..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.05.2014 (23:24)  
Kvuli tomu, ze CSA prestanou litat Praha-Berlin vzroste pocet cestujicich vlakem z Berlina do Vidne? Jak to spolu souvisi? Mezi Vidni a Berlinem lita denne nejakych 10 primych letadel a XX s prestupem nekde ve stredni Evrope, ne nutne v Praze.

Pocty primych cestujicich se daji jakztakz odvodit z mistenek. Nemci mistenkuji celkem dost. Nerikam, ze vsichni Nemci maji mistenku, ale lze se proste podivat, odkud tam ty mistenky jsou a z nich si nejaky obrazek udelat. Z tech lidi, co na trase vlak vyuziji budou ti primy cestujici maximalne jedno procento tipuju.
Obchodni cestujici poleti, Japonec a Cinan se po ceste podiva i na Prahu a zbyvaji ti, co maji strach z litani. A ti pojedou pres Linz. Ano, problem to bude pro cestujici z Usti do Kolina. Co se da delat, resenim by snad byly jen vlaky z Tromso do Istanbulu:-))
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.05.2014 (22:48)  
Ta fóbie z přestupu mi (zejména u šotoušů) přijde fakt komická. Když se bude SŽDC snažit může dát oba vlaky v Praze k jednomu perónu (což asi i tak dopadne) a je vystaráno.
registrovaný uživatel tarten 
05.05.2014 (22:26)  
FP: A kde je napsáno, že nemůže v budoucnu existovat přímá linka UnL (nebo třeba Cheb - UnL) - Brno (Břeclav)?

Ne že by průjezd Hlavákem byl nějaký ideál, ale nepřijde mi o nic méně logická než Ostravsko - Pha - Plzeň - Fr. Lázně. Nicméně to může ohrozit momentální nerozlomené krušnohorské spěšňákoexpresy formálně v kategorii R.
registrovaný uživatel tarten 
05.05.2014 (22:12)  
R-2005:
Erfurt - Norimberk má být přece na 250, takže o dost méně než polovina má být na 300. Čili Velaro D by si tam svoji rychlost 300 našlo, ale ICx na 250 neurazí.
No ale to je boj Němců...
Nejdřív vélké oči s Transrapidem, pak slepá ulička se smíšeným provozem na VRT, teď 250 km/h na novostavbách vedle "Stau", když se v jiných zemích staví na 350 a víc - no já jim do lokte strkat nebudu...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
05.05.2014 (21:59)  
Co se týče zrychlení trasy Praha-Berlín, oni se taky Němci moc nepředvádějí. Na trati mezi Berlínem a Dráždany bylo dlouho jen 120 km/h, zvolna se to modernizuje na 160 km/h, hovoří se i o některých úsecích na 200 km/h.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
05.05.2014 (21:41)  
Praha-Berlín je podle mě dost silná relace, vlaky jezdí plné. Dost Němců /na rozdíl od nás/ má místenku.
05.05.2014 (20:55)  
Kolik lidí používá denní vlaky z Berlína do Vídně? Možná to není tak málo, protože eurostatová čísla o leteckých cestujících se mi zdají menší, než kolik bych si tipoval, takže možná fakt jezdí vlakem. Ale možná taky jen tolik lidí mezí Vídní a Berlínem prostě necestuje...

Z Bln do Vídně nevím, vlastně nevím ani kolik Bln - Praha, ale vzhledem k tomu, že ČSA končí s linkou Praha-Berlín to číslo nebude malé a řekl bych stoupající (vlak).

Velká výměna cestujících je v Praze, ale tím, že se to v Praze utne příjdou cestující z Ústí do Brna, z Drážďan do Vídně nebo z Brna do Berlína o přímý spoj

A kde je napsáno, že nemůže v budoucnu existovat přímá linka UnL (nebo třeba Cheb - UnL) - Brno (Břeclav)? V minulosti už také bylo. Proti tomu - nenapadá mě třeba ani přímé spojení UnL - Ostrava (Vsetín) a lidi jezdí. Já Litoměřice - ValMez a ten jeden přestup v Kolíně (případně druhý v Hranicích) mě nezabije...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.05.2014 (20:31)  
Tarten: Nebude tam moc třístovek? Celý úsek Halle/Leipzig - Erfurt - Erlangen + již zprovozněný Nürnberg - Ingolstadt. To je cca půlka trasy. Berlin - Halle je na 200, Erlangen - Nürnberg 230, Ingolstadt - München bude na 160 až 190.
registrovaný uživatel tarten 
05.05.2014 (18:04)  
Pikehead: ale třeba proč se se státními zárukami kupovaly mz vagony, které pak většinu času strávily v zahraničí? Dá se dokázat, že je to opravdu jednoznačně výnosná věc?

A není?
(Zvlášť po té sabotáži ze strany ČNB.)
registrovaný uživatel tarten 
05.05.2014 (18:01)  
R-2005: DB bude muset i tak, dle mého odhadu, pro nové VRT spojení (2017) Berlin - Erfurt - Nürnberg - München nechat vyrobit dalších minimálně 10 až 16 jednotek, aby pokryli potřeby této relace, protože nyní je zajišťována ICE-T.

Mám dojem, že na tratích Hamburg–Berlin–Leipzig/Halle–Erfurt–Nürnberg–München těch třístovek moc nebude a tak se počítá spíš s ICx než s Velarem. Ale i tak tam bude rozhodující pokrok v jízdní době.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko