Praha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.
Představitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
Nějak mi o léta na trase přijdou Rakušané i Madaři úslužnější, než JLV. Němce moc neberu, jde hodně o věk. A to srovnávám i ICE.
Od 60. let mi hodně vadí česká vlastnost, že jim jsou "cizí jazyky cizí". A
pak chtějí, (dominantně ony), abych jim nakupoval, neřku-li tlumočil. To fakt nemusím. Mívám vlastní zábavu.
pročak se zaměstnanci Fichtelbergbahn učí a umí česky???
Kdyz pises o ZDO, tak proti te nikdo nic nema. Pokud se teda nebavime o ZDO v severovychodnim Nemecku. Proti te taky nic nemam, ale nevim, proc to ma delat ceska statni firma, kdyz ma urcite problemy v Cesku.
Mimochodem, proc si DB asi vybraly CD a ne SA? Kvuli barve vlaku to asi nebude, mzdy zamestancu budou podobne, vagony taky. Tak co maji CD a SA ne? Krome statnich penez teda...
Když přijde politik (placen ze státního) a řekne zadejte zakázku bez výběrka ČD (placené ze státního) tak to standardní chování firmy na trhu není. Asi těžko si dokážete představit politika, který zaúkoluje KORDIS, aby vozbu vlaků ZDO zadal soukromému dopravci bez výběrka.
A můžeme vést akademickou debatu o tom, jakou motivaci má Hateman aby se takto choval. Ale myslím, že to bude mlácení prázdné slámy.
Co bude s cca 10 až 15 let starými Bmz a Amz, které teď do SRN jezdí? Tam by stačilo udělat reko interiéru, lepší klima a mohlo by se do SRN vesele jezdit dál.
ČD investuje do reko relativně (na naše poměry) zánovních kvalitních vozů (kterých je evidentně na domácí nasazení "škoda") přednostně před vozy které by to (svým stavem) potřebovaly o dost víc
Pokud mate na mysli ZDO, tak tuto prilezitost vyuzivaji snad CD plnymi dousky, ne?
Jinak receno - Pokud chteji uspet na dotovanych rychlicich, mohou tam nasadit co chteji. Co nevyberou na jizdnem, to zaplati stat, tak proc se s tim trapit?
Pokud chteji uspet v Nemecku, tak uz holt musi predvest nejakou kvalitu... Proto do Nemecka Bmz a do Budejovic jenom B. To je ovsem chyba objednatele.
A tam kde už to vypadalo že konečně jednou to půjde, tak se zase začarovalo aby to nešlo
Ono se mimo jine taky ukazalo, ze nabidky soukromniku nejsou nijak zazracne...
Jo, mezi infrastrukturu bych ji teda osobně určitě řadil, mj. i proto je z poloviny dotovaná...
On jim někdo nabízí možnost jezdit za stejných (finančních) podmínek? Není to náhodou tak že jim ZDO doposud nikdo neumožní? A tam kde už to vypadalo že konečně jednou to půjde, tak se zase začarovalo aby to nešlo, s mlhavým příslibem do (vzdálené) budoucnosti která se průběžně oddaluje? Proč pořád??
Čili neboli, na jednu stranu se oháníme tím jak je ČD a.s. naprosto standartní podnikatel na trhu, na druhou stranu dlouhodobě! odmítáme učinit je rovným všem ostatním podnikatelům v daném oboru, dáváme jim zvýhodněnou pozici. Potom ovšem odmítat je ovlivňovat naprosto legální cestou vlastníka (přes správní radu, která zadává úkoly/koncepci managementu, což jsou normálně najaté pracovní síly) je licoměrnost.
Jinak asi skoro každý je si tu vědomý obrovského potenciálu hraní si s čísly na náklady jednotlivých linek, je to jako ve Slovácku, jak stařeček prodával krávu za 50 grošů, muselo se k ní ovšem koupit i kohouta za 8 zlatek. A že byla kráva pěkná, brzo našel kupce a plácli si...
Tady ta ziskovost linek v Německu taky bude dost záležet na tom které náklady (na Nábřeží například?) si kam zaúčtuje, jestli to pojme způsobem "to všechno bysme museli stejně platit i kdybysme do Německa nejezdili" tak to pak ta ziskovost té linky jde dosáhnout čistě numericky relativně snadno...
A taky bych si byl dost jistej tím že jedno dost důležité morální vítězství je neumožnit se na tuto linku dostat Jančurovi, to bych řekl že by považovali za vítězství i kdyby sám provoz linek byl mírně ztrátový - neumožnit šanci konkurenci za to obvykle stojí...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.