..: Nejdříve osm vozů, poté deset. RegioJet upravuje své plány. :..

Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef PetrákPraha — Vlaky InterCity RegioJet podnikatele Radima Jančury přepravily v roce 2013 přes 1,6 milionu cestujících, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 42,5 %. Dopravce navíc uvádí, že nárůst není konečný: „V roce 2014 plánuje RegioJet další růst až o 30 % a chce se stát největším dopravcem na trase Praha – Ostrava.“ Aby dostál tomuto slibu, chce RegioJet nasadit na své vlaky až desetivozové soupravy. To vyvolalo diskuze ohledně schopnosti plnění jízdních dob, které jsou nyní plánovány pro vlaky s normativem hmotnosti do 400 tun. Zajímalo nás proto vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „S dopravcem Regiojet má SŽDC uzavřenou rámcovou smlouvu, která jasně stanovuje podmínky provozu po síti SŽDC. Platí to i pro hmotnost vlaků tohoto dopravce, která může mít vliv na dodržování jízdních dob. V platném jízdním řádu je tato hmotnost stanovena na 400 t, což přibližně odpovídá soupravě s osmi vagony. V souvislosti s Vámi uváděnými informacemi z tisku jsme se obrátili přímo na dopravce, jehož oficiální představitel nám oznámil, že s nasazováním delších než osmivozových v dohledné době nepočítá,“ dodává pro ŽelPage Pavel Tesař, tiskový mluvčí SŽDC. RegioJet se následně vyjádřil ve smyslu, že nasazení vozů na požadovaný počet bude postupné. Zatím bude aktuální rozšíření na osm vozů (ideálně od března t.r.) a ve chvíli, kdy bude potřeba překročit tuto hranici, tak dopravce začne se SŽDC jednat o úpravě příslušných náležitostí. Přitom ještě 7. ledna bylo uváděno v tiskové zprávě následující: „(RegioJet) Plánuje proto již od 1. 3. 2014 na trasu Praha – Ostravsko – Žilina nasadit až desetivozové soupravy.“

Business třída RJ, foto: Aleš Petrovský

Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun a lokomotivy řady 380. Žlutý dopravce taktéž potřeboval pro další navyšování kapacity vlaků rozšířit svůj vozový park, a proto nakoupil další vozy od rakouského dopravce ÖBB. V současné době se tedy počet osobních vozů pohybuje kolem stovky. Vrátíme-li se ale zpět k plánům Radima Jančury, tak ten plánuje, že v roce 2014 se RegioJet stane největším dopravcem mezi Prahou a Ostravou s 2,1 mil. přepravených klientů a nejdelšími soupravami (jak RJ dnes doplnil). Po navýšení vozů v soupravách dopravce plánuje pokrýt poptávku i při pátečních a nedělních špičkách. Žluté vlaky se taktéž chlubí „transaprentní cenovou politikou“ tří palubních tříd Standard, Relax a Business, která se dle vyjádření dopravce setkala s kladnou odezvou zákazníků. Za úspěchem taktéž stojí aktivní prodejní politika pro firemní a další hromadné přepravy. Pro tyto přepravy byly původně plánovány vozy Amz (odkoupené od SBB), které měly fungovat ve známém modelu charterových přeprav, ale nakonec byly nasazeny do pravidelného provozu. Cestující se snaží dopravce nalákat také na novinky, kterými jsou zábavní portál ve většině vozů (mimo rekonstruovaných Amz, které zatím neposkytují ani Wi-Fi připojení) či rozšíření menu o snídaně, které je možné si objednat pro ranní spoje již při nákupu jízdenky přes internetové stránky.

Zdroj: RegioJet


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.01.2014 (14:28)  
Tak jsem si udelal vylet do Prahy.
Rano IC 1004 cena 239kc koupeno 1den predem, zpet EC 151 vcasna jizdenka taky 1den predem.
Spokojenost RJ 99%, CD 60%.
A to vlastnim in kartu vice nez 6let.
Nebudu psat hloupe reci jako ze s CD uz nikdy vice, ale jako prumerneho cestujiciho mne sluzby a servis RJ velmi potesil a prekvapil.
Nedivim se, ze stale pridavaji vagony.
registrovaný uživatel Nesa  mail  
24.01.2014 (14:21)  
Zda? Když se ÖBB budou zbavovat prvních třísystémových Taurů... :)
registrovaný uživatel IC540  mail  
24.01.2014 (14:20)  
-Když už těch vozů bude více, tak já bych se pana Jančury zeptal jestli neplánuje i četnější jízdy na Slovensko...
-Například první ranní z Prahy až do Košic a zpět večer do Ovy s příjezdem do 22:00 ???
-Například ráno brzo z Ovy do Košic a zpět do Prahy s příjezdem v cca 22:16 ???
-Z Ostravy by se tak dalo na jednodenní výlet do Tater, nebo s přestupem v Žilině či Vrůtkách na střední Slovensko(Turčiánské Teplice, Zvolen, B.Bystrica.)
-Vznikla by konkurence Košičanu...
24.01.2014 (14:10)  
Zajímalo by mne, zda RJ plánuje na linku Praha - Ostrava pořídit i nějaké rychlejší a výkonnější hnací stroje, to by se hodilo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko