..: Stadler dodá SBB svoje první vysokorychlostní vlaky :..

Vizualizace soupravy Stadler pro SBB, foto: StadlerBern — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail uspěl v tendru tamějšího majoritního dopravce SBB na dodávku 29 elektrických jednotek pro rychlost do 250 km/h. Pro firmu to tak bude první dodávka souprav pro rychlost převyšující dvousetkilometrovou hranici. Konkrétně půjde o vícesystémové 11článkové jednotky s Jakobsovými podvozky a s maximální rychlostí 249 km/h. Tyto vlaky mají být nasazeny nejen ve Švýcarsku, ale budou také zajíždět podle slov dopravce i do Rakouska a Německa. Celková cena zakázky je necelá jedna miliarda švýcarských franků (asi 22,5 miliardy korun).

Soutěž na dodávku nových vlaků vyhlásily SBB v květnu roku 2012, kdy rozhodujícími kritériem byla ze 40 % cena, která zahrnovala nejen náklady na pořízení vlaků, ale také náklady na údržbu, cenu trakční energie a poplatky za dopravní cestu po dobu 25 let. Druhým nejdůležitějším kritériem s váhou 25 % byla inovativnost nových vlaků v 9 různých podkategoriích jako koncepce projektu, bezpečnost, komunikace a podobně. S 20% váhou pak byla posuzována technologická stránka nabízených souprav a 15% váhu měl harmonogram homologací. Generální ředitel SBB Andreas Meyer k tomu dodal: „Rozhodnutí bylo jasné: Stadler Rail nejlépe splňoval zadávací kritéria a nabídl nám velmi přátelský vlak pro naše zákazníky.“

Definitivní konec Cisalpin ETR 470

Cisalpino v oblouku

Nové soupravy nabídnou v provozu kapacitu přes 800 míst, což převyšuje o zhruba 40 % kapacitu stávajících vlaků ETR 470 Cisalpino, které mají nahradit. O vyřazení těchto souprav se spekulovalo již před zhruba 4 lety. Nyní je tak osud těchto vlaků definitivně zpečetěn. Nové jednotky od Stadleru pak nabídnou nově nejen tiché, rodinné a business zóny, ale také místa pro přístup k internetu pomocí Wi-Fi, nízkopodlažní nástup nebo novou koncepci WC. V každé soupravě budou dvě WC pro imobilní cestující, ale také oddělená WC zvlášť pro muže a ženy, což je v evropském kontextu zřejmě unikátem.

Zdroj: SBB


JiříK. | 14.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
14.05.2014 (11:08)  
SYN: nechytejte mne za slovo, myslel jsem to obrazně. Dobrá, na konci by mohl být třeba ten záchod a dveře až před podvozkem, už jste spokojený? Něco jako u francouzských vozů Corail: http://goo.gl/65Y2iF Stejně je to vizualizace a může se změnit, tak vo co gou.
registrovaný uživatel SYN 
14.05.2014 (10:45)  
Dveře - jelikož je to na Jacobsech, tak ty dveře asi ani moc "na konci" vozu udělat nejdou ne? Navíc bude určitě délka jednoho článku citelně kratší než u klasických podvozků, čili ty jedny dveře vyjdou asi celkově přiměřeně...
Podle mě by šly udělat tak maximálně poblíž jednoho konce článku místo přesně uprostřed...

Vmax 250kmh - pletu se nebo jsou ve Švýcarsku jediné úseky pro tuto rychlost "base" tunely pod Alpami? Předpokládám že toto je rychlost s rezervou do budoucnosti, je tak? Asi by ani nic moc neušetřili kdyby to udělali "jen" na 200kmh (a o ničem nižším už zajisté správně ani neuvažovali). Dost to napoví o tom jak malé asi budou u novostaveb rozdíly ceny mezi těmito "poměrně nízkými" rychlostmi...

Záchody - pokud mají v každém článku jeden, a pokud předpokládáme že oni je průběžně udrží funkční všechny, tak si celkem můžou dovolit "hýřit"... pokud už je nějaká toaleta vyhrazená pro muže, doufám že tam mají aspoň ten pisoár - mělo by to být oboustranně výhodné (menší spotřeba místa, jednodušší vybavení, snadnější údržba)...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
14.05.2014 (10:34)  
Tak to Pendolino není evidentně focené v běžném provozu, ledaže by to byl poslední fotografův snímek 0,2 sec. před jeho statečnou smrtí (resp. před smrtí dálkově ovládaného fotoaparátu s nesmrtelnou paměťovou kartou). Takže buď jde jenom o vizualizaci a nebo je vyfocené stojící Pendolino, které takhle nuceně kvůli focení naklopili (což netuším, jestli jde).
registrovaný uživatel Jugy  mail  
14.05.2014 (10:30)  
Josef Petrák: na další RailJety nemají ČD, ale to není jediný dopravce v ČR... Někdo jiný si to třeba koupí. Netvrdím, že by to bylo zrovna terno, ale pokud bude prodejní cena příznivá a provede se přiměřená adaptace na naše podmínky, tak proč ne? S ohledem na vedení našich tratí by se další naklápěcí jednotky, jejichž výhoda je asi nejvíc viditelná na trati Praha - Cheb, hodily.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
14.05.2014 (10:29)  
Zajímavé, že Stadler si i tady ponechal řešení středních vstupů do vozů jako u Flirtů, čímž riskuje, že jednotka bude také označena za "tramvaj". S Leošem jsem nejel, ale myslím, že dveře na konci jsou lepší. Zkušenost s ICE3 pak říká dveře na konci a oddělené od salónu.

Tom Bury: nevykolejilo, je naklopené, ale divné je, že je naklopený jen jeden vůz. Asi nějaká chybka... ;-)
14.05.2014 (10:24)  
Josef Petrák: Dokupovat olítané ETR470 by byla sebevražda
No tak urcite by bylo dulezite, kolik by za to prislo. Jestli tomu dobre rozumim, tak by mohly byt k mani za cenu srotu..
Spis sem myslel, jak moc problematicke by to bylo technicky.

Jugy: ženy nemusí být úplně nadšené z počůraných prkýnek (komu z nás se to, pánové, nestalo, že...)
Ja treba to prkynko zvedam, takze se mi to skutecne nestalo...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
14.05.2014 (10:23)  
oddělená WC zvlášť pro muže a ženy
Napada nekoho vyhoda takovyho reseni ve vlaku?


Mě napadá, že třeba ženy nemusí být úplně nadšené z počůraných prkýnek (komu z nás se to, pánové, nestalo, že...), což v čistě dámském WC nejspíš (domnívám se, já tam nechodím :-)) nehrozí.
registrovaný uživatel Keprt 
14.05.2014 (10:12)  
rozdělené WC .. Očividně si to můžou dovolit.

Nálepka na dveře, nebo i ten pisoár navíc, jsou v ceně toho vlaku zanedbatelné. Takže pokud po tom cestující touží, proč ne. Ovšem "záchodová kultura" souvisí nejen s pohlavím, ale i kulturní úrovní cestujících. Kdo létá, ví, že letadlo po desetihodinovém letu vypadá jak chlív, včetně WC. Zažil jsem jen jednu výjimku - letadlo plné Japonců i po letu z Japonska do Instanbulu vypadalo velmi slušně.
14.05.2014 (9:59)  
bartik09: Považuju to za nemožné, když není ani na zbytek railjetů. Dokupovat olítané ETR470 by byla sebevražda. Samo SBB muselo povolat experty z Portugalska, aby je alespoň trochu uschopnili po převzetí od Cisalpina.
14.05.2014 (9:57)  
oddělená WC zvlášť pro muže a ženy
Napada nekoho vyhoda takovyho reseni ve vlaku?

osud těchto vlaků definitivně zpečetěn
Jak moc je mozny/nemozny, ze budou jezdit u nas?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko