Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.
Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
České dráhy
Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:
- vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
- vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
- vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
- vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.
V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.
LEO Express
Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.
Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.
Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK


Bohužel zkrat nebyl dostatečně "tvrdý", aby to vyhodilo ochrany na straně 22kV. Místo toho vznikl tak akorát 22kV přímotop. V takové situaci je SHZ více méně k ničemu, protože primárním zdrojem tepla není hoření, ale doruda rozžhavené vodiče.
No nebudu dál spekulovat, počkáme si na zjištění vyšetřovatelů. Bojím se ale, že se nepodaří najít konkrétního viníka - ta linka 22kV mohla být klidně starší a prorazit mohla taky do nějakých starších kabelů ležících v zemi ještě před koridorizací. Pak už se to jenom přenášelo všude možně. Snad na to časem odborníci přijdou.
Kdyby se to stalo u neoprávněného odběru, tak to pochopím. Toto nikoliv.
V IT se ve speciálních případech používá technologie pro snížení obsahu kyslíku tak, aby nebylo hoření možné. Dělá se toto i v energo/drážní infra?
Předtím proto že to lidem bylo všechno jedno, všechno bylo státní tak co by si s tím dělali starosti když v tom nemaj sami žádnej přímej ekonomickej zájem (jinej než to státu ukrást), a chtěli si hlavně co nejvíc ulehčit práci, a taky proto že stát na tom byl ekonomicky blbě a tak ošidil co šlo.
Teď to je kvůli soukromníkům co se ženou za krátkodobými zisky, a úředníci jsou pořád státní zaměstnanci kterým je všechno jedno (důvody stejné jako výše) a firmám u nich všechno projde. Všimněte si, že firma se nenechá zdaleka tak ochcat jako stát, takže zakázky které dělají firmy pro jiné firmy jsou levnější a kvalitněji provedené.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
