..: Fotogalerie: Cestující se svezou první jednotkou ČDrailjet v létě :..

Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš PetrovskýPraha/Vídeň — Dlouhou dobu se nevědělo, zdali jednotky railjet pro České dráhy spatří světlo světa, nicméně nakonec se podařilo celou zakázku dotáhnout až do poměrně úspěšného konce. Oproti původním plánům na patnáct jednotek bude sedm jednotek Viaggio Comfort od Siemensu dodáno drahám do listopadu letošního roku. První jednotka však bude po absolvování potřebných zkoušek dodána již v dubnu a následně přibližně od změny jízdního řádu v červnu bude nasazena do provozu s cestujícími. Právě do tohoto prvního, právě dokončovaného kusu, jsme měli možnost nahlédnout ve výrobním závodu společnosti Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering. Tedy ještě než se svezou první cestující, můžete si vychutnat prohlídku této nové netrakční jednotky, od které si dráhy slibují rapidní zvýšení komfortu vlaků EuroCity na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz.

Jednotka Siemens Viaggio Comfort

Netrakční jednotka, která je určená pro tažení, resp. sunutí lokomotivou rychlostí až 230 km/h. ČDrailjet má kapacitu 442 míst k sezení ve třech vozových třídách economy, first a business. Samozřejmostí jsou zásuvky 230 V, elektronický informační systém, plošina pro nástup cestujících se sníženou pohyblivostí, toalety s uzavřeným systémem, tlakotěsná skříň, úložné prostory pro velká zavazadla a klimatizace. Dalšími prvky jednotky jsou prostory pro přepravu jízdních kol či dětských kočárků, dětské kino či toalety s přebalovacím pultem. ČDrailjet se skládá ze sedmi vozů v pořadí Afmpz/2 (řídicí vůz s business a first třídou), ARbmpz (vůz s třídou first, stanovištěm palubního personálu a restauračním oddílem), čtyři vozy Bmpz/1 (s economy třídou) a jeden vůz Bmpz/3 (s economy třídou, dětským kinem a prostorem pro kola a kočárky).

Dalibor Zelený (ČD), Roman Kokšal (Siemens) a Bohumír Bárta (JLV) vítají novináře na začátku cesty do Vídně, foto: Aleš Petrovský Po úvodních komplikacích dojíždí celá delegace do Vídně. Vlak EC 73 se nakonec podíval do zahraničí v řazení ARmpee + 3xB, foto: Aleš Petrovský Úvodní prezentace ve vídeňském závodě Siemens, foto: Aleš Petrovský Dalibor Zelený, ředitel ČD, pronáší několik slov k ČDrailjetům, foto: Aleš Petrovský Vlakotraktor čeká na příjezd jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jednotka ČDrailjet je sunuta do závodu Siemens, foto: Aleš Petrovský A generální ředitel jí vítá s úsměvem na tváři., foto: Aleš Petrovský Spojení jednotky a lokotraktoru, foto: Aleš Petrovský Ve dvou se to lépe táhne., foto: Aleš Petrovský Celá jednotka je pomalu vtahována do areálu., foto: Aleš Petrovský Logo Českých drah v momentálně používané grafické formě a korporátních barvách, foto: Aleš Petrovský Část jídelního vozu s první třídou, která nese označení first, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet restaurant, zdalipak přibude i dovětek se servisem JLV?, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet economy logo, foto: Aleš Petrovský Jednotka v obložení novinářů, foto: Aleš Petrovský Detail označení economy vozu, foto: Aleš Petrovský Celkový pohled na vůz jednotky, foto: Aleš Petrovský Detail označení vozu, foto: Aleš Petrovský

Výrobní závod Siemensu, Vídeň

V této sekci vám přinášíme několik pohledů do zákulisí výrobního závodu Siemensu v místní části Simmering, kde vznikají mj. tyto netrakční jednotky. Současně zde probíhá výroba vozů pro RŽD, vozů pro berlínské metro, ale i mnoho dalších zajímavých projektů.

Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Zařízení pro přesun vozů po hlae, pracující na principu vzduchového polštáře, foto: Aleš Petrovský Krytá přesuvna mezi jednotlivými provozy výrobního areálu, foto: Aleš Petrovský Svážení jednotlivých částí skříně vozů jednotky, foto: Aleš Petrovský Sváření jednotlivých částí skříně vozů jednotky robotem, foto: Aleš Petrovský Robotická lakovna, nejmodernější pracoviště svého druhu v Evropě, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě řidicího vozu ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Závěrečné pracoviště oživení, před osazením podvozků, foto: Aleš Petrovský

Interiér jednotky

Jednotka nabídne zákazníkům ČD tři třídy. Economy s 384 místy k sezení (plus 10 sklopnými v zavazadlovém prostoru), first s 42 místy k sezení a business s 6 místy k sezení. Všechna sedadla pocházejí z produkce společnosti Grammer. Již nyní panují obavy, zda bude kapacita jednotek dostatečná, zejména pak v první třídě. Nicméně na tento problém již vyzrály Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), k jednotce railjet jednoduše přidávají několik vozů klasické stavby a tím navyšují kapacitu celé soupravy.

Economy třída
Dalibor Zelený pózuje pro Železničář, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek s vysunutým rozšířením pro notebook, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek v economy, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek, foto: Aleš Petrovský Místa je v economy třídě opravdu dostatek. 210 cm vysoká postava se tu cítí pohodlně, narozdíl od jednotky SC Pendolino, vozů Bpee či jednotky FLIRT LE, foto: Aleš Petrovský Detail individuálního osvětlení v economy, foto: Aleš Petrovský Elektronický rezervační systém jednotky, foto: Aleš Petrovský Simulace zaplnění economy cestujícími, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Detail společné zásuvky pro dvě sedačky economy. Detail potahu., foto: Aleš Petrovský Police na objemná zavazadla v economy, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Dětské kino v economy třídě, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský
Restaurační a služební oddíl
Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, v pozadí Bohumír Bárta, ředitel JLV, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Stanoviště palubního personálu, foto: Aleš Petrovský
First a business třída
First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class poskytuje také dostatek místa, po sklopení stolku (znáte z Ampz ČD) se místo pro nohy zmenší o cca 5-10 cm a zmenší se tak pod úroveň economy, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jediná přepážka, která odděluje business class od first class, foto: Aleš Petrovský Novinka v portfoliu ČD - třída business, foto: Aleš Petrovský

Jednotky railjet pro České dráhy jistě přinesou cestujícím zkvalitnění při cestách vlaky EuroCity, ale musíme si zachovat i nadále střízlivý pohled na celou věc. Nasazení jednotek uvolní pouze několik kvalitnějších vozů pro ostatní relace, a proto sedm railjetů určitě celý trn z paty drahám nevytáhne. Je třeba dalších systematických plánů modernizací a nákupů nových vozidel. I tak přejeme Českým drahám hodně úspěchů s novým produktem ČDrailjet.


Aleš Petrovský | 17.2.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
14.03.2014 (20:54)  
Tahle pokuta mě překvapuje, nevěděl jsem, že ta změna smlouvy kvůli RJ do Německa co se nakonec stejně nekupují, se skutečně uplatnila. Myslel jsem, že se jede podle předchozí, vždyť se tam ani nemontují české sedačky ale rakouské.
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/spatny-tendr-na-railjety-ceske-drahy-dostaly-rekordni-pokutu-25-milionu-1069490
Registered user M 
06.03.2014 (20:29)  
Stavet v zime?
Registered user Laborec425  mail  
05.03.2014 (12:48)  
Pro M z 23.02.2014 (13:21): Proč umřel D1Expres?

Umřel asi proto, že se dálnice jak slíbili naši "nadřízení politici" nějak moc neopravuje. Jezdím pravidelně, ale nějak nic není vidět kromě zpráv na ČT 1 a na Nově, že se opravuje. Ale jak víme téměř všichni, média potřebujou a musej lhát tomu davu oveček :). Ovce mi snad prominou :).
Registered user KarelF 
04.03.2014 (23:53)  
Co se týká dohadů kolem Internetu pokud vezmu Pendolino a to, že Inet je zde proti konkurenci dost dobrý a to i v místech kde nejde ani mobil. Podezírám ČD, protože je akcionářem ČD-Telematiky, že data jdou na nějaké subnosné která se nepoužívá přes GSM-R minimálně v lokacích kde je špatné nebo žádné pokrytí. Pokud je mne známo ČDTelematika spolupracuje dost s Vodafonem zbytek tedy obstará přes ně, aby si nezabíjela GSM-R a holportem jim pronajme optiky takže ještě vydělá :) vzhledem k tomu si myslím, že roaming s VF v rakousku by neměl být nijak velkou zátěží pro všechny zůčastněné. Jinak místní rozvod pokud je 1Gbit je fajn třeba pro sledování filmů a podobně na Inet je to k ničemu pokud si vlak nepotáhne optický kabel za sebou. rychlosti na LTE jsou okolo 40 Mbit reál a to za dobrých podmínek pokud je vlak připojen co vagon to simka je to nadbytečný luxus. stávající HSDPA/HSUPA já tomu říkám "HNUSPA" což má asi Pendolino je o rychlosti od 2 do 12 Mbit a bohatě stačí.
Píšete zde, že RJ je zastaralý zeptám se ajko laik co je lepší než RJ pro české tratě s možností, aby to jelo ven za hranice všedních dnů?
Registered user tarten 
27.02.2014 (14:00)  
burningsoul:
Zajímalo by mě, jaká německá "lokálka" by potřebovala RJ. Nota bene nekompatibilní s německými mašinami.

Zní také trochu divně, že by si Siemens nechal prodloužit nějaké povolení na výrobu (vyrobené samozřejmě nejsou, nelze se jich tedy "zbavovat") a GŘ ČD to neprozradil, ale budiž, možné je leccos.
Registered user tarten 
27.02.2014 (13:16)  
Někdo protestoval proti jinému pojmenování nejlepší třídy jako v (některých) letadlech a ptal se jaká číslovka je před 1. třídou. Odpověď má na očích už dlouho: http://www.zelpage.cz/news_n/leo_flirt_1.jpg

Ta Business/Prémium třída se totiž dá chápat jako ještě lepší oddělení první třídy. A jinak ano, taky mi připadá Prémium jako lepší název, když už to "takhle" je. A "takhle" je to mj. zřejmě i proto, že s velkoprostorovými vozy (a vysokorychlostní dopravou, kde to všechno trvá podstatně kratší dobu) se pomalu vrací to podstatné odlišení, že v (běžné) 1. třídě jsou vedle sebe tři sedadla, kdežto ve 2. třídě čtyři. V Evropě.
Registered user tarten 
27.02.2014 (13:15)  
Ani já se o počet cestujících Praha - Brno v RJ nijak zvlášť nestrachuju. Málo jich není a jejich počet se dá do určité míry usměrňovat i velikostí expresů Praha - Bratislava, případně i (znovu)zavedením expresu Praha - Brno (- někam vnitro) a následnými slevami. V téhle situaci mi nepřijde potřebné uvažovat o připojení klasické 1. třídy za RJ navíc.

Otazník se vznáší nad počtem cestujících Brno - Vídeň, ale na tomhle úseku má být tuším od GVD 2015/16 jízdní doba zkrácená o víc jak půl hodiny, což se jistě ve vztahu ke konkurenčním busům projeví.
26.02.2014 (22:42)  
burningsoul: Jenom pár faktů. Opce trvala do 6. září 2013 (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-17698/), kdy také propadla a před pár dny to potvrdil i GŘ ČD (http://ekonomika.idnes.cz/hostem-idnes-cz-bude-novy-reditel-ceskych-drah-f43-/odpovedi.asp?t=KURUCZ). Jak tady podotkl v diskuzi bugear, tak vzhledem k tomu, že SVC již nesplňují aktuální normy TSI, tak nelze podobně jako u taurů vyrobit nic, na co by nebyla objednávka ještě z doby, kdy to objednat šlo. Žádná taková objednávka ale v době možnosti nákupu nebyla kromě převodu opce na ČD, která zanikla k 6.9.2013 a tedy ani ČD již tuto opci nemohou využít, ani ji postoupit někomu jinému. (Doporučuji si nastudovat opční právo.)

HW je to vybaveno na 1 Gbps (routery jsou stejný, kabely tahaný taky), ale zapojený to není.

Troufám si jako člověk, který toho má "natáháno" víc než dost jen upozornit, že routery jsou možná stejný, ale pokud jsou stejné i kabely, tak to furt je 1000BaseT, vzhledem k tomu, že u něj se využívá 8 vodičů, kdežto u 100BaseT se využívají jen 4. ;-)
26.02.2014 (18:18)  
JiříK.: opce nepropadla, bud víš vic jak projektový lidi ze siemensu, pak se ti pokloním. ale nevíš. siemens má touhu se zbavit dalěích 8 jednotek, který si měly vzít čd, ale z toho jak známo sešlo. siemensu maximálně propadne povolení na výrobu těhlech vagonů.
kdo řekl něco o konektivitě vzduchem? bylo myšleno komunikací interně. Externě to (asi) funguje, že tam je 3G modem. A ano, je to o zapojení jedný (další) zásuvky. HW je to vybaveno na 1 Gbps (routery jsou stejný, kabely tahaný taky), ale zapojený to není.
a prosím neutoč tu na mě, možná to je tady moda a připadáš si jako strašnej znalec, ale věci se dají říct i jinak, mín arogantně.
jo fotky rzd sorry, chybu znávám, zde jsou dveře. takže ještě jednou sorry
Registered user Raquac 
26.02.2014 (15:04)  
M@ra je evidentne teoretik - vlaky jezdi slusne vytizene skoro porad. Autem to je o neco malo rychlejsi (taky pisu ze je jizdni doba srovnatelna), ale ne o moc. Z centra do centra je to pak stejne.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko