové, ale když to prohodíte, tak v Kolíně je na EC vazba s rychlíky do České Lípy, kterou tímto pověsíte do luftu.
Tak co vy na to?
Jinak vystřídané zastavení má smysl, protože šetří čas. Ten čas, na který si každou chvíli stěžují ti, kteří jedou od Brna do Plzně a na hlavním v Praze je ukázkový nepřípoj. Ta úspora je levná, za hubičku, protože na rozdíl od infrastrukturních staveb stojí jen ty kecy a dohadování. A vlastně se tím projetím ještě celospolečensky ušetří.
V.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
15.10.2015 (21:35)  
-> editor

RABDe 500, Vy chcete dávat za komentář více plusů? Nezaměňujte, prosím, plusy/mínusy u komentářů a hodnocení fotografií. To jsou dvě zcela rozdílné věci.

Pro připomenutí doporučuji si osvěžit paměť (a nejen Vám):
http://www.zelpage.cz/zpravy/6734
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
15.10.2015 (21:30)  
Dva absolutní tematické držáky: zastavování v MuNu a přesun nádraží brno ...
15.10.2015 (20:39)  
Lukáš Hradecký, M 474: škoda, že vám nemůžu dát víc +
Osobně si myslím, že MuN má mít na Brno-Prahu R (v hodině) + udělat R linku HK-Par-MuN-Ol-něco (v hodině). Pak bude mít ČT hodinový takt na všechny významné směry a s dobrými dojezdovými časy, což je pro většinu i větších měst u nás nedostižný sen. No a samozřejmě nemít na těch krychlících plesnivý B.
registrovaný uživatel Rodney 
15.10.2015 (20:31)  
Lo Wang: A v čem tedy pomůže stavění railjetů a EC na Brno v tomto? :D To si trochu odporujete.
A ještě něco, opakuji to sice v každé diskusi, týkající se tohoto tématu, ale musí to zaznít. Nikdo z obyčejných lidí (nešotoušů) ze Svitav, cestující do Prahy/Pce nebude dobrovolně přesedat v ČT. Tito lidé totiž preferují cestu bez přestupů, tudíž SY NEJSOU v žádné spádové oblasti ČT, jak často oni tvrdí. Jediné přestupy jsou na Olm, ale o těchto spojích se vůbec nejedná.
Litomyšli tyto spoje taky mohou být jedno, pokud chtějí do Prahy, mohou využít právě Ex od Olmu, pokud do Brna, mohou do SY na rychlík jako všichni ostatní. Chtěl bych vidět čísla, dokazující kolik obyvatel zmíněného regionu jezdí do Blavy/Vídně/Budapešti, když je přímě mezinárodní spojení tolik potřeba.
15.10.2015 (19:46)  
Jiří Hovorka: Asi Vám nerozumím. V současné chvíli se jedná (2 hodiny ať se to lépe počítá kvůli taktu): 2x Ex na Olomouc, 1x R na Olomouc, 2x Ex na Brno, 1x R na Brno. Pochopil jsem to tak, že by se jen změnily rychlíky na 2x na Olomouc a 2x na Brno. Nebo chcete odebrat nějakou expresní vrstvu?
15.10.2015 (19:42)  
Rodney: Já neříkám, že je to optimální, když na této trase nahrazuje rychlík pomalejší vrstvu. Nicméně určitě je pro celý region je lepší, když to zastaví někde (a nejlogičtější je ČT), než nikde (jak zněly některé návrhy). Díky tomu alespoň ze Svitav mohou lidé v ČT přestoupit na Prahu či Olomouc do něčeho rozumného.
15.10.2015 (19:29)  
Ano, v České Třebové ať zastavuje KAŽDÝ VLAK i Expres, Pendolino, a ještě v Bezpráví. Toto jsou nejdůležitější stanice v ČR. Kdo není z České Třebové jako by nebyl.
15.10.2015 (18:56)  
Lo Wang - Podívejte se na současný stav. Na Oloumouc už dnes jezdí v průměru 3 vlaky za hodinu. Když to rozdělíme na 2x Ex, 1x R, o žádné navýšení se nejedná.
Ve směru Brno: Kromě Sp jezdí posilové Ex. Ty by v upraveném řešení asi potřeba nebyly - nepřecpávaly by se pravidelné vlaky. V globálu to máme přes Pardubice 5-7 dálkových vlaků za hodinu. Můj návrh je 5 vlaků. 2x R (Brno, Přerov), 3x Ex (Brno, 2x Ostrava). Předjíždění R v Pardubicích. Rozdělení na písečky ale bude pro některé nepřekonatelný problém....
15.10.2015 (18:50)  
Werkie: A to je přesně to, co jsem říkal ve svém komentáři, že je otázka, jaký by mělo dopad zrušení zastavování railjetů na přípoje. Takhle vidím problém snad akorát v tom, že lidi z Brna se nedostanou tak rychle do Jeseníku a naopak. Ale na druhou stranu, ono by stačilo udělat něco na trati Brno - Olomouc, tj. zkrátit jízdní dobu a bude pokoj...
  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko