..: Stadler dodá SBB svoje první vysokorychlostní vlaky :..

Vizualizace soupravy Stadler pro SBB, foto: StadlerBern — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail uspěl v tendru tamějšího majoritního dopravce SBB na dodávku 29 elektrických jednotek pro rychlost do 250 km/h. Pro firmu to tak bude první dodávka souprav pro rychlost převyšující dvousetkilometrovou hranici. Konkrétně půjde o vícesystémové 11článkové jednotky s Jakobsovými podvozky a s maximální rychlostí 249 km/h. Tyto vlaky mají být nasazeny nejen ve Švýcarsku, ale budou také zajíždět podle slov dopravce i do Rakouska a Německa. Celková cena zakázky je necelá jedna miliarda švýcarských franků (asi 22,5 miliardy korun).

Soutěž na dodávku nových vlaků vyhlásily SBB v květnu roku 2012, kdy rozhodujícími kritériem byla ze 40 % cena, která zahrnovala nejen náklady na pořízení vlaků, ale také náklady na údržbu, cenu trakční energie a poplatky za dopravní cestu po dobu 25 let. Druhým nejdůležitějším kritériem s váhou 25 % byla inovativnost nových vlaků v 9 různých podkategoriích jako koncepce projektu, bezpečnost, komunikace a podobně. S 20% váhou pak byla posuzována technologická stránka nabízených souprav a 15% váhu měl harmonogram homologací. Generální ředitel SBB Andreas Meyer k tomu dodal: „Rozhodnutí bylo jasné: Stadler Rail nejlépe splňoval zadávací kritéria a nabídl nám velmi přátelský vlak pro naše zákazníky.“

Definitivní konec Cisalpin ETR 470

Cisalpino v oblouku

Nové soupravy nabídnou v provozu kapacitu přes 800 míst, což převyšuje o zhruba 40 % kapacitu stávajících vlaků ETR 470 Cisalpino, které mají nahradit. O vyřazení těchto souprav se spekulovalo již před zhruba 4 lety. Nyní je tak osud těchto vlaků definitivně zpečetěn. Nové jednotky od Stadleru pak nabídnou nově nejen tiché, rodinné a business zóny, ale také místa pro přístup k internetu pomocí Wi-Fi, nízkopodlažní nástup nebo novou koncepci WC. V každé soupravě budou dvě WC pro imobilní cestující, ale také oddělená WC zvlášť pro muže a ženy, což je v evropském kontextu zřejmě unikátem.

Zdroj: SBB


JiříK. | 14.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
15.05.2014 (8:24)  
Rail-2005 + turista: Multiple unit znamena, ze dotycne vozidlo sestava z vice vozu ci clanku.
registrovaný uživatel Raquac 
15.05.2014 (8:19)  
turista: Kam by jste nacpal 800 lidi na delce 200 metru a to jeste pohodlne, se zachody, nastupnimi prostory, stanovisti strojvedouciho, prechodovymi mechy atd.? Zkuste si ten pocet cestujicich vydelit delkou...

Pro srovnani - leosova tramvaj je dlouha 90 m, ma 237 mist k sezeni, o hodne mene zachodu (v prepoctu na cestujiciho), zadnou hospodu, sezeni prevazne letecke, mene nastupnich dveri.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
15.05.2014 (7:09)  
MU "multiple-unit" je termín, který se používá pro "vícečetné řízení" V případě takové vysokorychlostní jednotky z toho vyplývá zcela logicky, že MU bude znamenat dvojitou soupravu, jinak to prostě nevychází.
registrovaný uživatel thingie  mail  
14.05.2014 (21:47)  
The newly developed EC250 is a 200-metre-long articulated train in 11 parts. The carriages are connected by what are known as Jacobs bogies.

http://www.stadlerrail.com/en/news/2014/05/09/stadler-rail-wins-tender-for-nrla-trains/

Někdo zapoměl linknout i tiskovku stadleru, byť z ní očividně čerpal vizošku a tu 11vozovost.
14.05.2014 (21:31)  
Myslím, že "multiple-unit" znamená souprava, a že zmíněných 800 míst má opravdu jediná souprava, kterých kupují 29.

Především proto, že v odkazovaném textu to srovnávají s jednou jednotkou ETR 470.
registrovaný uživatel aron 
14.05.2014 (21:28)  
bartik09: Bral jsem to pouze podle tohoto článku-800 cestujících na 11 vagonů
14.05.2014 (21:09)  
turista: Ja mam na mysli ty ETR 470 jejichz osud je definitivně zpečetěn...

aron: No nejsem si jist, jestli neni urcita nepresnost v prekladu. Ale nejsem buhvi jaky anglictinar, tak se radsi zeptam co presne znamena: "The new multiple-units, each of which will have two power cars and be up to 400 metres long, will operate at speeds of up to 249 km/h and provide over 800 seats." Konkretne by me zajimalo co presne znamena v tomto kontextu vyraz multiple-units.
400 metru na 11 vozu by znamenalo 36 metru na vuz. To je asi trosku moc. Naopak, pokud by to znamenalo delku te zdvojene soupravy, tak by to vyslo zhruba 18 metru na vuz, coz je shodou okolnosti stejne jako u leosovo flirtu.
registrovaný uživatel Raquac 
14.05.2014 (21:03)  
turista: Tech 800 mist nabizi dve sprazene jednotky - takze to mate spocitany spravne, faliruje akorat ta dvojka :-)
registrovaný uživatel aron 
14.05.2014 (20:53)  
bartik09: Myslim, ze ty vozy budou vyrazne kratsi (neco jako flirty LE). I podle toho modelu to tak vypada. Takze to bude odpovidat zhruba 14 klasickym vozum.
Má li se do jednoho vozu vejít více než 72 sedících cestujících, tak o mnoho kratší než klasické vozy být nemohou.
14.05.2014 (20:50)  
Vsak ty pendolina by snad ani zdaleka nestaly tolik co railjety.

Toto vychází na cca 1 mil. Kč na sedačku (1 mld CHF, 29*800 sedaček). Railjet včetně lokomotivy vychází podobně.

Leošův Stadler vyšel cca na 1.6 mil. Kč na sedadlo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko