..: Požár v Bohumíně omezuje provoz :..

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK

Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

České dráhy

Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:

  • vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
  • vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
  • vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
  • vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.

V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.

LEO Express

Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.

Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.

Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK


RaPa Poslat mail autorovi | 11.2.2016 (9:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hank 
11.02.2016 (16:52)  
Takhle zranitelné jsou všechny moderní infrastrukturní sítě, od výroby a rozvodů elektřiny a tepla přes vodovody a telekomunikace až po bankovnictví. A přinejmenším dva průsery z poslední doby vznikly nezodpovědností soukromníků, jimž byly některé části provozu sítí svěřeny. Mám na mysli průniky fekálií do vodovodu v Praze (přímý důsledek "údržby" pražských vodovodů a kanalizací po jejich privatizaci) a loňskou neplánovanou odstávku tří bloků v Dukovanech kvůli manipulacím s rentgenováním svarů (důsledek předání této činnosti soukromé firmě mimo přímou kontrolu ČEZu - podobná záležitost se teď řeší i v Temelíně a vyjádření šéfky jaderného dozoru, jakkoli pro média opatrně formulovaná, jsou alarmující). Koneckonců i "u dráhy" už máme prokázaný podobný případ - zřícený most ve Studénce. Tam to potenciální viníci zatím úspěšně hrají do ztracena a jestli někdo ponese odpovědnost, budou to malé ryby. Ale obecně platí, že systémy tohoto druhu jsou tím více ohroženy riziky velkých havárií, čím více je na ně pohlíženo výhradně jako na zdroj zisku. Kde jsou zisk a bezpečnost provozu v rozporu, tam se na bezpečnost často kašle. A státní dozor v našich podmínkách už dlouho tahá za ten kratší konec.

Rád bych se mýlil, když spekuluju, že ani za čistě technickými závadami často nestojí vyšší moc, ale nějaká lidská nezodpovědnost nebo přímo chamtivost.
11.02.2016 (16:47)  
Já bych to viděl na nějakého poučenějšího sběrače kovů, vedení si zazkratoval, ovšem nějak se mu to vymklo. No a pak po hořlavých pláštích se oheň rozšířil. A přijel v černém SUV s kmotrovskou značkou.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.02.2016 (15:12)  
Ten požár na 3 místech vypadá tak, že si prostě oheň razil cestu z rozvodny kabelovou trasou přes halu a přes chráničky venku.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
11.02.2016 (13:46)  
Jugy: Nejedou přes Havířov, z Ostravy jedou na Chałupki.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
11.02.2016 (13:38)  
Nevíte někdo, jestli odklonové EC vlaky, jedoucí do Polska (předpokládám) přes Havířov, zastavují i v Českém Těšíně?
11.02.2016 (12:24)  
Pro vysvětlení..nejde proud není kontrola od polohy výměn, nejde je ani přestavit jinak než ručně na místě klikou a uzamknout přenosným výměnovým zámkem, tím se získá alespoň kontrola polohy a umožní se pojíždění vlaky.
registrovaný uživatel Sim 
11.02.2016 (12:03)  
Rodny > "... výhybky nejsou vybaveny závažím a nouzovými zámky na klíče."
Jste si jist, ze to tak skutecne je? Ja jistotu nemam, ale jako technikovi mi prijde pravdepodobne, ze kazda dalkove ovladana vyhybka by mela jit prepnout do rucniho rizeni. Jenze ji musi mit kdo prehazovat (a zamykat), takze se v pripade tehto pruseru (treba v zime pri kalamite) postavi (a zamkne) vse na prujezd a okolni kolejiste se ignoruje. Stejne, jako zde.
Coz znamena aspon nejak funkcni dalkovkou dopravu a kolabujici regionalku (bo neni kde obracet a/nebo uhybat pred dalkovkou).

Molir > zahoreni na vic mistech najednou nevidim na pretizeni site - v takove situaci se jednotlive elektricke useky/zarizeni proste odpoji. To by musel napred nekdo "nastrkat do pojistek hrebiky" ... coz nerikam, ze neni mozne, ale uz to nema primou souvislost s pretizenim, nybrz se sabotazi.
registrovaný uživatel Molir 
11.02.2016 (11:35)  
Vypadá to IMO na přetížení elektrické sítě (tři různá místa, vše má spojitost s elektrikou), takže asi velké proudy natekly tam kam neměly, čili buď nějaký zkrat nebo někde někdo zapojil co neměl...
11.02.2016 (11:34)  
Tady se jasně dokázalo, jak málo stačí k tomu, aby se ochromila doprava v ČR... Radši si ani nepředstavuju, co by se stalo, kdyby vyhořelo takové CDP v Přerově. Nechápu, proč například výhybky nejsou vybaveny závažím a nouzovými zámky na klíče. Kdyby tohle bylo, hned by se dalo lépe jezdit a aspoň vysvobodit uváznuté vozidla, popřípadě vjet a vyjet do depa...
11.02.2016 (11:09)  
4. pomsta bývalému zaměstnavateli za vyhazov
5. pyroman + nuda jako Brno
6. fotbalový fan- ... chuligán, co nemá rád Polsko ani zeměpis
7. nenávist vůči Leo Express. Protože jak to vypadá, tak je odříznutý od depa
Nepravděpodobné: Magneti opět "těžili" kovy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko