..: Do Baru letos místo vlaku autobusem :..

Náhradní autobus ČD, foto: České dráhy Bar - Jak jste nejspíše postřehli z médií, na začátku léta postihly většinu jihoevropských států ničivé povodně, které se nevyhnuly ani oblasti Srbska a Černé Hory. Zde katastrofální záplavy mimo jiné poškodily také vícero železničních tratí. Jedním z důsledků je i nemožnost vedení plánovaného tradičního přímého vozu Praha - Bratislava - Subotica - Bar a zpět, který z Česka měl jezdit na vlaku EC 272/273 Avala. Jak už to na Balkáně bývá, tamější dopravce nezajišťuje pro cestující žádnou náhradní dopravu. Proto nakonec s řešením přišly samotné České dráhy, které pro zákazníky s lůžkovým příplatkem nabízejí alternativu v podobě náhradního autobusu z nádraží Subotica až do Baru.

Lůžkový vůz tak nakonec v soupravě vlaku vůbec není řazen - cesta z Prahy do Subotice a zpět probíhá přes den a byl by tak nejspíš zbytečný. Cestující mají místo toho nárok na přepravu ve zvláštním voze číslo 379, kterým je většinou vagon řady Bee. Zároveň mohou v průběhu jízdy čerpat v rámci jízdenky s lůžkovým příplatkem občerstvení v jídelním voze až do výše 150 Kč zdarma, přičemž v ceně jsou i tři lahvičky vody. Ze stanice Subotica do Baru pak zákazníky čeká dlouhá cesta autobusem, který zajišťuje společnost Arriva Srbija. Podle Českých drah se jedná vždy o klimatizovaný autobus s toaletou, na území Srbska je funkční i bezplatné Wi-Fi připojení. Počet cestujících je navíc limitován na 27, proto mají lidé v autobuse i ve vlaku v rámci vyššího pohodlí většinou více míst pro sebe.

Subotica, foto: České dráhy Nástup do autobusu ve stanici Subotica, foto: České dráhy Přestup na NAD, foto: České dráhy Autobus před nádražím v Baru, foto: České dráhy

Toto náhradní řešení bude nakonec trvat až do ukončení sezónního provozu přímého vozu, tedy do 5., respektive 6. září. Nicméně nutno podotknout, že ačkoliv České dráhy zřejmě pro cestující v tomto ohledu dělají maximum možného, stále je velký rozdíl mezi komfortem vozu WLABmee v porovnání s nocí strávenou v autobuse. Otázkou také je, jak bude tato alternativa využívána, když ji nereflektují vyhledávače spojení a nabízejí cestujícím rovnou jiné varianty cesty.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) Srbsko Černá Hora


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
24.07.2014 (14:33)  
Na http://www.balkanviator.com/sr/ jsem našel Bar - Záhřeb za 16 hodin
registrovaný uživatel Sim 
24.07.2014 (14:18)  
bartik09 > tak nejak :-) je v principu jedno, jestli se nekdo odvazi byt vys ve vzduchu, nez sam vyskoci, nebo se po zemi pohybovat rychleji, nez sam dokaze bezet ;-)

Krasne nam utekla debata mimo tema :-D ... abych se aspon pokusil ji nasmerovat zpatky, obracim se na ty, kteri ovladaji autobusove vyhledavace (ja sam dal nez za idos nevidim a ten tuhle relaci nezna): Pokud by nekdo chtel jet do Baru autobusem celou cestu, jak to vychazi financne a casove ve srovnani s timhle vlakobusem?
24.07.2014 (12:59)  
M 474 003: Litat nad pevnou zemi neni o nic vic proti prirode, nez jezdit v nakym pekelnym stroji po zemi.
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.07.2014 (12:40)  
Jiří Hovorka - čápi a tažní ptáci nemají jaksi na výběr, buď poletí anebo pudou po svých a budou překonávat mnoho bariér, neboť nejsou uživateli žádné dopravní infrastruktury :D . A především, právě tito obvykle nelétají jen nad pevnou zemí, na což asi M 474 003 hlavně narážel.
24.07.2014 (12:31)  
M 474 003 - Čápi a jiní tažní ptáci dělají co? Myslím si, že nehodovost letadel je na velice nízké úrovni, pokud se zrovna nevyskytne nějaký terorista/válečný konflikt
24.07.2014 (10:19)  
Je proti přírodě létat nad pevnou zemí, tady se ovšem celosvětově zaspalo, svět vsadil na letadla, ono se to vymstí, dojde ropa a bude. Taky s tou bezpečností to není tak úplně pravda, podle mně je kolejová doprava bezpečnější, je potřeba nezahrnovat do statistik osoby usmrcené při neoprávněném pohybu v kolejišti ať už pěší nebo v nekolejových dopravních prostředcích. Nehodu kolejového vozidla většina cestujících přežije, v letecké dopravě je to jinak. A pokud bude vývoj nehodovosti v letecké dopravě pokračovat započatým směrem, má kolejová doprava jistou šanci.
23.07.2014 (16:25)  
No a mame tu dalsi typ cestujiciho, ktery pojede radsi lehatkem nez vlakem... (RadoB)

arj, Radek Papez: Zajimave. Minimalne u spacich vozu bych si to predstavoval spis naopak - majitel vozu zaplati dopravci (na cizim uzemi) dohodnuto taxu za vagonokilometr a jizdne at si necha...
registrovaný uživatel arj 
23.07.2014 (14:06)  
Radek Papež, 13:25: koeficienty

Takže jestli správně chápu, s klimatizací vzor ČSD už na slušné mezinárodní tratě nelez
registrovaný uživatel arj 
23.07.2014 (10:55)  
Dale Cooper: obsazeny čtyři oddíly, v jednom já a režijkář z Brna, v dalším čtyři režijkáři ... To se rozhodně musí vyplatit, takový spoj provozovat

Možná by měl někdo znalý vysvětlit, jak jsou dnes účtovány vlaky v mezinárodním provozu.
Já to pamatuji z doby před řádově 20 lety a tehdy se "obyčejný" vagon (sedačkový) počítal* 0,48 CHF (švýcarského franku)/km, zatímco hospody a lůžka/lehátka byly za (cca) 1,30 CHF/km + vlastníkovi zůstává celá tržba za ubytování/stravování.
*Rozuměj částku, kterou si vlastní vozu započítává za jízdu po cizím území do "vyrovnávek" ... takže ČD by "dostaly" za 700 km (?) lůžka po "Jugošce" 900 CHF, zatímco Jugoši za 300 km sedačkového vozu u nás jen nějakých 150 CHF.
Takže z tohoto hlediska to pro vlastníka toho speciálního vozu je poměrně výhodné (bez ohledu na obsazenost, ta jen dělá zisk).

Ale jak říkám, tyto kalkulace platily před 20 lety, kdy všechny mezinárodní vlaky jezdily na vzájemnou dohodu zapojených státních dopravců. Kdoví, jak je to dnes při liberalizaci, třeba někdo zareaguje.
registrovaný uživatel Komín  mail  
23.07.2014 (8:34)  
RadoB: moje řeč :-) (též nejsem "režijkář) . Jinak já osobně jsem cestoval do ČH dvakrát a ani jednou jsem na prázdný vagón nenarazil - v červnu a v červenci. A že když je ten vagón řekněme Praha - Brno/Slovensko ještě bídně naplněn, pořád to podle mě není taková katastrofa, je to přirozený nástup cestujících, navíc takovýto úsek se mi zdá vzhledem k celé trase poměrně zanedbatelný.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko