..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
07.05.2014 (20:37)  
Tak to je síla, prohlásit že svět končí v DD resp. FFO ;) Je taky zajímavý, že z toho konce jménem Dresden jezdí do Berlína pouze EC, který přijedou zpoza toho konce světa...
07.05.2014 (10:56)  
Ad Karel Kovářík: Vždyť už dnes se DB (Fernverkehr) k ČD chovají jako k hadru na zem, tam už se nedá jít níže.

Trochu obecněji: Pamatuji si na přednášku na TU Dresden, kdy přišel nějaký zástupce DB hovořit o plánech v dálkové dopravě. Na otázku, jak se bude vyvíjet vozba směr Varšava a Praha, tak odpověděl, že svět končí v Drážďanech, resp. Frankufurtu nad Odrou, ale něco tam asi jezdit bude. Já myslím, že ČD propásli jedinečnou šanci trochu DB proškolit.
06.05.2014 (21:53)  
samozřejmě, že jsem si je vycucal z prstu (proto u nich nejsou uvedeny ani Kč ani eura, ani nic jiného)...jen jsem na nich chtěl ukázat, že ne vždy co vypadá levně, je skutečně výhodně.. zkrátka nechci slevu zdarma..
dosaďte si prosím ta správá čísla a uvidíte, co bude výhodnější.. jinak je to jenom bezbřehé tlachání o pocitech a emocích
už mlčím a omlouvám se
06.05.2014 (21:43)  
danovy poradce:
Tak počítejte životnost nového vozu nejméně 30 let, přičemž v 15. až 20. roce projde rekonstrukcí interiéru.
Dále počítejte, že zakoupený ojetý vůz projde rekonstrukcí interiéru ve stejné ceně jakou projde vagon nový po těch cca 15-20 letech provozu. Po rekonstrukci bude životnost vagonu 15 let do (případné) další rekonstrukce nebo do šrotace.

Abychom se dostali k aspoň trochu reálným číslům. Když se tady podíváme na stranu 31:
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/vz-cd-2010_web.pdf
Tak se dozvíme, že v roce 2010 měly ČD ve vozovém parku 2061 vozů starších 30 let a tyto tvořily 55 % vozového parku. Všechny tyto vozy byly kdysi nové. Ve světle těchto skutečností je Vámi uvažovaná 10letá životnost nového osobního vozu doopravdy nesmyslem.
06.05.2014 (19:52)  
prastravak: Nevim jestli to skutecne nevite, nebo jen delate ze to nevite.
Pendolina byl pruser. Po nakupu se ukazalo, ze Nemci vlastne nikdy poradne nerekli, ze je chtej.
U railjetu uz to bylo jinak. Od zacatku byl nakup railjetu pro trasu do Nemecka podminen podepsanim smlouvy s DB.
I ted s temi vozy to vypada tak, ze vsechno se deje po dohode s DB a ne jako u pendolin.

danovy poradce: Jak pise JK - kde se vzala ta cisla? Hlavne ta zivotnost, cena rekonstrukce a cena stareho? Ze ste si je vycucal z prstu? To totiz mozna bude pravy duvod tech minusu.
06.05.2014 (19:46)  
to Jiří Kocurek
všechna čísla jen zvolena jako příklad, můžou být úplně jiná.. ale v případě poměru 1:1 (5:10 nebo 10:20) bude výsledek stejný, poměr 1:1 je asi nepravděpodobný.
významný je taky poměr: výdaje na nový, výdaje na ojetý a výdaje na reko
berte prosím jen jako návod na názor výhodnosti jednotlivých variant
06.05.2014 (18:15)  
danovy poradce: Těch 5 a 10 let uvažujete na základě čeho, smím-li vědět?
Nejak mi totiž jako logická nevychází informace, že živnotnost nového interiéru je v novém voze 10 let a životnost téhož (nebo obdobného) nového interiéru v rekonstruovaném voze jenom roků 5.
06.05.2014 (15:33)  
to bartik09:
nu když jsem se dočetl, že zadání modernizace 93 vozů pro rychlost 200 km/h vede k domněnce neodvratitelného úspěchu při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk, že provozovatele tato skutečnost něčím musela zaujmout, že už se téměř rozhodl, a předtím ho nezaujalo ani Pendolíno ani Railjet

Ktere zlute vozy mate na mysli? Ty z Aradu jake svet jeste nevidel, ktere mely byt na tuto linku nasazeny?
Pohádku o císařových nových šatech si dobře pamatuju. Souhlasím s Vámi, že xxx byl měl průběžně informovat o svých obchodních záměrech včetně kontaktů, na kterých je to možno ověřit. Takto vypadá jako tlučhuba
06.05.2014 (14:55)  
ekoter: Je to pravda. Když kouknu na odjezdy z Dresden Hbf., jezdí to co hodinu ICE nebo IC ve směru na Leipzig, ale do Berlína jezdí opravdu jen ta EC, která přijedou z Čech a pokračují dále. Zahustit takt na hodinu s využitím náležitostí DB by nebylo na škodu, protože dvě jedničky a šest dvojek je opravdu málo, hlavně v pátky a neděle.

Jinak jsem rád, že budou konečně velkoprostory a hytláky i v českých soupravách na EC - ČD byly snad jediné, kdo nenabízel v soupravách EC velkoprostory. Hytláky do EC řadí snad jen Maďaři, a to ještě jen někdy.
registrovaný uživatel Kakov 
06.05.2014 (14:24)  
ekoter:

Otázka je, zda by se v konečném důsledku (tím pozlobením) víc neztratilo než získalo, né vždy je dobré zlobit, já osobně (na místě DB) bych se pak k takovým "zlobivým" ČD také choval rezervovaně
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko