..: České dráhy zvyšují ceny doplatků do 1. třídy :..

Jízdenky, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha — České dráhy představily základní změny v tarifu, platném od 15. prosince, již během začátku podzimu. Zejména se zmiňovalo plošné zvýšení jízdného v řádu jednotek procent nebo zvednutí ceny Skupinové víkendové jízdenky na 650 korun. Naopak dráhy připravily větší míru zvýhodnění při nákupu traťových jízdenek pro držitele aplikace IN 50 %. Řadu cestujících také překvapila změna ceny i podmínek síťové jízdenky IN 100 %, která bude sice nově stát 19 900,– Kč, ale bude platit jen ve druhé třídě, v té první pouze v kombinaci s časovým doplatkem na kartě. Co však zůstalo až donedávna utajeno, bylo právě zdražení těchto doplatků do 1. třídy. Ten roční podraží o 25 procent z 3 990 na 4 990,– Kč, tedy čtvrtinu nové roční síťové jízdenky. Ke zdražení tohoto produktu přitom došlo i vloni, kdy se cena zvýšila o necelých 500 korun. Jak ale uvádí mluvčí ČD Petr Šťáhlavský, tak podle průzkumů je pro cestující změna přijatelná. Změny jsou ale i jinde, například v přepravě zavazadel nebo u skupin.

Regionova a cyklisté, foto: Karel Dvořák - Pardubický deníkNe zcela příjemnou změnou je zvýšení ceny rezervace místa pro jízdní kolo z 15 na 20 korun, stejně jako rezervace místa pro skupinu cestujících. Navíc se počet vlaků s takto povinnou rezervací spíše zvyšuje. Naopak pozitivní změnou je snížení ceny pro přepravu věcí v Úschově během přepravy, která bude nově stát pouhých 10 korun za vlak, ovšem tato služba naopak na mnohých vlacích končí. Naopak poroste cena za přepravu spoluzavazadel, například jízdních kol. Ta bude nově odstupňovaná podle vzdáleností. Do 50 km zaplatí cestující 25 korun, a to bez ohledu na počet použitých vlaků. Pak se cena postupně zvyšuje až na 75 korun, přičemž celodenní doklad bude zrušen. Při zpáteční cestě tak bude muset cestující zakoupit jízdenku pro každý směr jízdy zvlášť, cestování se tak většině lidem prodraží. Podobně odstupňované bude i přepravné pro psy.

Už jenom symbolické zdražení pak čeká jízdenky pro skupiny. První cestující ve skupině stejně jako doposud platí plné jízdné, druhý pak jízdné se slevou 25 procent, namísto dnešních 30 procent. Cílem bylo podle ČD to, aby byli oproti skupinám více zvýhodněni cestující s In-kartou.

V nejbližší době by podle některých informací mělo dojít také ke změně relací a cen některých Akčních či Včasných jízdenek, detaily však zatím nebyly zveřejněny. Jak ale vyplývá z Tarifního kalkulátoru jízdného ČD, budou zrušeny například Akční jízdenky do oblasti Mostecka a Chomutovska. Naopak dojde k zavedení těchto jízdenek do mnohých destinací z Brna. Paradoxní je také Akční jízdenka Praha – Pardubice se slevou IN 25 %. Ta totiž stojí stejně jako obyčejná jízdenka s touto slevou a proto je její existence zřejmě téměř zbytečná.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
17.12.2013 (16:41)  
mirek2: Zase tak totožné to není.Záleží na tom zda ÖBB si pustí ČD na svoji cestu.Spíš si myslím že ne,totéž platí i u ostatních sousedů.
Tak mam za to, ze existuje EU predpis, kterej primo narizuje, ze musi byt infrastruktura otevrena pro kazdeho. Jak jinak by to delaly vsechny ty Arrivy, Regiojety, WestBahny atd...
Rek bych, ze nejvetsi problem je dnes (kdy jsou jak lokomotivy, tak vozy) fakt, ze se to neudela samo.
17.12.2013 (16:39)  
Nezalezi to len od OBB. Keby to zalezalo len od OBB, do dnes nejazdi v Rakusku napr. Westbahn. Podobne by v Cesku nejazdil RegioJet ani LEO Express. Na to mame v EU legislativu.
17.12.2013 (16:03)  
kave - myslím si, že tu nikdo nepláče. Vidím tu akorát dostatek konstatování, že se využijí alternativy k vlaku. Takže jediný, kdo zapláče, budou ČD/ÖBB, které přijdou o tržby.

Osobně jsem využíval také WS, spíše však ve spojení s nějakou návaznou Spar jízdenkou dále. Jediná změna tak bude, že rakouskou Spar si zakoupím z Laa, kam se dá dojet za český tarif. Možnosti stále jsou...
registrovaný uživatel mirek2 
17.12.2013 (15:47)  
Eror404:Zase tak totožné to není.Záleží na tom zda ÖBB si pustí ČD na svoji cestu.Spíš si myslím že ne,totéž platí i u ostatních sousedů.A s tím souvisí také poplatky za DC.Ale to je debata na hodně dlouho.Když jedu za hranice tak využívám vnitro tarif a cenové nabídky daného dopravce,jízdné NRT jen do první stanice na území sousedního státu.
registrovaný uživatel kave 
17.12.2013 (15:36)  
Aby byl jasno v problému Wien Spezial. Rakouské dráhy totiž snížily poskytovanou slevu z NRT ze 75% na 50%. Takže zde všichni pláčete sice hezky, ale bohužel na špatném hrobě.
registrovaný uživatel arj 
17.12.2013 (15:33)  
Gowery, 17.12.2013(12:15): zdražení Vltava-Dunaj tiketu, jak dole psáno: to je pěkně prosím nějaká blbost, ne? Jizdenka.cz ukazuje 279 Kč, což odpovídá těm deseti eurům jako dřív

Teď jsem koukal na cd.cz/Cestování v příhraničí/Rakousko - tam "obyčejný" Vltava-Dunaj účtují € 10 = 259 Kč (!). Takže se omlouvám za fámu - naopak se mi ovšem líbí, že ČD neskočily státní bance na její intervenci ... nebo je to jen neschopnost web aktualizovat?

Michal Jaroš, 16.12.2013 (17:01): Podívejme se do Německa, kde jezdí většinou minimálně dva vozy první třídy na vlaku a je to relativně dobře obsazené.

Srovnávat poptávku po 1.třídě v CZ a na "západě" asi moc nelze, přece jen tam mají lidé víc (disponibilních) peněz jak ve vlastní, tak firemní peněžence. Přeshraniční cestování vlakem provozuji už jen zřídka, ale třeba v letadle z PRG (do destinace vzdálené 600-1000 km) jsou v businessu 2-3 řady, z ZRH, FRA, BRU (na stejně dlouhé trati) je jich 6-8 a třeba linky ZRH-BRU, GVA-BRU jsou z půlky business a SN linka BRU-Štrasburk má v období zasedání EU Parlamentu celý eroplán jen v business třídě.

Jenže je pravda, že tam jsou ty služby trochu jinde, no.. (viz ČD Lounge vs. DB Lounge)

Jaké jsou služby v DB loungi? Já nevím, já se ptám.
Moje letošní zkušenost s DB 1.třídou v EC byla jen lepší sedačky a číšník, chodící se ze špajzu ptát "jestli si fakt nic nedám". V následném ICE nechodil číšník, ale průvodčí nám po "procvaknutí lístku" předala pytlíčíčíček želé bonbonů. Ovšem žádné kafe či noviny zdarma nebyly, to jsem obojí dostal až v rámci leteckých služeb.
registrovaný uživatel bukes 
17.12.2013 (15:25)  
Proč nejezdí ČD do Vídně samostatně? Proč musí být dopravce v Rakousku tamní firma? Je to kvůli správci tratě?
17.12.2013 (15:21)  
mirek2: Nie, autobusova a zeleznicna doprava su uplne totozne. T.j. dopravca ma na vyber ci bude celu linku prevadzkovat sam, alebo v kombinacii s narodnym (pripadne inym) dopravcom susednej krajiny. Tak ako autobusovi dopravcovia, aj CD sa mozu rozhodnut celu linku do Viedne prevadzkovat sami a budu moct mat ceny ake chcu. To ze to prevadzkuju spolu s OBB je ich rozhodnutie - sice zalozene na historickom vyvoji, ale stale ich rozhodnutie ktore mozu zmenit.
17.12.2013 (15:16)  
mirek2: Súhlasím s tým, čo ste napísali. Škoda toho, myslím, že v tomto prípade bola vina na strane ÖBB, ktoré neboli ochotné ďalej poskytovať zľavu. Je to zvláštne, že na to doplatila práve Břeclav, pretože z Brna sa podľa webstránky ČD dá stále kúpiť akciový lístok do Viedne za 9 EUR (jednosmerný).
17.12.2013 (15:16)  
mirek2: A je takový problém a) využít volného přístupu na dopravní cestu, tzn. nepředávat spoj dražšímu dopravci, nebo b) dohodnout se na setrvání více cenových úrovní, dokud i úrovně příjmů v různých zemích budou různé? Takhle to totiž vede k jedinému - drtivá většina zahraničních cest se odehrává buď po silnicích nebo letecky, se všemi nepříjemnými důsledky pro okolí i pro samotné cestující. Vlak jako primárně hromadný dopravní prostředek by měl sloužit spíše širším skupinám cestujících než jen vybraným skupinám bohatších. A rovnou dodávám, že to neznamená zdarma, nýbrž v cenových hladinách podobných ostatním druhům dopravy, ideálně blíže jejich spodní hranici, zvláště pokud je to spojení časově méně výhodné.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko