..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
14.05.2014 (16:38)  
pozeram ze jednu vec treba dat na pravu mieru , lebo ju tu nikto nespomenul. excel na trase PHA - OVA uz nechce dotovat ceske meinisterstvo tak preto sa rozhodlo ze sa zrusi a Slovakia sa prerobi na klasicky rychlik.o Sirvave som nemal info ze sa ma zrusit , tym padom som prekvapeny ze sa objavuju take info. co sa tyka samotneho excelu tak som mal moznost par krat nim ist , raz sa mi podarilo lozkami do chebu ale nebol som spokojny kedze som sa moc nevyspal,lebo som sa budil pri kazdom brzdeni supravy do stanice a raz som siel do PHA a az do Prerova som bol sam v kupecku. osobne by som uvital dat jeden nocny na kratsie rameno cez Valassko kedze ja aj cez den nerad cestujem cez Ovu ale cez Lidec.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
14.05.2014 (13:58)  
Moje poslední zkušenost s nočním vlakem bylo loni lehátkem do Krakova, kde nám průvodce každému vysvětloval, jak zarýglovat dveře a jak je ještě dozamknout a ať na to nezapomeneme... a v noci přišli přizpůsobiví a jeden pán pak ráno marně hledal foťák a peněženku. (A průvodce říkal, že tam choděj, ale že s tim nemůže nic dělat, že je sám a jich je několik a jsou ozbrojení.)
Registrierter Benutzer arj 
14.05.2014 (12:34)  
Bartik09: Predsudek, ze "nocni vlaky jsou tragicke a nebezpecne" neni az takovy predsudek, taky tim nerad jezdim...
To ze tim nerad jezdite neznamena, ze to neni predsudek. Kdyby vas pri kazde druhe ceste okradli nebo zabili, to by byla jina


Na konci existence čs. federace mne živily stížnosti na ČSD. Co si tak pamatuji, stížnosti na okradení v nočních vlacích dělaly obvykle tak 20 % mé agendy, v turistické sezóně (v té chvíli to byla nejen okradení ne území ČSFR, ale i okradení čs. turistů v zahraničí, obvykle v Itálii) přes čtvrtinu.
Dělat se s tím dalo poměrně málo - v zásadě
1. odepsat stěžovateli, že za tyto škody dráha (podle občanského zákoníku) nezodpovídá a
2. dohadovat s četníky (tehdy již ne SOOŽ, ale ještě samostatná "služba železniční policie"), aby víc kontrolovali určitý vlak. Bohužel to mělo efekt krátkodobý, pár dní po změně rozpisu policejních služeb to bylo lepší, ale zanedlouho se krádeže přesunuly na úsek bez kontroly. Dodnes pamatuji, že posílení kontrol na vlacích v úseku UL - Kralupy vyvolalo několik zastavení na strženou záchrannou brzdu v pražské Stromovce (tedy mezi P-Bubeneč a P-Holešovice), kde zloději vystoupili a ztratili se v parku.

Takže pro generaci, která vlak považovala za "nejobvyklejší dopravní prostředek", to skutečně není předsudek. Ale třeba se to dnes zlepšilo.
14.05.2014 (11:02)  
Shiri: dalšímu zavazadlu se pokud možno snažím vyhnout
Do igelitky si dam piti, susenku, knizku, leky, nabijecku, svetr, vrtacku, lopatu a sici stroj - proste takovy ty veci, ktery bezne clovek na nocni cestovani potrebuje. Igelitku dam v krosne nahoru, pred autobusem si ji vyndam, krosnu hodim do kufru a igelitku si beru sebou. Kdyz vystoupim, hodim igelitku zpatky do krosny a je to.
Proste kdo nechce, ten hleda duvody, ze... Jak to udelate, az bude cestovat pres pul planety, kam nejede B256?

Oto: Těch 1512 Kč je akční nabídka...
To nevadi. Dulezite je, ze to je cena konecna. Ta letenka za 1588 za jeden smer je taky omezena akcni nabidka.

Karel Kovářík: to asi žijete na jiné planetě, co já mám zkušenost, tak většina zjištění je u běžného cestujícího někde mezi bezbřehou fantazií a ničím nepodloženým myšlením
To co jsem popsal bylo maximum toho, co se da realne pred takovou cestou zjistovat. Pokud si tedy skutecne nechci trasu cvicne projet busem a vlakem (a letadlem pres Ostrov sv. Krystofa a Nevise, protoze to je rychlejsi i levnejsi - jasne, neni to ani jedno, ale je to dobrej absurdni priklad, ne?)
Kdyz se skutecne pujdete zeptat cestujicich na Florenc, proc jedou autobusem, tak se samozrejme dozvite jak nesmysly (to je prace pro oddeleni marketingu), tak zrejme i relevantni a pragmaticke duvody.

Honzy: Predsudek, ze "nocni vlaky jsou tragicke a nebezpecne" neni az takovy predsudek, taky tim nerad jezdim...
To ze tim nerad jezdite neznamena, ze to neni predsudek. Kdyby vas pri kazde druhe ceste okradli nebo zabili, to by byla jina...
Registrierter Benutzer Honzy 
14.05.2014 (10:51)  
@M: nezlob se na me, ale pokud zadam Ostrava-Viden a vrati mi to primy spoj za vic nez delsi a s prestupem, je neco spatne a normalniho cestujicicho to odradi nebo nejmin znejisti.

http://www.imghosting.cz/images/13viden.png
Registrierter Benutzer M 
14.05.2014 (1:01)  
b1 - Wien-Linz stoji 35 euro a stejne tim vlakem jezdi pomerne bezni lide. Mozna nejsou naprogramovani na to byt furt nasrani, nevim.
Tomu beznymu cloveku asi muze byt jedno, jak se ta jizdenka vypocitava. Proste si naklika spoj a system na nej vyplivne cenu. A koupi nebo nekoupi.

(Proc to nedokaze poskladat tu nejlevnejsi trasu uplne presne nevim a nechapu, ale nejak nechapu, proc by to nekoho melo odrazovat od cesty. Barak si taky muzu postavit na klic a pak neresim, jestli maji tam marzi 30% a tam 130%, zajíma mne celkova cena. Nebo si muzu zacit zjistovat, co stoji cihly a postavit si to sam...)
Registrierter Benutzer Oto 
13.05.2014 (21:40)  
b1] to je dané tím, že s ÖBB jsou pro online prodej dohodnuté pouze tři jízdenky do Vídně (z Prahy 19 EUR, Brna 9 EUR, Ostravy 19 EUR), a to pouze na přímé vlaky. Ostatní se eShop snaží nějak poslepovat.

b2] ten vlak do Běloruska je vlak ruských železnic (RŽD) Cheb-Moskva, jízdenky ČD v něm neplatí. ČD na cenu nemají vliv. Za Ostrava-Minsk byste zaplatil zhruba 3200 Kč za jeden směr v lůžkovém voze. Jízdenka se dá koupit buď v mezinárodní pokladně ČD nebo v eShopu RŽD.
Registrierter Benutzer Honzy 
13.05.2014 (21:06)  
a] Predsudek, ze "nocni vlaky jsou tragicke a nebezpecne" neni az takovy predsudek, taky tim nerad jezdim.. Sam bych spis nejel, s nekym "jen" nerad a ve vyjmecnych pripadech. I kdyz je plus, ze se clovek vyspi ve dvou v kupecku, kdyz ne primo z Prahy tak od Pardubic zatim vzdy. Co se tyce techniky tak kozenka je hruza, jakoby je nejaky velkoprostor zabil

b] ceny mezinarodnich jizdenek jsou bida, eshop je pocita divne, pokud je vubec umi napocitat

b1] Brno - Viden za 252, Breclav - Viden taky za 252(?!), ALE jeden spoj je za 532, tak do riti? Ostrava - Viden pres Brno za 427, Primy spoj pres Breclav za 532, to jako vazne???!! Ostrava-Breclav-Viden za 252 + 180... Komedie.. A to se celkem v tech cenach vyznam a tusim, kde muze byt hacek. Bezny clovek, ktery si rekne: "Udelam si vylet na adventni Viden" z toho musi byt hodne...rozmrzely (a vezme auto)

b2] Idealni vlak (EN 405 Vltava) na MS v hokeji do Minsku.. Z Ostravy odjezd kolem 20te, do Minsku prijezd okolo 12te a zpet podobne. Cena v eshopu radeji neni. Vlastne v eshopu neni ani stanice Minsk, to si clovek musi hledat na idosu nebo homepage cd.cz. Navic tam neni uvedene casove pasmo, takze netusim, v kolik ten vlak vlastne jede zpet... Chapu, ze na hokej by asi nejelela hromada lidi, nicmene reklamni baner na nejakou peknou(!!!) cenu... No nic.. Zpatecni cesta se da je i s jednim prestupem ve Warszawa Wschodnia, kde bych k tomu sehnal slusnou jizdenku, to vazne netusim. Vlastne me to odradilo jim i psat email, stejne by ten listek byl predrazeny, takze za rok u nas :) PS: i kdyz kliknu na "kontaktujte nas" ve vyhledani spojeni, tak je tam odkaz na stranku s emailem nebo placeny telefon a ne na kontaktni formular, ktery se da nekde nejak naklikat zase z jineho mista. Bych blil.

edit: tak jsem odkaz na kontaktni formular nasel nakonec napravo v boxu, jupi...
Registrierter Benutzer Kakov 
13.05.2014 (20:07)  
Michal Jaroš+Prastravak:

kamarád se chvástal neoprávněně, případ se stal v roce 2004, kdy přechodně za tuto cenu (95 Kč) jedna firma jezdila, mimo jiné tehdy 140 Kč byla běžná cena u SA (mimo jiné po zdražení),

ale pan QS jediný pochopil, co bylo hlavním poselstvím mého příspěvku, lidé nepřemýšlejí, nehledají a nechtějí ani hledat ani přemýšlet, to je potřeba si uvědomit,

firma která nasadí neúměrně velkou cenu a nějaké schované slevy víc cestujících odradí než zvýší tržby
13.05.2014 (17:57)  
typu z Brna do Prahy jedou dva autobusy jeden za 95 Kč, druhý (SA) za 140 Kč, ale spolužák, který tím jel se dokázal půl dne chvástat jak ušetřil, protože SA je nejlevnější...

myslím, že spolužák se chvástal oprávněně, že se mu u SA povedlo tak levně pořídit... běžně stojí totiž jízdenka u SA 210 Kč, a když koupíte přes kreditní kartu, tak 165 Kč. Blahopřeji mu!
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko