..: Do Baru letos místo vlaku autobusem :..

Náhradní autobus ČD, foto: České dráhy Bar - Jak jste nejspíše postřehli z médií, na začátku léta postihly většinu jihoevropských států ničivé povodně, které se nevyhnuly ani oblasti Srbska a Černé Hory. Zde katastrofální záplavy mimo jiné poškodily také vícero železničních tratí. Jedním z důsledků je i nemožnost vedení plánovaného tradičního přímého vozu Praha - Bratislava - Subotica - Bar a zpět, který z Česka měl jezdit na vlaku EC 272/273 Avala. Jak už to na Balkáně bývá, tamější dopravce nezajišťuje pro cestující žádnou náhradní dopravu. Proto nakonec s řešením přišly samotné České dráhy, které pro zákazníky s lůžkovým příplatkem nabízejí alternativu v podobě náhradního autobusu z nádraží Subotica až do Baru.

Lůžkový vůz tak nakonec v soupravě vlaku vůbec není řazen - cesta z Prahy do Subotice a zpět probíhá přes den a byl by tak nejspíš zbytečný. Cestující mají místo toho nárok na přepravu ve zvláštním voze číslo 379, kterým je většinou vagon řady Bee. Zároveň mohou v průběhu jízdy čerpat v rámci jízdenky s lůžkovým příplatkem občerstvení v jídelním voze až do výše 150 Kč zdarma, přičemž v ceně jsou i tři lahvičky vody. Ze stanice Subotica do Baru pak zákazníky čeká dlouhá cesta autobusem, který zajišťuje společnost Arriva Srbija. Podle Českých drah se jedná vždy o klimatizovaný autobus s toaletou, na území Srbska je funkční i bezplatné Wi-Fi připojení. Počet cestujících je navíc limitován na 27, proto mají lidé v autobuse i ve vlaku v rámci vyššího pohodlí většinou více míst pro sebe.

Subotica, foto: České dráhy Nástup do autobusu ve stanici Subotica, foto: České dráhy Přestup na NAD, foto: České dráhy Autobus před nádražím v Baru, foto: České dráhy

Toto náhradní řešení bude nakonec trvat až do ukončení sezónního provozu přímého vozu, tedy do 5., respektive 6. září. Nicméně nutno podotknout, že ačkoliv České dráhy zřejmě pro cestující v tomto ohledu dělají maximum možného, stále je velký rozdíl mezi komfortem vozu WLABmee v porovnání s nocí strávenou v autobuse. Otázkou také je, jak bude tato alternativa využívána, když ji nereflektují vyhledávače spojení a nabízejí cestujícím rovnou jiné varianty cesty.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) Srbsko Černá Hora


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
21.07.2014 (18:45)  
VencaM: za normálních okolností lze do Bělehradu přijet nočním vlakem z Budapešti v 6:32 (+zpoždění) a pokračovat v 9:10 denním vlakem do Baru.

Ale denní vlak teď po povodních nejezdí.
registrovaný uživatel VencaM 
21.07.2014 (12:44)  
Námět k diskuzi:
Existuje nějaké jiné schopné spojení po železnici v této relaci? Pokud jsem dobře hledal, tak mezi Budapeští a Bělehradem jede jen denní Avala a noční Beograd. Z Bělehradu do Černé hory jen jeden noční spoj s objížďkou.
V.
registrovaný uživatel Sim 
21.07.2014 (11:14)  
Ja se zeptam mozna blbe, ale neda mi to; pokud nema jit ciste jen o presun z A do B (= rezim teleport :-D), jedna z veci, ktera rozhoduje o tom, kudy a jak pojedu, je to, co cestou muzu videt, resp. jak je cesta nudna nebo zajimava. A prave tyhle nocni vlaky na balkan maji teoreticky slusny potencial, bohuzel v realu nevyuzitelny - relativne nudne a dostupne useky se jedou pres den, zatimco uchvatne scenerie, kde si podava ruku divoka priroda s kurazi stavitelu trate, covek v lepsim pripade prospi.

Jakym zpusobem je vlastne dojednavano, na jakych vlacich dane luzko/lehatko pojede? Bylo by mozne, aby takoveto vlaky jezdily "opacne"? Tedy, z CZ vyjizdet vecer a rano se probudit rekneme pri prekroceni Dunaje ...
21.07.2014 (10:04)  
Opravil bych poslední odstavec, České Dráhy dělají maximum možného pro své režijkáře, kteří tvoří většinu osazenstva tohoto spoje. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko