..: Nejdříve osm vozů, poté deset. RegioJet upravuje své plány. :..

Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef PetrákPraha — Vlaky InterCity RegioJet podnikatele Radima Jančury přepravily v roce 2013 přes 1,6 milionu cestujících, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 42,5 %. Dopravce navíc uvádí, že nárůst není konečný: „V roce 2014 plánuje RegioJet další růst až o 30 % a chce se stát největším dopravcem na trase Praha – Ostrava.“ Aby dostál tomuto slibu, chce RegioJet nasadit na své vlaky až desetivozové soupravy. To vyvolalo diskuze ohledně schopnosti plnění jízdních dob, které jsou nyní plánovány pro vlaky s normativem hmotnosti do 400 tun. Zajímalo nás proto vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „S dopravcem Regiojet má SŽDC uzavřenou rámcovou smlouvu, která jasně stanovuje podmínky provozu po síti SŽDC. Platí to i pro hmotnost vlaků tohoto dopravce, která může mít vliv na dodržování jízdních dob. V platném jízdním řádu je tato hmotnost stanovena na 400 t, což přibližně odpovídá soupravě s osmi vagony. V souvislosti s Vámi uváděnými informacemi z tisku jsme se obrátili přímo na dopravce, jehož oficiální představitel nám oznámil, že s nasazováním delších než osmivozových v dohledné době nepočítá,“ dodává pro ŽelPage Pavel Tesař, tiskový mluvčí SŽDC. RegioJet se následně vyjádřil ve smyslu, že nasazení vozů na požadovaný počet bude postupné. Zatím bude aktuální rozšíření na osm vozů (ideálně od března t.r.) a ve chvíli, kdy bude potřeba překročit tuto hranici, tak dopravce začne se SŽDC jednat o úpravě příslušných náležitostí. Přitom ještě 7. ledna bylo uváděno v tiskové zprávě následující: „(RegioJet) Plánuje proto již od 1. 3. 2014 na trasu Praha – Ostravsko – Žilina nasadit až desetivozové soupravy.“

Business třída RJ, foto: Aleš Petrovský

Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun a lokomotivy řady 380. Žlutý dopravce taktéž potřeboval pro další navyšování kapacity vlaků rozšířit svůj vozový park, a proto nakoupil další vozy od rakouského dopravce ÖBB. V současné době se tedy počet osobních vozů pohybuje kolem stovky. Vrátíme-li se ale zpět k plánům Radima Jančury, tak ten plánuje, že v roce 2014 se RegioJet stane největším dopravcem mezi Prahou a Ostravou s 2,1 mil. přepravených klientů a nejdelšími soupravami (jak RJ dnes doplnil). Po navýšení vozů v soupravách dopravce plánuje pokrýt poptávku i při pátečních a nedělních špičkách. Žluté vlaky se taktéž chlubí „transaprentní cenovou politikou“ tří palubních tříd Standard, Relax a Business, která se dle vyjádření dopravce setkala s kladnou odezvou zákazníků. Za úspěchem taktéž stojí aktivní prodejní politika pro firemní a další hromadné přepravy. Pro tyto přepravy byly původně plánovány vozy Amz (odkoupené od SBB), které měly fungovat ve známém modelu charterových přeprav, ale nakonec byly nasazeny do pravidelného provozu. Cestující se snaží dopravce nalákat také na novinky, kterými jsou zábavní portál ve většině vozů (mimo rekonstruovaných Amz, které zatím neposkytují ani Wi-Fi připojení) či rozšíření menu o snídaně, které je možné si objednat pro ranní spoje již při nákupu jízdenky přes internetové stránky.

Zdroj: RegioJet


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.01.2014 (15:56)  
Chary: Hausnumera jasně, ta jistě mají i ČD z jakýchsi nárazových sčítání. Osobně to beru z pozice pozorovatele: využívám dost často žilinské expresy a SC na trase Olo-Svinov-Bohumín(-někdy Č. Těšín). Uprostřed týdne bývá plno tak z poloviny až dvou třetin, ráno a vpodvečer skoro 100%. Víkendům a pátkům se pokud možno vyhýbám. Díky častému taktu "žiliňáků" (dřív jich byla sotva polovina) a konkurenci už plný dům nebývá. Z Ov hl.n. a Bohumína dál do SK to odjíždí skoro prázdný, v podstatě jen na stokilometrovou úvrať...:) Jančura tvrdí, že má plno skoro pořád (alespoň ve své "dvojce"), ale pohleďmě na řazení, četnost spojů atd. Žilinu zatím obrací málo, přes týden jedním párem denně. Nevěřím, že je počet cestujících srovnatelný, ale podklady pro to bohužel nemám. Spíš to bude hovořit ve prospěch ČD.
Editor or ŽelPage Administrator Chary  mail  
27.01.2014 (15:01)  
waikiki, hezký seznam, ale já jsem z toho textu pochopil, že Jančurovi nejde o počet vlaků, ale počet cestujících, a hází hausnumera jako 2,1 milionu za rok. Je nějaká statistika, kolik lidí v tý plejádě spojů České Dráhy skutečně přepraví? Jako, když jezdí přes sedm tisíc vlaků za rok, jestli nevozí jen luft.
27.01.2014 (14:13)  
Jak chce tohle přebít v té tlačenici na koridoru, to vážně nevím... :)
Situace z dneška - pondělí (a to jsem vyloučil denní R):

ČD - Pha-OV:
R 441 Excelsior, EC 141 Beskyd, SC 501, EC 143 Odra, SC 503, EC 121 Hradčany/IC 531 Helfštýn (přestup v Hranicích), EC 145 Landek, SC 505, EC 147 Kysuca, SC 507, EC 149 Leoš Janáček, SC 509, EC 151 Hukvaldy, SC 511, EC 153 Jan Perner, IC 100 Moravia (přestup v Přerově), SC 515, IC 541 Hutník, SC 517, IC 543 Ostravan, R 443 Šírava
(19 přímých spojů denně, dva s přestupem = 21)

ČD - OV-Pha:
R 442 Šírava, IC 542 Ostravan, SC 518, SC 516, IC 540 Hutník, SC 514, IC 101 Moravia (přestup v Přerově), SC 512, EC 152 Jan Perner, SC 510, EC 150 Hukvaldy, SC 508, EC 148 Leoš Janáček, SC 506, EC 146 Kysuca, SC 504, EC 144 Landek, SC 502, EC 142 Odra, IC 530 Helfštýn/EC 120 Hradčany (přestup v Hranicích), R 440 Excelsior
(19 přímých spojů denně plus dva s přestupem = 21)

RJ – Pha-Ova:
IC 1001, IC 1003, IC 1005, IC 1007, IC 1009, EC 1011, IC 1013, IC 1015, IC 1017
Ova-Pha:
IC 1000, IC 1002, IC 1004, EC 1006, IC 1008, IC 1010, IC 1012, IC 1014, IC 1016
(9 přímých spojů tam i zpět)
Registered user Kakov 
26.01.2014 (18:35)  
Mexicannos:

děkuji za rozumný názor
Registered user Mexicannos  mail  
26.01.2014 (12:43)  
Jakmile jsem zjistil zdroj článku, bylo mi hned jasné, proč takový neopodstatněný chválozpěv RJ. Jakmile ale uvidím první nový vůz, který slibuje Jančura min. 5 let, pak řeknu ano, konečně přestal kecat a začal dostávat svým slibům. Do té doby celý portál beru spíše jako takový "slibotechnický novinkovač" tzn., cokoli je tam psáno beru jako možnosti a přání, nikoli jako realitu.
26.01.2014 (11:10)  
Nevím, jak by se z RJ mohl i při předpokladu letošního růstu stát největší dopravce do Ovy. České dráhy přece na trase pořád mají R a Ex s přestupem v Olomouci, Přerově, Hranicích apod. a jančurovci tak zřejmě počítají jen penďa a přímé Ex. Tam mi to ale taky nesedí: vždyť žilinské Ex Českých drah jezdí co dvě hodiny, stejně jako pendolina...
Registered user mohac 
26.01.2014 (2:22)  
jojo, co nejnizsi naklady a masovot, kdo by byl cekal ze to bude vyhoda zeleznice, co? :)
Registered user JB 
26.01.2014 (0:55)  
Red Bul: Důvtipný by pochopil Váš příspěvek, kdyby byl o penězích. Ale to on, bůhvíproč, není. Snažil jsem se sdělit, že koncepce přijatá v roce 1938 už nemusí být dnes úplně aktuální.
25.01.2014 (10:15)  
pro JB:
Jste trochu mimo mísu, ale to nevadí.
O drátech jsem nic nepsal. Psal jsem o trakci, to znamená o vozidlech. Důvtipný to snad pochopil. Navíc slovo drát v trakční soustavě mi připadá nepatřičné.
Registered user JB 
25.01.2014 (0:56)  
Red Bul: Rozumíte správně slovu "nekoncepční"? Je Vám známo, že třeba na Bechyňce jsou ty dráty od roku 1938? Nebo si představujete, že dráty je možné natahovat a smotávat podle momentální potřeby?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko