Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
nemyslím si, že by Němci, Italové a jiné národy evropské byly tak stejně naladění k zastavování k každé díře, kde si starosta zamane, že tam budou vlaky zastavovat jako v České Třebové.
Ano nějaký zájmový bod. Dobře, ale jinak to frčí.
Rozumím, že jsme malá země.
Rozumím, že máme dráhy na podobné úrovni jako Němci v 1985.
Rozumím, že nebylo tolik cestujících na D1Ex, aby zaplnili každý spoj v každou hodinu po všechny dny až po střechu do skonání stavebních prací na naší "hopsa strasse".
Myšlení Českých drah je na úrovni také z roku 1985, kdy žijí v dojmu, že zákazník je POTŘEBUJE a že se zákazník PŘIZPŮSOBÍ. Ne, nepotřebuje je a ti co se přizpůsobí, tak ti houfně vymírají...
proto jsem pochopil proč tedy musí zastavovat i v České Třebové ve stanici a jet po loudavé trati, která na trase Brno - Praha působí zpoždění.
Někde jsem četl, že Slovenská strela s maximální rychlostí 140km/h ujela z Bratislavy do Prahy za 4:14 min. Proto byla zajímavá a jezdila plná, ano v roce 1937 (38? 39?).
děkuji za pochopení
Už před rekonstrukcí Úval-Běchovic se dalo zajet Praha-Kolín za 30-31 minut, bez zastavení Pardubice za 48 minut. Teď po rekonstrukci bude jízdní doba Pce-Praha 55 minut, což je pořád 16% vaty v JŘ, v úseku Kolín-Praha se dostáváme až ke 20%
Chápu že tenhle úsek je přetíženej a chce to kompromis aby se protlačily i osobáky
Za mě osobně ať se klidně v MuN zastavuje, dokud se nádražím projíždí jen 60 km/h
A vlaky za Olomouc posilat stridave na sever a na jih a tam i tam je pulit v Hranicich a Otrokovicich. Pripadne to delit uz v Olomouci. Tolik k 270, co je tam dal?:-)
Omlouvám se za výraz podprůměrná důležitost ve spojení s Hradcem Králové. Chtěl jsem napsat průměrně důležitého krajského města. A mým záměrem bylo spíš upozornit na to, že Kolin nadprůměrně důležitým okresním městem z celostátního hlediska je.
A také chápu názory dalších lidí, že jiná města, která nejsou na koridoru, mají mnohem horší vlakové spojení, než ČT. Nicméně si myslím, že ve velké míře jsou vlaky v těchto městech nahrazeny autobusy a navíc když už ten vlak tudy jede ....
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.