..: Nejdříve osm vozů, poté deset. RegioJet upravuje své plány. :..

Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef PetrákPraha — Vlaky InterCity RegioJet podnikatele Radima Jančury přepravily v roce 2013 přes 1,6 milionu cestujících, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 42,5 %. Dopravce navíc uvádí, že nárůst není konečný: „V roce 2014 plánuje RegioJet další růst až o 30 % a chce se stát největším dopravcem na trase Praha – Ostrava.“ Aby dostál tomuto slibu, chce RegioJet nasadit na své vlaky až desetivozové soupravy. To vyvolalo diskuze ohledně schopnosti plnění jízdních dob, které jsou nyní plánovány pro vlaky s normativem hmotnosti do 400 tun. Zajímalo nás proto vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „S dopravcem Regiojet má SŽDC uzavřenou rámcovou smlouvu, která jasně stanovuje podmínky provozu po síti SŽDC. Platí to i pro hmotnost vlaků tohoto dopravce, která může mít vliv na dodržování jízdních dob. V platném jízdním řádu je tato hmotnost stanovena na 400 t, což přibližně odpovídá soupravě s osmi vagony. V souvislosti s Vámi uváděnými informacemi z tisku jsme se obrátili přímo na dopravce, jehož oficiální představitel nám oznámil, že s nasazováním delších než osmivozových v dohledné době nepočítá,“ dodává pro ŽelPage Pavel Tesař, tiskový mluvčí SŽDC. RegioJet se následně vyjádřil ve smyslu, že nasazení vozů na požadovaný počet bude postupné. Zatím bude aktuální rozšíření na osm vozů (ideálně od března t.r.) a ve chvíli, kdy bude potřeba překročit tuto hranici, tak dopravce začne se SŽDC jednat o úpravě příslušných náležitostí. Přitom ještě 7. ledna bylo uváděno v tiskové zprávě následující: „(RegioJet) Plánuje proto již od 1. 3. 2014 na trasu Praha – Ostravsko – Žilina nasadit až desetivozové soupravy.“

Business třída RJ, foto: Aleš Petrovský

Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun a lokomotivy řady 380. Žlutý dopravce taktéž potřeboval pro další navyšování kapacity vlaků rozšířit svůj vozový park, a proto nakoupil další vozy od rakouského dopravce ÖBB. V současné době se tedy počet osobních vozů pohybuje kolem stovky. Vrátíme-li se ale zpět k plánům Radima Jančury, tak ten plánuje, že v roce 2014 se RegioJet stane největším dopravcem mezi Prahou a Ostravou s 2,1 mil. přepravených klientů a nejdelšími soupravami (jak RJ dnes doplnil). Po navýšení vozů v soupravách dopravce plánuje pokrýt poptávku i při pátečních a nedělních špičkách. Žluté vlaky se taktéž chlubí „transaprentní cenovou politikou“ tří palubních tříd Standard, Relax a Business, která se dle vyjádření dopravce setkala s kladnou odezvou zákazníků. Za úspěchem taktéž stojí aktivní prodejní politika pro firemní a další hromadné přepravy. Pro tyto přepravy byly původně plánovány vozy Amz (odkoupené od SBB), které měly fungovat ve známém modelu charterových přeprav, ale nakonec byly nasazeny do pravidelného provozu. Cestující se snaží dopravce nalákat také na novinky, kterými jsou zábavní portál ve většině vozů (mimo rekonstruovaných Amz, které zatím neposkytují ani Wi-Fi připojení) či rozšíření menu o snídaně, které je možné si objednat pro ranní spoje již při nákupu jízdenky přes internetové stránky.

Zdroj: RegioJet


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
24.01.2014 (16:48)  
Keprt: Ono pomerne reálne hrozí, že bude bez akýchkoľvek väzieb prepnutý Púchov a Žilina (bo na obe sú vypísané stavby) a medzitým nič. A ak do ďalšieho programovacieho obdobia "napadne" niekoho rovnako "vyriešiť" Košice, tak to bude čistý koniec.

Martin99: Nájom moderných loko je vec pomerne náročná na cash flow. RJ má stratu a ich platobná morálka podľa dostupných údajov nie je zrovna bohvieaká. Tak je otázne, či si to dnes môže dovoliť.
registrovaný uživatel Zacker 
24.01.2014 (16:45)  
Když už se tady řeší jízdní doby, na jaký normativ je má spočítané Leo Express ?
Přijde mi že jsou řádně převatované nejen v úsecích kterých se dotknou rekonstrukce (Olomouc, Ústí, Úvaly).

Třeba spoje na Prahu nadjedou v úseku Studénka-Prosenice téměř bez výjimky 3-4 minuty.
24.01.2014 (15:57)  
Dnes snad není problém pronajmout si lokomotivu. Proč by RJ nemohl jezdit s Taurusy..... Nebo i Siemensy. Nebo co polské Grifiny? :-)
Sami výrobci dnes umí nabídnout leasing, pronájem...
Jančura si pronajme nové lokomotivy a svoje pronajme např. na dopravu nákladních vlaků jiným soukromým dopravcům.
Z toho pronájmu svých lokomotiv částečně pokryje náklady na pronájem nových, které navíc budou spolehlivější a se zajištěným servisem.....
registrovaný uživatel Keprt 
24.01.2014 (15:31)  
slováci přepínají na střídavinu...

Kdy a kde? Moc to nesleduju, ale zatím to snad reálně hrozí u vlaků přes Lideč. Než překopou a přepnou Žilinu, bude ještě pár let trvat (a třeba si to mezitím rozmyslí).
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
24.01.2014 (15:29)  
Maj těch mašin kolik, 9? A teď jich potřebujou mít v provozu kolik, 6? Takže by sem tam mohli zdvojit. Nevim ale jak moc by to pomohlo, nejsem inženýr a nevim jak závisí zrychlení na hmotnosti a jak na výkonu. (Aspoň myslím že ta hrozba nestíhání jízdního řádu je kvůli pomalejší akceleraci.)
Já bych si ale tipnul, že RJ vyjde levnějc prodloužit o trochu jízdní doby než ty vlaky tahat zdvojenejma mašinama.
registrovaný uživatel IC540  mail  
24.01.2014 (15:23)  
Miszun: Snad by šlo i něco pronajmout, nevím, ptám se...?
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
24.01.2014 (15:23)  
Jojo, pan Jančura se nám rozjel. Když vidim, jak ty jeho Tick Tack taxíci lítaj po Praze jak diví, tak se mu ty investice pěkně vrací. Jediné, co mě trochu mrzí, jsou ty novostavby, co měly přijít z Rumunska či odkud. To bylo velký chvástání a skutek (zatím) utek. No uvidíme. A ty hnací vozidla by mě taky zajímaly.
dopisovatel nebo člen ŽP Miszun 
24.01.2014 (15:20)  
IC540: To by musel mít jiné stroje než 162, protože slováci přepínají na střídavinu...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.01.2014 (14:44)  
Jak je vidět, s úsměvem jde všechno líp. Ale k článku: nebylo by řešením u těch desetivozových souprav nasazení zdvojených 162?
24.01.2014 (14:33)  
Pan Jančura se usmívá.
Má proč.
Pan Zelený asi zelená.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko