Bar - Jak jste nejspíše postřehli z médií, na začátku léta postihly většinu jihoevropských států ničivé povodně, které se nevyhnuly ani oblasti Srbska a Černé Hory. Zde katastrofální záplavy mimo jiné poškodily také vícero železničních tratí. Jedním z důsledků je i nemožnost vedení plánovaného tradičního přímého vozu Praha - Bratislava - Subotica - Bar a zpět, který z Česka měl jezdit na vlaku EC 272/273 Avala. Jak už to na Balkáně bývá, tamější dopravce nezajišťuje pro cestující žádnou náhradní dopravu. Proto nakonec s řešením přišly samotné České dráhy, které pro zákazníky s lůžkovým příplatkem nabízejí alternativu v podobě náhradního autobusu z nádraží Subotica až do Baru.
Lůžkový vůz tak nakonec v soupravě vlaku vůbec není řazen - cesta z Prahy do Subotice a zpět probíhá přes den a byl by tak nejspíš zbytečný. Cestující mají místo toho nárok na přepravu ve zvláštním voze číslo 379, kterým je většinou vagon řady Bee. Zároveň mohou v průběhu jízdy čerpat v rámci jízdenky s lůžkovým příplatkem občerstvení v jídelním voze až do výše 150 Kč zdarma, přičemž v ceně jsou i tři lahvičky vody. Ze stanice Subotica do Baru pak zákazníky čeká dlouhá cesta autobusem, který zajišťuje společnost Arriva Srbija. Podle Českých drah se jedná vždy o klimatizovaný autobus s toaletou, na území Srbska je funkční i bezplatné Wi-Fi připojení. Počet cestujících je navíc limitován na 27, proto mají lidé v autobuse i ve vlaku v rámci vyššího pohodlí většinou více míst pro sebe.
Toto náhradní řešení bude nakonec trvat až do ukončení sezónního provozu přímého vozu, tedy do 5., respektive 6. září. Nicméně nutno podotknout, že ačkoliv České dráhy zřejmě pro cestující v tomto ohledu dělají maximum možného, stále je velký rozdíl mezi komfortem vozu WLABmee v porovnání s nocí strávenou v autobuse. Otázkou také je, jak bude tato alternativa využívána, když ji nereflektují vyhledávače spojení a nabízejí cestujícím rovnou jiné varianty cesty.
Zdroj: České dráhy
A na margo leteckej dopravy - nechať si ošahávať gule nejakým kontrolórom - zmrdom alebo vidieť časť z 254 tunelov a krásnu krajinu z okna vagóna - neviem, neviem, hoci mňa sa žiadne režijné výhody netýkajú, radšej svoje peniaze venujem železnici, ako kadejakým leteckým spoločnostiam, ktorým môžeme najviac vďačiť za klimatické zmeny k horšiemu...
Jsem zvědav, jestli lůžko vyjede příští rok, kdy už nebude Avala do Bělehradu.
Režijkáři takový krok dozajista ocení. Jel jsem tím spojem zpátky z PG před dvěma lety. Na cestu tam jsem použil černohorské lehátko koupené na místě u průvodce za 6€. Asi mu ty prachy šly do kapsy, ale nešť, hlavně že jsem ležel. Bylo to v době, kdy ještě přímé lehátko nejezdilo (začátek června)
No a k té zpáteční cestě PG - PHA; ve vlaku byly obsazeny čtyři oddíly, v jednom já a režijkář z Brna, v dalším čtyři režijkáři z Brna, v dalším tři režijkáři z Brna a v dalším nějací lidé s dítětem, co vystupovali v Bratislavě. V úseku Brno - Praha jsem byl jediným cestujícím v lehátkovém voze já... Bylo to v sezóně, v půlce června. To se rozhodně musí vyplatit, takový spoj provozovat.
Ne vždy je to tak, že letenka + ubytování s xx = to co komplet zájezd s xx.
Takže jak píše Oto.
Nicméně od ČD je to velmi hezkej krok, kterej vrhá hodně dobrý světlo.
CityStar Praha-Bar pro dvě osoby je za 7784 Kč, pokud má alespoň jeden cestující In-kartu, tak 7146 Kč, příplatek za dvojlůžko 4*510 = 2040 Kč. Takže 4912 Kč/os nebo s In-kartou 4593 Kč/os. Tedy zhruba stejně jako to letadlo. Možnosti ušetření dělením jízdenek jsou, ale na to koupák nemá šanci přijít.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.