..: Nejdříve osm vozů, poté deset. RegioJet upravuje své plány. :..

Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef PetrákPraha — Vlaky InterCity RegioJet podnikatele Radima Jančury přepravily v roce 2013 přes 1,6 milionu cestujících, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 42,5 %. Dopravce navíc uvádí, že nárůst není konečný: „V roce 2014 plánuje RegioJet další růst až o 30 % a chce se stát největším dopravcem na trase Praha – Ostrava.“ Aby dostál tomuto slibu, chce RegioJet nasadit na své vlaky až desetivozové soupravy. To vyvolalo diskuze ohledně schopnosti plnění jízdních dob, které jsou nyní plánovány pro vlaky s normativem hmotnosti do 400 tun. Zajímalo nás proto vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „S dopravcem Regiojet má SŽDC uzavřenou rámcovou smlouvu, která jasně stanovuje podmínky provozu po síti SŽDC. Platí to i pro hmotnost vlaků tohoto dopravce, která může mít vliv na dodržování jízdních dob. V platném jízdním řádu je tato hmotnost stanovena na 400 t, což přibližně odpovídá soupravě s osmi vagony. V souvislosti s Vámi uváděnými informacemi z tisku jsme se obrátili přímo na dopravce, jehož oficiální představitel nám oznámil, že s nasazováním delších než osmivozových v dohledné době nepočítá,“ dodává pro ŽelPage Pavel Tesař, tiskový mluvčí SŽDC. RegioJet se následně vyjádřil ve smyslu, že nasazení vozů na požadovaný počet bude postupné. Zatím bude aktuální rozšíření na osm vozů (ideálně od března t.r.) a ve chvíli, kdy bude potřeba překročit tuto hranici, tak dopravce začne se SŽDC jednat o úpravě příslušných náležitostí. Přitom ještě 7. ledna bylo uváděno v tiskové zprávě následující: „(RegioJet) Plánuje proto již od 1. 3. 2014 na trasu Praha – Ostravsko – Žilina nasadit až desetivozové soupravy.“

Business třída RJ, foto: Aleš Petrovský

Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun a lokomotivy řady 380. Žlutý dopravce taktéž potřeboval pro další navyšování kapacity vlaků rozšířit svůj vozový park, a proto nakoupil další vozy od rakouského dopravce ÖBB. V současné době se tedy počet osobních vozů pohybuje kolem stovky. Vrátíme-li se ale zpět k plánům Radima Jančury, tak ten plánuje, že v roce 2014 se RegioJet stane největším dopravcem mezi Prahou a Ostravou s 2,1 mil. přepravených klientů a nejdelšími soupravami (jak RJ dnes doplnil). Po navýšení vozů v soupravách dopravce plánuje pokrýt poptávku i při pátečních a nedělních špičkách. Žluté vlaky se taktéž chlubí „transaprentní cenovou politikou“ tří palubních tříd Standard, Relax a Business, která se dle vyjádření dopravce setkala s kladnou odezvou zákazníků. Za úspěchem taktéž stojí aktivní prodejní politika pro firemní a další hromadné přepravy. Pro tyto přepravy byly původně plánovány vozy Amz (odkoupené od SBB), které měly fungovat ve známém modelu charterových přeprav, ale nakonec byly nasazeny do pravidelného provozu. Cestující se snaží dopravce nalákat také na novinky, kterými jsou zábavní portál ve většině vozů (mimo rekonstruovaných Amz, které zatím neposkytují ani Wi-Fi připojení) či rozšíření menu o snídaně, které je možné si objednat pro ranní spoje již při nákupu jízdenky přes internetové stránky.

Zdroj: RegioJet


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
25.01.2014 (0:47)  
Například vlaky EC/IC Českých drah mají jízdní doby počítané pro normativ 650 tun a lokomotivy řady 380.

To by nebylo dobré. Předpokládám, že je mají spočítané na tu lokomotivu, která tam opravdu jezdí, v našem případě typicky 151.
registrovaný uživatel koyot 
25.01.2014 (0:45)  
Já si teď nemohu vzpomenout, kde jsem to četl, ale Jančura tam konečně přiznal, že vagony pro něho dělají v Rumunsku a že v současné chvíli je ve výrobě jen prvních deset kusů, protože na víc nemá zajištěné financování. Taky tam tvrdí, že ty vagony jsou plánovány na Německo a že když nesežene financování na Německo, tak těch deset vagonů půjde na Ostravu. A teď nevím,jestli jsem to nečetl na zelpage :)
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
24.01.2014 (23:14)  
Hoši, tady jste moc v obraze a příliš při zemi. Slovenské SME včera zveřejnilo, cituji:

Štátu ponúkajú luxusné vlaky
Súkromný železničný dopravca RegioJet kúpil 45 nových luxusných vagónov s koženými sedačkami a klimatizáciou...


Dál se píše o tom, že je chce nasadit na trasy trasy vlaků, které jsou ve ztrátě, ale stát je nedotuje. Na Slovensku i v Česku. Tak jsem na ty novinky v kůži zvědavej, kdyžtak je půjdu nárokovat do redakce :-)
24.01.2014 (22:57)  
Pan Jančura a jeho manageři jsou cílevědomé osoby, nesvázané s pseudo-odborným vedením dopravy našeho státu. Dokáží najít místo na trhu a určitě také mají připravené řešení, jak pro delší vlaky, tak pro případnou změnu trakčního systému napájení TV na Slovensku. Určitě jim v hlavách nežonglují nekoncepční myšlenky podobné ČD, které své zmatky v trakci předváděly na Bechyňce, Lipence, Šumperce, nebo na Chebsku, kde jezdí pod TV motorové vlaky.
registrovaný uživatel SYN 
24.01.2014 (22:52)  
Tedy, když se dívám na parametry těch belgičanek, tak se mi zdá že (pokud nějakým tvůrčím způsobem nepřekonali fyziku) by na tom měly být jen o trochu líp než Bastardi, takže vzhledem k titulku článku by si tím asi moc nepomohl... pro dlouhý vlak by asi byl dokonce o něco lepší Peršing 162 (o trochu silnější, zpřevodovaný na 140)?
registrovaný uživatel tsi 
24.01.2014 (21:10)  
Jeste je tu 12 ks SNCB 12. Uz nejaka jezdi ?
http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1434
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.01.2014 (20:38)  
24.01.2014 (19:02)  
Jančura a Mašiny? Taloši odstavují řadu E.632, což je BoBoBina s Vmax 160 km/h a výkonem 4200 kW. To by na CZ podmínky vyhovovalo ještě na dlouho a zkušenosti s počešťováním italek má. :D
24.01.2014 (17:46)  
Ad Zacker:
Asi logicky na hmotnost obsazené soupravy, když je ucelená :-)
registrovaný uživatel RoSi 
24.01.2014 (16:49)  
slováci přepínají na střídavinu...

Nebojte sa, našim tempom to bude leda tak za 200 rokov...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko