..: České dráhy si pronajmou čtyři motoráky RS1 od Vogtlandbahnu :..

Motorový vůz RegioShuttle RS1 pro ČD, foto: České dráhy Hradec Králové — České dráhy se rozhodly v rámci zlepšování kvality svého vozového parku pronajmout od společnosti Vogtlandbahn čtyři, českým cestujícím již dobře známé, motorové vozy RegioShuttle RS1 výrobce Stadler. První kus (841.072-2) budou moci cestující vyzkoušet již o tomto prodlouženém víkendu. Po nasazení všech motoráků RS1 do provozu v Královéhradeckém kraji se tato vozidla budou objevovat na tratích Častolovice – Rychnov nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí – Doudleby nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Náchod, výjmečně zavítají také do Chlumce nad Cidlinou, Letohradu, Solnice (vlaky na směny do kvasinské škodovky) či Hronova. Motoráky jsou vybaveny klimatizací či zásuvkami, ale usnadňují také cestování skupinám zákazníků se speciálními potřebami, a to zejména díky nízkopodlažnímu řešení, bezbariérově přístupným toaletám a speciálním místům pro kočárky či kola.

Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah, dodává: „ČD průběžně modernizují svůj vozidlový park. Využíváme k tomu různé formy, ať jde o vlastní prostředky, leasing anebo, jako v tomto případě, zapůjčení od partnerského dopravce. Určitě lze připomenout třeba provoz Desir DB Regio na lince U28 z Děčína do Rumburka. Také jiní dopravci využívají různé formy pořízení vozidel pro své projekty. V Královéhradeckém kraji díky tomuto kroku předpokládáme další snížení potřeby starších vozidel, např. přípojných vozů 010 atd. a vytvoření rezervy pro potřebné posilování některých spojů operovaných jednotkami Regionova tak, abychom uspokojili poptávku po našich službách.“

V prvním období proběhne nejprve seznámení strojvedoucích s touto novou řadou, pravidelné nasazení na vyjmenovaných tratích lze očekávat v průběhu května.

Prakticky ke stejnému kroku se nedávno odhodlala společnost GW Train Regio, která koupila od dopravce ODEG taktéž čtyři motorové vozy — jeden RegioShuttle RS1 a tři typu RegioSprinter. GWTR tyto motoráky nasadil např. na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.

Zdroj: České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 3.4.2015 (15:46)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from ČR Královéhradecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
04.04.2015 (18:50)  
Pro doplnění - ten první, co je v HK, má číslo 95 80 0 650 072-1.
04.04.2015 (12:04)  
JindraŠ: S největší pravděpodobností jde o vozy, stažené z okolí Berlína. Pro obsluhu tamních tratí si ODEG pořizuje nové jednotky od Stadlera, pár exemplářů jsem tam viděl. Rovněž čtyři kousky od ODEGu odkoupil Trilex pro linky z Drážďan na východ.
04.04.2015 (8:25)  
Viz opatření SŽDC k provozování těchto MV:
Pokyn provozovatele dráhy k zajištění plynulé a bezpečné
drážní dopravy č. 8/2011 ve znění změny č. 1 a č.2 (účinnost dnem podpisu)
Věc: Provozní opatření k provozování drážního vozidla typu Regio Shuttle řady 840 a 841
Registered user JiP 
04.04.2015 (2:37)  
Taky nemam pocit ze by tech RN byl nejaky prebytek, 810 + privesak ani dnes neni nicim vzacnym a oproti tomu je i ta RN dost vyrazne lepsi z pohledu konfortu cestovani. Navic tedy ja osobne vuci regionovam zadnou zast nechovam. Jezdil jsem v nich po ruznych tratich a alespon moje zkusenost je takova, ze na nekterych mistech dost mizerny jizdni komfort je dan predevsim totalne zanedbanou udrzbou trati.
Registered user JOHNZ 
03.04.2015 (23:27)  
1) Rozhodli tak naopak ČD, pretože toto usporiadanie umožňuje lepšie využitie priestoru (+2 miesta) v prípade, že sa v motorom vozni nepredpokladá WC (porovnaj s 813.1 GWTR).

2) Ja myslím, že miera odstrojenia a výspravy bola tak veľká, že v prípade, že to fakt nebolo prehrdzavené durch, tak to prakticky nemá vplyv.
03.04.2015 (22:33)  
Když už řešíte životnost těch Regionov, tak jsem od začátku "předělávek" 810/010 na Regionovy nechápal dvě věci:
1) Proč není ten jediný hnaný podvozek uprostřed soupravy (adheze) (což bylo spíše věcí konstruktérů PARSu)
2) Proč pro rekonstrukce neupřednostňovali poslední výrobní čísla vozů. (což bylo věcí ČD, která vozy posílala). Výroba probíhala v létech 1975-1982 a 7 let je už třeba z hlediska koroze zajímavá doba. Teď vlastně může dojít k paradoxu, kdy v České Třebové rozpálí vozy z roku 1982, zatímco Regionovy s vozy z roku 1975 budou jezdit třeba ještě 10 - 15 let. A k tomu jsou mezi Reginami i takové perličky jako souprava 814/914.004 vyrobená z 810.615 (1982) a 010.011 (1975) nebo 814/914.139 vyrobená z 810.005 (1975) a 010.503 (1981?)....
Registered user oBzB 
03.04.2015 (21:33)  
Broumov - Starkoč snad ne, tam měly přijít sharky (což padlo asi na penězích - něco k tomu je na http://www.vlakynachod.cz/clanky/aktuality/novy-jizdni-rad--beze-zmen-a-bez-sharku.html ). RS by nedostačoval kapacitně, ty regionovy minimálně ve špičce jezděj poměrně narvaný.
Registered user Hanys  mail  
03.04.2015 (21:09)  
No konečně se u nás bude prohánět něco lepšího.Pokud se nepletu,tak jsou původně určeny na Sp Broumov-Starkoč.Ale je tam problém s nekompabilitou s PZZ.
03.04.2015 (21:05)  
Neví někdo, jak je to přesně s těmi RS1? Jsou to ty, které byly původně u ODEGu? A z jaké tratě byly v Německu staženy? Díky
03.04.2015 (18:39)  
Zatím je ještě dost tratí, kde 810+010 jezdí na poměrně dlouhé vzdálenosti, jako Kralupy-Louny, Čerčany-Světlá nad Sázavou. RegioNovy pokud zbydou, tak nahradí klasické soupravy, třeba tam, kde jezdí 3 Honekry, bude brzo jezdit 2 vozová RegioNova, i když je to pod drátama. ČD se přece nějak zbavit cestujících musí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko