Chornice — Jediná letošní plánovaná změna jízdního řádu SŽDC, která vstoupí v platnost v neděli 15. června, přinese novinky v železniční dopravě mimo jiné také v Pardubickém kraji. Zde od nástupu radního pro dopravu Jaromíra Duška nezůstal v dopravní oblasti s mírnou nadsázkou kámen na kameni a tento trend zřejmě bude dále pokračovat. Od 1. září letošního roku dojde k obnovení stejným krajem dříve zastavené osobní dopravy v úseku trati 017 Moravská Třebová - Chornice. Nově budou zavedeny dva páry osobních vlaků, které pojedou v pracovní dny, jak ostatně udává traťový jízdní řád platný od 15. června [PDF].
Pro úplnost zde uvádíme orientační jízdní řád, ze kterého je patrné, že jeden pár vlaků bude veden přímo z/do České Třebové ve formě přímého vozu.
z ČT | Platí od 1.IX. v pracovní dny | do ČT | ||||
5.28 | 15.09 | ↓ | Moravská Třebová | ↑ | 7.20 | 17.04 |
5.56 | 15.37 | Chornice | 6.52 | 16.36 |
To však nejsou jediné změny v kraji. Na trati 019 z České Třebové do Lanškrouna dojde z zavedení specifického způsobu odbavování cestujících u většiny vlaků. Na trati ze Svitav do Poličky a dále Žďárce u Skutče dochází ke změně zastavovací politiky vlaků. Všechny vlaky již od 7. dubna zastavují v Pomezí, zatímco projíždějí tarifní bod Pomezí zastávka. Od červnové změny budou čtyři vlaky ve směru do Poličky zastavovat v obou těchto zastávkách.
Zdroj: Správa železniční dopravní cesty
Radek Papež: Jak úžasné dělat závěry na základě mapy že? Ono počet obyvatel v izochroně 1000m není tím nejrozhodujícím faktorem. Byl jste tam vůbec někdy? Květná hl.n. byla vždy frekvenčně mnohem významnější než Květná zastávka, protože všech těch 48 (což je mmch blbost) bydlí v okruhu 300 metrů. ŽST je navíc vybavena kamerovým systémem a rozhlasem a lidi z vesnice tam dojíždí autem, protože tam narozdíl od Květné zastávky je možné zaparkovat.
Co se týče zastavování v dalších zastávkách (platí i pro Qawse) - udělejte si rozbor jízdních dob Svitavy - Polička, intervalu křižování v Poličce a přestupních dob ve Svitavách a zkuste nám sdělit proč to v současné době není možné a co by se muselo změnit, aby to možné bylo ;-)
Mmch přesně o to se Dušek snaží - Květná a Pomezí zastávka je první vlaštovkou po odbagrování zářezů a zvýšení TR na přejezdech. V Květné zastávce by se mělo začít zastavovat v prosinci, což by mělo umožnit nasazení RS1.
Fakt děsně žeru tyhle šotokecy bez hlubší znalosti problematiky.
Právě proto se ptám, jestli tam není něco, o čom nevím(e).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.