Hradec Králové — České dráhy se rozhodly v rámci zlepšování kvality svého vozového parku pronajmout od společnosti Vogtlandbahn čtyři, českým cestujícím již dobře známé, motorové vozy RegioShuttle RS1 výrobce Stadler. První kus (841.072-2) budou moci cestující vyzkoušet již o tomto prodlouženém víkendu. Po nasazení všech motoráků RS1 do provozu v Královéhradeckém kraji se tato vozidla budou objevovat na tratích Častolovice – Rychnov nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí – Doudleby nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Náchod, výjmečně zavítají také do Chlumce nad Cidlinou, Letohradu, Solnice (vlaky na směny do kvasinské škodovky) či Hronova. Motoráky jsou vybaveny klimatizací či zásuvkami, ale usnadňují také cestování skupinám zákazníků se speciálními potřebami, a to zejména díky nízkopodlažnímu řešení, bezbariérově přístupným toaletám a speciálním místům pro kočárky či kola.
Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah, dodává: „ČD průběžně modernizují svůj vozidlový park. Využíváme k tomu různé formy, ať jde o vlastní prostředky, leasing anebo, jako v tomto případě, zapůjčení od partnerského dopravce. Určitě lze připomenout třeba provoz Desir DB Regio na lince U28 z Děčína do Rumburka. Také jiní dopravci využívají různé formy pořízení vozidel pro své projekty. V Královéhradeckém kraji díky tomuto kroku předpokládáme další snížení potřeby starších vozidel, např. přípojných vozů 010 atd. a vytvoření rezervy pro potřebné posilování některých spojů operovaných jednotkami Regionova tak, abychom uspokojili poptávku po našich službách.“
V prvním období proběhne nejprve seznámení strojvedoucích s touto novou řadou, pravidelné nasazení na vyjmenovaných tratích lze očekávat v průběhu května.
Prakticky ke stejnému kroku se nedávno odhodlala společnost GW Train Regio, která koupila od dopravce ODEG taktéž čtyři motorové vozy — jeden RegioShuttle RS1 a tři typu RegioSprinter. GWTR tyto motoráky nasadil např. na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.
Zdroj: České dráhy, iDnes.cz
Pokyn provozovatele dráhy k zajištění plynulé a bezpečné
drážní dopravy č. 8/2011 ve znění změny č. 1 a č.2 (účinnost dnem podpisu)
Věc: Provozní opatření k provozování drážního vozidla typu Regio Shuttle řady 840 a 841
2) Ja myslím, že miera odstrojenia a výspravy bola tak veľká, že v prípade, že to fakt nebolo prehrdzavené durch, tak to prakticky nemá vplyv.
1) Proč není ten jediný hnaný podvozek uprostřed soupravy (adheze) (což bylo spíše věcí konstruktérů PARSu)
2) Proč pro rekonstrukce neupřednostňovali poslední výrobní čísla vozů. (což bylo věcí ČD, která vozy posílala). Výroba probíhala v létech 1975-1982 a 7 let je už třeba z hlediska koroze zajímavá doba. Teď vlastně může dojít k paradoxu, kdy v České Třebové rozpálí vozy z roku 1982, zatímco Regionovy s vozy z roku 1975 budou jezdit třeba ještě 10 - 15 let. A k tomu jsou mezi Reginami i takové perličky jako souprava 814/914.004 vyrobená z 810.615 (1982) a 010.011 (1975) nebo 814/914.139 vyrobená z 810.005 (1975) a 010.503 (1981?)....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.