..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   
05.07.2014 (21:57)  
České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah..
Bude na tuto linku vedeno oddělené účatnictví, aby byl z něho jasné, zda bude tato linka provozována se ziskem, nebo aby např. ztráta nebyla dotována?
Samozřejmě připouštím, že každý podnikatelský záměr se nemusí vydařit, stejně jako se nevydařilpodnikatelský záměr LE, nebo podnikatelský záměr RJ s highjetem
05.07.2014 (21:16)  
projekt DB
omlouvám se za nepřesnosti a zjednodušení, při výpočtech jsem použil známé údaje:
1. RJ měl použit zcela nové vlaky, nikoli ty ojetiny co nabízí mezi OV a Prahou
2. Investice na tyto nové vlaky měly být 2 mld. Kč
3. DB uzavřely s ČD smlouvu na 5 let.
To znamená 2 mld. Kč plus např. 5 % úrok děleno počtem let smlouvy, protože kam bych s těmi vlaky potom jezdil (?), takže 420 mil. Kč nákladů z tohoto za rok, a to ještě v tom nemám ani korunu nákladů na provoz, a ni kourunu zisku. Kolik by tedy měly činit tržby?
Troufám si říci, že do toho by nejen nevstoupila banka, ale ani podnikatel?
Holt vždycky se investiční záměr nepodařil. A kde by byl RJ se svým highjet při dnšních cenách, když LE má na jednu jízdenku za 190 Kč zttáru 200 Kč, to znamená, že by jízdenka měla při 5 procentním zisku měla stát 410 Kč?
05.07.2014 (20:37)  
to Komín
Rj a Le dříve označovaly ceny ČD za dumpingové....
Je to tak, že kdyby RJ a LË se pochlapily, a poskytovaly nejméně stejně kvalitní služby, jako poskytují ČD (např. nejrychlejší vlaky, zákaznicky orientovaný personál, kafe Starbuck apod.), pak by si mohly dovolit žádat stejné ceny jako ČD?
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
05.07.2014 (18:22)  
bohuzel jsem nyni nucen jet CD protoze prevazim i kolo a zadny soukromy doprace kola neprevazi... proc? aspon jeden vuz kde misto jedne bunky pro 6 cestujicich bude misto pro par kol. bohate by to stacilo a neverim ze by to byl duvod bankrotu.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
05.07.2014 (18:15)  
Prastravak a ano souhlasim v tom ze by RJ mohl jezdit draz aby nemel takovou ztratu protoze ikdyz bude stat stejne jako CD tak si vzdy vyberu RJ pro jeho sluzby, u CD sluzby zadne oproti tomu co nabizi RJ... a to si myslim ze je motivace pro cestuji za stejnou cenu vybrat si sluzbu ktera je mi blizzsi, kdyz jezdi tak levne nemuze se divit ze je ve ztrate rozdil 40 kc na jedne jizdence mezi CD a RJ jako ze jich nabizi ve vlaku 250 se celkem promitne do toho kolik vydela nebo bude ve ztrate
05.07.2014 (18:14)  
Lukáš Hradecký:
1) A opět "..staré ojeté šunky.." A opět se ptám, proč tytéž staré ojeté šunky z Rakouska nakupují ČD za účelem zlepšení komfortu? A možná, že s těmi ojetými šunkami budou ČD jezdit i do Němec...

2)...ČD obsluhují 95% a jezdí do všech koutů... ano, protože před nějakým pátkem kraje rychle uzavřeli s ČD dlouhodobé smlouvy bez výběrových řízení... A stát stále nebyl schopen pořádně rozjet ani ta výběrová řízení na rychlíky... A mimochodem i ČD už spoustu těch "koutů" opouští... kolik už je tratí, kde byl zastaven provoz...

3) Praha-Ostrava zlatý důl? Hmm dobrý, tak proč má nejen Jančura ztrátu, ale i LEOš? A že by jediné ČD byly na této trati ziskové? To asi těžko. Vlaky (včetně pendolina) mají prázdnější než konkurence... Dokonce i trasu Ostravana zkrátili, protože neustál konkurenci... A přitom všem by dokázali být ziskoví? Potom si kladu otázku z čeho mají takovou ztrátu (jako celek), když na trati s konkurencí dokáží být ziskoví, tak na tratích bez konkurence, kde nemají nižší jízdné kvůli konkurenci ... a pak všechny dotované spoje.... No nějak mi to matematicky nesedí...
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
05.07.2014 (18:12)  
Prastravak
mate spatne info... cena Praha - ostrava u CD beze slevy stoji 467

cena 295 Akční základní jednosměrná najdete to v eshopu CD
05.07.2014 (17:21)  
dobrý den, diskuse je velmi poučná, proto si dovolím položit otázku:
Jízdné z Prahy do Studénky u ČD dvojkou beze slev stojí 451 Kč, přičemž se jedná o vzdálenost 334 km (tedy tržby za 1 km 1,35 Kč)
Jízdné z Prahy do Svinova u ČD dvojkou beze slev stojí 295 Kč, přičemž se jedná o vzdálenost 351 km (tedy tržby za 1 km 0,84 Kč)
Prodloužením cesty o 17 km se tedy snížily tržby o 156 Kč, tedy o 0,50 Kč na km za celou trasu z Prahy do Svinova.
Existuje proto kromě marketingového rovněž ekonomický důvod? Domnívám se že náklady na 351 km by měly být vyšší než náklady na 334 km. Nebo tomu tak není?
Domnívám se, že při ceně jízdného z Prahy do Svinova alespoň ve výši ceny jízdného z Prahy do Studénky by kliďo mohl mít RJ ceny vyšší o 60 Kč, byl v zisku a nebylo tady o čem psát. Ale bylo to možná škoda.
05.07.2014 (17:12)  
Lo Wang:

To přece není pravda, že RJ a LEO berou dotace ve formě příspěvků na žákovské jízdné. To nejsou dotace pro ty dopravce, ale pro ty studenty - to je snad jasné... Jinak by jim těžko dávali dopravci slevu. A když někoho nutím poskytovat někomu slevu, tak mu to přece zaplatit musím, ne?
05.07.2014 (17:07)  
Tahle diskuze je až komická... Soukromníka by někteří lynčovali za to, že je poněkud velkohubý, ale že si státní podnik vesele podnákladově konkuruje za jejich prachy je jedno...

Podle mě, je (možná ne protizákonné) silně amorální a nepřípustné, aby si ČD vedly cenovou válku na Pha-Ostr, pokud se SKUPINA ČD JAKO CELEK ocitne ve ztrátě! Nemělo by být hlavním cílem státního podniku přinášet státu zisk? Ta jejich ztráta, to je další dotace pro ČD, kterou nakonec platí všichni!!! Ono je pěkný, že ÚDAJNĚ nejsou ČD ztrátové na ostravské lince, ale v tom případě by měly z přebytků raději umořovat ztrátu jinde, než si zavádět akční jízdné do Ostravy (a to ho sám někdy využiju, takže by mi to nemuselo vadit tolik jako těm co nikdy po této trase nejezdí).

Pokud by byl stát (MD) rozumný hospodář, tak raději zcela stáhne ČD (kromě mezinárodních spojů, samozřejmě) z linky do Ostravy. Může to znít radikálně, ale LEO a RJ by dále expandovaly, cestující, co nyní jezdí ČD bohatě pobraly. ČD by získaly dost solidních vagonů na to, aby mohly zas další odporný B odvézt do šrotu. A HLAVNĚ: Byla by JISTOTA, že neplatím ze státních peněz někoho tam, kde to jiní zvládnout zcela na svoje triko...
  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko