..: Fotogalerie: Cestující se svezou první jednotkou ČDrailjet v létě :..

Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš PetrovskýPraha/Vídeň — Dlouhou dobu se nevědělo, zdali jednotky railjet pro České dráhy spatří světlo světa, nicméně nakonec se podařilo celou zakázku dotáhnout až do poměrně úspěšného konce. Oproti původním plánům na patnáct jednotek bude sedm jednotek Viaggio Comfort od Siemensu dodáno drahám do listopadu letošního roku. První jednotka však bude po absolvování potřebných zkoušek dodána již v dubnu a následně přibližně od změny jízdního řádu v červnu bude nasazena do provozu s cestujícími. Právě do tohoto prvního, právě dokončovaného kusu, jsme měli možnost nahlédnout ve výrobním závodu společnosti Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering. Tedy ještě než se svezou první cestující, můžete si vychutnat prohlídku této nové netrakční jednotky, od které si dráhy slibují rapidní zvýšení komfortu vlaků EuroCity na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz.

Jednotka Siemens Viaggio Comfort

Netrakční jednotka, která je určená pro tažení, resp. sunutí lokomotivou rychlostí až 230 km/h. ČDrailjet má kapacitu 442 míst k sezení ve třech vozových třídách economy, first a business. Samozřejmostí jsou zásuvky 230 V, elektronický informační systém, plošina pro nástup cestujících se sníženou pohyblivostí, toalety s uzavřeným systémem, tlakotěsná skříň, úložné prostory pro velká zavazadla a klimatizace. Dalšími prvky jednotky jsou prostory pro přepravu jízdních kol či dětských kočárků, dětské kino či toalety s přebalovacím pultem. ČDrailjet se skládá ze sedmi vozů v pořadí Afmpz/2 (řídicí vůz s business a first třídou), ARbmpz (vůz s třídou first, stanovištěm palubního personálu a restauračním oddílem), čtyři vozy Bmpz/1 (s economy třídou) a jeden vůz Bmpz/3 (s economy třídou, dětským kinem a prostorem pro kola a kočárky).

Dalibor Zelený (ČD), Roman Kokšal (Siemens) a Bohumír Bárta (JLV) vítají novináře na začátku cesty do Vídně, foto: Aleš Petrovský Po úvodních komplikacích dojíždí celá delegace do Vídně. Vlak EC 73 se nakonec podíval do zahraničí v řazení ARmpee + 3xB, foto: Aleš Petrovský Úvodní prezentace ve vídeňském závodě Siemens, foto: Aleš Petrovský Dalibor Zelený, ředitel ČD, pronáší několik slov k ČDrailjetům, foto: Aleš Petrovský Vlakotraktor čeká na příjezd jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jednotka ČDrailjet je sunuta do závodu Siemens, foto: Aleš Petrovský A generální ředitel jí vítá s úsměvem na tváři., foto: Aleš Petrovský Spojení jednotky a lokotraktoru, foto: Aleš Petrovský Ve dvou se to lépe táhne., foto: Aleš Petrovský Celá jednotka je pomalu vtahována do areálu., foto: Aleš Petrovský Logo Českých drah v momentálně používané grafické formě a korporátních barvách, foto: Aleš Petrovský Část jídelního vozu s první třídou, která nese označení first, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet restaurant, zdalipak přibude i dovětek se servisem JLV?, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet economy logo, foto: Aleš Petrovský Jednotka v obložení novinářů, foto: Aleš Petrovský Detail označení economy vozu, foto: Aleš Petrovský Celkový pohled na vůz jednotky, foto: Aleš Petrovský Detail označení vozu, foto: Aleš Petrovský

Výrobní závod Siemensu, Vídeň

V této sekci vám přinášíme několik pohledů do zákulisí výrobního závodu Siemensu v místní části Simmering, kde vznikají mj. tyto netrakční jednotky. Současně zde probíhá výroba vozů pro RŽD, vozů pro berlínské metro, ale i mnoho dalších zajímavých projektů.

Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Zařízení pro přesun vozů po hlae, pracující na principu vzduchového polštáře, foto: Aleš Petrovský Krytá přesuvna mezi jednotlivými provozy výrobního areálu, foto: Aleš Petrovský Svážení jednotlivých částí skříně vozů jednotky, foto: Aleš Petrovský Sváření jednotlivých částí skříně vozů jednotky robotem, foto: Aleš Petrovský Robotická lakovna, nejmodernější pracoviště svého druhu v Evropě, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě řidicího vozu ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Závěrečné pracoviště oživení, před osazením podvozků, foto: Aleš Petrovský

Interiér jednotky

Jednotka nabídne zákazníkům ČD tři třídy. Economy s 384 místy k sezení (plus 10 sklopnými v zavazadlovém prostoru), first s 42 místy k sezení a business s 6 místy k sezení. Všechna sedadla pocházejí z produkce společnosti Grammer. Již nyní panují obavy, zda bude kapacita jednotek dostatečná, zejména pak v první třídě. Nicméně na tento problém již vyzrály Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), k jednotce railjet jednoduše přidávají několik vozů klasické stavby a tím navyšují kapacitu celé soupravy.

Economy třída
Dalibor Zelený pózuje pro Železničář, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek s vysunutým rozšířením pro notebook, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek v economy, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek, foto: Aleš Petrovský Místa je v economy třídě opravdu dostatek. 210 cm vysoká postava se tu cítí pohodlně, narozdíl od jednotky SC Pendolino, vozů Bpee či jednotky FLIRT LE, foto: Aleš Petrovský Detail individuálního osvětlení v economy, foto: Aleš Petrovský Elektronický rezervační systém jednotky, foto: Aleš Petrovský Simulace zaplnění economy cestujícími, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Detail společné zásuvky pro dvě sedačky economy. Detail potahu., foto: Aleš Petrovský Police na objemná zavazadla v economy, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Dětské kino v economy třídě, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský
Restaurační a služební oddíl
Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, v pozadí Bohumír Bárta, ředitel JLV, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Stanoviště palubního personálu, foto: Aleš Petrovský
First a business třída
First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class poskytuje také dostatek místa, po sklopení stolku (znáte z Ampz ČD) se místo pro nohy zmenší o cca 5-10 cm a zmenší se tak pod úroveň economy, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jediná přepážka, která odděluje business class od first class, foto: Aleš Petrovský Novinka v portfoliu ČD - třída business, foto: Aleš Petrovský

Jednotky railjet pro České dráhy jistě přinesou cestujícím zkvalitnění při cestách vlaky EuroCity, ale musíme si zachovat i nadále střízlivý pohled na celou věc. Nasazení jednotek uvolní pouze několik kvalitnějších vozů pro ostatní relace, a proto sedm railjetů určitě celý trn z paty drahám nevytáhne. Je třeba dalších systematických plánů modernizací a nákupů nových vozidel. I tak přejeme Českým drahám hodně úspěchů s novým produktem ČDrailjet.


Aleš Petrovský | 17.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jackub 
17.02.2014 (11:47)  
Tento krok osobně velice vítám, jako ostatně každé nové, moderní vozidlo na českých kolejích. Mám jen jen dotaz - konfigurace jednotek ČD se bude lišit od OeBB? Mám na mysli jiný počet míst v economy/business/first? A co first obecně - proč není oddělena alespoň skleněnou příčkou??! Obávám se, že často si tak do first sedačky sedne někdo z business, protože to vypadá na společný prostor.

Shrnuto - ač společná obchodní značka s OeBB, bude opět "loterie", jaká jednotka s jakým vnitřním uspořádáním přijede? Bude zmatek v rezervacích, když každá společnost má jiný počet sedadel příslušné třídy? Opět stejná platba za rozdílné služby? :-o :-(
registrovaný uživatel Kakov 
17.02.2014 (11:47)  
a co se tedy cestou stalo?? že museli měnit soupravu, spíš co na to rakušáci, docela by mě zajímal dojem běžného rakouského cestujícího z B249...
17.02.2014 (11:45)  
No fotky jsou moc pěkné a na Railjet ČD se těším. No na Czech Raildays už snad bude, ne? Ale jsem také zvědav na obsazenost, protože 442 míst nemá ani Pendolino, i když na téhle trase mají ČD monopol, takže to by k tomu mohlo přispět. Ta letní sezona, uvidíme v reálu.
registrovaný uživatel Bóřa 
17.02.2014 (11:23)  
Přijde mi docela pikantní, že delegace ČD a JLV jede do Vídně soupravou v řazení ARmpee + 3x B :D Připadá mi to asi jako jet si pro nové auto do showroomu na koni. Nic, beru to jenom jako námět pro usmání.

Jinak z fotek se mi jednotky moc líbí, Najbrt schéma jim podle mě sluší. I detaily jako shodný font nápisů s ÖBB Railjet vypadají dobře. Doufám, že se v provozu osvědčí a že přinesou kýžený přímý efekt na hlavní trati a dominový na tratích ostatních posunem lepších vozů tam. Jen je škoda, že těch jednotek není tolik, kolik se původně plánovalo, a taky toho, že si ČD adekvátně "potentní" lokomotivy musejí pronajímat od sousedů.
17.02.2014 (10:28)  
Mě velice děsí ty sedačky v economy. Jsou tak úzké nebo to tak jenom vypadá na fotce? Přijde mi, že dva průměrní chlapi si prostě nemaj šanci sednout vedle sebe, ledaže ten jeden by měl půlku zadku v uličce.
registrovaný uživatel JiP 
17.02.2014 (10:12)  
Take jsem zvedav na obsazenost. V letni sezone to bude asi dobre, ale mimo se hlavne po CR bude vozit spise vzduch. V useku Praha Brno to s jizdni dobou bude stejne jako doposud-takze oproti dalnici velmi pomale, v tom nema RJ zadny prinos a po zruseni akcnich jizdenek z Brna do Vidne...No nechme se prekvapit. Obavam se, ze na zminene trase Praha Brno RJ bude mit uspech leda s velmi odvaznou cenovou politikou a za silne podpory marketingu. Problem navic je, ze takt Praha Brno RJ bude stale prolozen taktem od Bratislavy, kde RJ nebudou, coz muze dost cestujicich odradit. Aby RJ nedopadlo jako pondolino (zajimave take 7 kusu, pan Zeleny se v tomto cisle nejak vidi), kde jeho jednou z nekolika slabin je nizky pocet souprav a velmi limitovane moznosti obehu a tras nasazeni. Take me zajima jizdni doba RJ na useku Brno-CT v porovnani s dnesnimi EC. Prece jenom dnesni EC do Vidne jsou ponekud lehci soupravy nez RJ.
17.02.2014 (9:49)  
Farkač Karel, CART: A jeste vetsi pohodli nez v Bmz je v luzkovych vozech. Nemely by radsi tedy jezdit ty?

vikititor: Obsazenosti se nebojím - v Rakousku jezdí jednotky i v páru a jsou plné
Obsazenosti v Rakousku (tedy za Vidni) se taky nebojim.

V jídelním voze jsou ty kluzké stoly - takže mezi Českou Třebovou a Brnem se nenajíte
No tak se na to prdne kus naky gumy a bude po problemu...

ČD zavedou kontingent slev a bude plno hned.
A proc ho nezavedly doted?
17.02.2014 (9:37)  
V jídelním voze jsou ty kluzké stoly - takže mezi Českou Třebovou a Brnem se nenajíte - budete totiž držet jídlo aby vám nelítalo po stolech a stejné to bude před Prahou - víme z testovacích jízd..

v továrně to ale vipadá krásně - nebo i v Rakousku, na rovné trati WestBahn, nebo pomalých klopených obloucích v Alpách.. mno.. bude radost..
17.02.2014 (9:31)  
Osobně mi to nepříjde úplně šťastné, ale v situaci, kdy není výběru, něchť se to dokončí.

Obsazenosti se nebojím - v Rakousku jezdí jednotky i v páru a jsou plné - protže cenově je to tam úplně jinde, než konkurence. ČD zavedou kontingent slev a bude plno hned.

Připojuji se k názoru, že není lepší pohodlí, než v Bmz - hlavně v OBB verzích, kde je širší místo pro nohy mezi sedadli.
A jsem zvědavý na místa pro kolo.. bude to málo.. Předpokládám, že až pojedu na moravu s kolem, budu z prahy muset vzít za vděk Rkem s dobou jízdy 3,5 hod..
registrovaný uživatel CART 
17.02.2014 (9:10)  
FARKAČ KAREL - s tím souhlas, staré Bmz je pro mne doteď synonymum nejpohodlnější 2.třídy v Evropě...
I když je to trochu ovlivněno roztažitelností sedaček do tvaru téměř-lehátka, na kterém jsem svého času strávil mnoho a mnoho nocí. :)
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko