..: Fotogalerie: Cestující se svezou první jednotkou ČDrailjet v létě :..

Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš PetrovskýPraha/Vídeň — Dlouhou dobu se nevědělo, zdali jednotky railjet pro České dráhy spatří světlo světa, nicméně nakonec se podařilo celou zakázku dotáhnout až do poměrně úspěšného konce. Oproti původním plánům na patnáct jednotek bude sedm jednotek Viaggio Comfort od Siemensu dodáno drahám do listopadu letošního roku. První jednotka však bude po absolvování potřebných zkoušek dodána již v dubnu a následně přibližně od změny jízdního řádu v červnu bude nasazena do provozu s cestujícími. Právě do tohoto prvního, právě dokončovaného kusu, jsme měli možnost nahlédnout ve výrobním závodu společnosti Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering. Tedy ještě než se svezou první cestující, můžete si vychutnat prohlídku této nové netrakční jednotky, od které si dráhy slibují rapidní zvýšení komfortu vlaků EuroCity na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz.

Jednotka Siemens Viaggio Comfort

Netrakční jednotka, která je určená pro tažení, resp. sunutí lokomotivou rychlostí až 230 km/h. ČDrailjet má kapacitu 442 míst k sezení ve třech vozových třídách economy, first a business. Samozřejmostí jsou zásuvky 230 V, elektronický informační systém, plošina pro nástup cestujících se sníženou pohyblivostí, toalety s uzavřeným systémem, tlakotěsná skříň, úložné prostory pro velká zavazadla a klimatizace. Dalšími prvky jednotky jsou prostory pro přepravu jízdních kol či dětských kočárků, dětské kino či toalety s přebalovacím pultem. ČDrailjet se skládá ze sedmi vozů v pořadí Afmpz/2 (řídicí vůz s business a first třídou), ARbmpz (vůz s třídou first, stanovištěm palubního personálu a restauračním oddílem), čtyři vozy Bmpz/1 (s economy třídou) a jeden vůz Bmpz/3 (s economy třídou, dětským kinem a prostorem pro kola a kočárky).

Dalibor Zelený (ČD), Roman Kokšal (Siemens) a Bohumír Bárta (JLV) vítají novináře na začátku cesty do Vídně, foto: Aleš Petrovský Po úvodních komplikacích dojíždí celá delegace do Vídně. Vlak EC 73 se nakonec podíval do zahraničí v řazení ARmpee + 3xB, foto: Aleš Petrovský Úvodní prezentace ve vídeňském závodě Siemens, foto: Aleš Petrovský Dalibor Zelený, ředitel ČD, pronáší několik slov k ČDrailjetům, foto: Aleš Petrovský Vlakotraktor čeká na příjezd jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jednotka ČDrailjet je sunuta do závodu Siemens, foto: Aleš Petrovský A generální ředitel jí vítá s úsměvem na tváři., foto: Aleš Petrovský Spojení jednotky a lokotraktoru, foto: Aleš Petrovský Ve dvou se to lépe táhne., foto: Aleš Petrovský Celá jednotka je pomalu vtahována do areálu., foto: Aleš Petrovský Logo Českých drah v momentálně používané grafické formě a korporátních barvách, foto: Aleš Petrovský Část jídelního vozu s první třídou, která nese označení first, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet restaurant, zdalipak přibude i dovětek se servisem JLV?, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet economy logo, foto: Aleš Petrovský Jednotka v obložení novinářů, foto: Aleš Petrovský Detail označení economy vozu, foto: Aleš Petrovský Celkový pohled na vůz jednotky, foto: Aleš Petrovský Detail označení vozu, foto: Aleš Petrovský

Výrobní závod Siemensu, Vídeň

V této sekci vám přinášíme několik pohledů do zákulisí výrobního závodu Siemensu v místní části Simmering, kde vznikají mj. tyto netrakční jednotky. Současně zde probíhá výroba vozů pro RŽD, vozů pro berlínské metro, ale i mnoho dalších zajímavých projektů.

Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Zařízení pro přesun vozů po hlae, pracující na principu vzduchového polštáře, foto: Aleš Petrovský Krytá přesuvna mezi jednotlivými provozy výrobního areálu, foto: Aleš Petrovský Svážení jednotlivých částí skříně vozů jednotky, foto: Aleš Petrovský Sváření jednotlivých částí skříně vozů jednotky robotem, foto: Aleš Petrovský Robotická lakovna, nejmodernější pracoviště svého druhu v Evropě, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě řidicího vozu ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Závěrečné pracoviště oživení, před osazením podvozků, foto: Aleš Petrovský

Interiér jednotky

Jednotka nabídne zákazníkům ČD tři třídy. Economy s 384 místy k sezení (plus 10 sklopnými v zavazadlovém prostoru), first s 42 místy k sezení a business s 6 místy k sezení. Všechna sedadla pocházejí z produkce společnosti Grammer. Již nyní panují obavy, zda bude kapacita jednotek dostatečná, zejména pak v první třídě. Nicméně na tento problém již vyzrály Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), k jednotce railjet jednoduše přidávají několik vozů klasické stavby a tím navyšují kapacitu celé soupravy.

Economy třída
Dalibor Zelený pózuje pro Železničář, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek s vysunutým rozšířením pro notebook, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek v economy, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek, foto: Aleš Petrovský Místa je v economy třídě opravdu dostatek. 210 cm vysoká postava se tu cítí pohodlně, narozdíl od jednotky SC Pendolino, vozů Bpee či jednotky FLIRT LE, foto: Aleš Petrovský Detail individuálního osvětlení v economy, foto: Aleš Petrovský Elektronický rezervační systém jednotky, foto: Aleš Petrovský Simulace zaplnění economy cestujícími, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Detail společné zásuvky pro dvě sedačky economy. Detail potahu., foto: Aleš Petrovský Police na objemná zavazadla v economy, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Dětské kino v economy třídě, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský
Restaurační a služební oddíl
Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, v pozadí Bohumír Bárta, ředitel JLV, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Stanoviště palubního personálu, foto: Aleš Petrovský
First a business třída
First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class poskytuje také dostatek místa, po sklopení stolku (znáte z Ampz ČD) se místo pro nohy zmenší o cca 5-10 cm a zmenší se tak pod úroveň economy, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jediná přepážka, která odděluje business class od first class, foto: Aleš Petrovský Novinka v portfoliu ČD - třída business, foto: Aleš Petrovský

Jednotky railjet pro České dráhy jistě přinesou cestujícím zkvalitnění při cestách vlaky EuroCity, ale musíme si zachovat i nadále střízlivý pohled na celou věc. Nasazení jednotek uvolní pouze několik kvalitnějších vozů pro ostatní relace, a proto sedm railjetů určitě celý trn z paty drahám nevytáhne. Je třeba dalších systematických plánů modernizací a nákupů nových vozidel. I tak přejeme Českým drahám hodně úspěchů s novým produktem ČDrailjet.


Aleš Petrovský | 17.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
23.02.2014 (14:42)  
M: Nabídka denního tisku bude i v třídě First. Business k tomu přidává welcome drink.
registrovaný uživatel M 
23.02.2014 (13:21)  
Ergo, soubezne psany prispevek Jugyho ma pravdu v tom, ze na trase Praha-Brno nejake zazracne narusty lidi necekam (mimochodem, takova jedna blba otazka - pokud jsou vlaky Praha-Brno tak natriskane, jak padlo v komentarich, tak proc umrel D1E?). Ten pravy zazracny a blahodarny efekt cekam na jinych tratich.

Jinak ten Railjet je neco podobneho jako busy Student Agency. Zlute busy dnes nabizeji totez, co ostatni busy. Plusminus. Nebo presneji - ostatni busy uz nabizeji totez, co zlute busy. Ale SA ma nejakou aureolu superautobusu. A totez asi bude platit pro railjet.
registrovaný uživatel M 
23.02.2014 (13:17)  
Zajimal by mne vycet rozdil mezi ceskou a rakouskou verzi. Mysleno pro cestujiciho. Z fotek vidim rozdil jenom v barvach a predpokladam, ze na zachode bude v cestine napsane, co se nema hazet do misy. Jine rozdil jsem nejak nenasel.

Ten nezodpovezeny dotaz na rozdily
- economy je 2+2, latka.
- business je 2+1, kuze. Vetsi rozestupy (prislo mi), stejne stole (prislo mi). Ve sluzbach je rozdil nula.
Pokud je vlak prazdny, tak rozdil mezi economy a business moc velky neni. Protoze nejaky pohodlny rozvaleni nejde ani v business (nejdou treba poradne natahnout nohy naproti).
First je uz z hlediska pohodlnosti o stupen vyse, to ano. Sluzby navic jsou noviny a napoj.

Vicemene se da rict, ze "obycejne vlaky" na IC/EC jsou v Rakousku pohodlnejsi (jiste, velmi subjektivni), ale RJ jsou (i vyrazne) rychlejsi (velmi objektivni:).
Problem s tim, ze neni dany standard a nikdy tedy nevim, jaky vagon prijede, v Rakousku nenastava. V Rakousku tedy RJ neni nicmoc extra, je to spis v rovine "Airbus je super, Boeing je az ten druhy". Tedy az na vyssi rychlost.
V Cesku je ale stav ponekud odlisny. Revoluce nenastane ani tak na trati Praha-Wien (na Wien-Graz uz vubec:-)), kde to bude ten Airbus-Boeing, ale spis na tech trasach, kam prejdou ty uvolnene vagony. Tam to bude zmena typu Boeing-vetron...

Mimochodem, "vzdy" mne zajimalo to detske kino. Zhruba se to da rict i tak, ze chybi jedna dvousedacka a je tam televize. Asi se neda cekat platno 5×10 metru, ale stejne tak bych tomu asi nerikal kino:-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
23.02.2014 (13:16)  
@Jackub 22.02.2014 (17:44)

Pokud můj příspěvek vyzněl negativisticky, tak to určitě nebylo mým cílem. Jenom jsem se snažil krotit některá, podle mého názoru nerealistická, očekávání.

Co je skvělé:
- nových 70 vagonů na trati Praha - Štýrský Hradec
- 70% z nich v barvách ČD - posílení značky na trhu
- jednotný produkt ČD a ÖBB
- produkt, který má v Rakousku zvuk a stejný zvuk může mít i v ČR
- garantované řazení vlaku bez "překvapení"
- současné vozy ČD z této trasy se mohou objevit na jiných spojích

Naopak nerealistické mi přijde očekávání výrazného nárůstu počtu cestujících díky nasazení nových souprav. Kdo chce jezdit vlakem dnes, už jezdí. Kdo nechce, nebude ani po nasazení RJ do provozu. Neumím si představit člověka, který dneska na trase Praha - Brno volí bus, protože mu Bpee dost nevoní, ale jakmile se na trati objeví RJ, změní názor a přejde na vlak. Proč by to dělal? (zkuste si bez emocí na tu otázku odpovědět).
Dneska už se nejezdí Škodou 100, autobusem ŠL 11 a nelétá Iljušinem. Cestující porovnávají s Oktávií, Neoplanem a Airbusem - v tomhle srovnání je railjet docela normální vlak. Ano, pěkný, nový, moderní... ale normální.
registrovaný uživatel Jackub 
23.02.2014 (8:28)  
RJ mi nevadí, jednička je pěkná, dětský koutek fajn, dokonce tam bude WiFi:) Dvojka už je průměrná, bistro o ničem, a že tyhle soupravy výrazně zkrátí jízdní doby je k smíchu

Ale tady jde o to, že pokud se nezmění cenová politika na této trati, bude železniční doprava z ČR do Vídně stále stejně neatraktivní


Dobře, RJ Vám tedy nevadí. Jakou jinou soupravu byste si na dané relaci představoval, abyste byl spokojen?

odle mě jde o jasné zlepšení a to je přeci dobře, ne? Drtivá většina lidí, co bere vlak pouze jako dopravní prostředek, tuto změnu nepochybně ocení. Stačí, když si uvědomíme, jak i "ubohá" Regionova v mnoha lidech vyvolala dojem, že se jedná o nový vlak.

A co se jízdného týče - to není fyzikální vlastností RJ. Pokud Vám vadí, že je špatně nastaveno, pak to platí i dnes, v (podle mého) horších soupravách. Ano, i mně by se líbilo jízdné, které by přilákalo více cestujících, ale jak říkám, toto podle mě s nasazením RJ nijak nesouvisí...
registrovaný uživatel pekař 
23.02.2014 (8:19)  
Pokud tomu dobře rozumím, JD se zkrátí díky zvýšení rychlosti mezi Břeclaví a Vídní ( to jsem četl:) ) a dokončení vídeňského hlaváku, zásluhu soupravy na krácení nikde nevidím. Jedině snad skutečnost, že se ve Vídni nebude mezi ČR a stanicemi pod rakouským hlavním městem muset přestupovat. I když určitě to tam minimálně desetiminutový pobyt mít bude. Ale kolik lidí ocení, že nebudou muset ve Vídni přestupovat?:))
registrovaný uživatel arj 
22.02.2014 (22:59)  
Na K-report http://www.k-report.net/discus/messages/28/244894.html?1393106117 jsem vložil sken prospektu OBB na Railjet a pár fotek soupravy věnované lyžařskému mistrovství 2013 ve Schladmingu
registrovaný uživatel E699 
22.02.2014 (22:12)  
Zkrácení JD mezi PHA - BŘE, má být v řádu minut, ale mezi BŘE - WIEN - GRAZ už má být zkrácení JD, dáky zvýšení tratové rychlosti + rychlejší souprava + ubytí přestupu.
registrovaný uživatel JiP 
22.02.2014 (21:33)  
Souhlasim s Pekarema a Jugym. Nova moderni souprava RJ je dobry zaklad pro mozny uspech na trati Prha Viden. Rekl bych ze to je podminka nutna, nikoliv dostacujici, jak koneckoncu ukazuje Regiojet i s postarsimi soupravami. Marketing, cenova politika, zakaznicky pristup, sluzby na palube, eventulene sluzby na nadrazich (Lounge, taxi) + novy RJ to je zaruceny uspech! Souprava sama o sobe vsak ne. Mohl by mi nekdo vysvetlit navic kymsi zminovane kratsi jizdni doby diky RJ??? V podstate je to co se tyce trakcnich vlastnosti jeste horsi, nez soupravy v soucasne dobe nasazovane. Leda ze by zmizely nejake vaty, ale jinak Taurus ci 380 z dnesnimi soupravami by mely jizdni dobu stejnou, ne-li o par minut kratsi diky mensi hmotnosti.
registrovaný uživatel pekař 
22.02.2014 (20:36)  
RJ mi nevadí, jednička je pěkná, dětský koutek fajn, dokonce tam bude WiFi:) Dvojka už je průměrná, bistro o ničem, a že tyhle soupravy výrazně zkrátí jízdní doby je k smíchu

Ale tady jde o to, že pokud se nezmění cenová politika na této trati, bude železniční doprava z ČR do Vídně stále stejně neatraktivní
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko