Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.
Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
České dráhy
Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:
- vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
- vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
- vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
- vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.
V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.
LEO Express
Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.
Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.
Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK
Kdyby padlo CDP tak je průser sehnat personál na obsazení všech záložních pracovišť ve stanicích :-(
Výsledek je stejný.
Edit: Nehledě na to, že by se obě CDP (Přerov a Praha), ze kterých se má do budoucna kompletně řídit provoz na koridorech, mohla stát terčem teroristických útoků.
Dnes dojela 471.075 jakožto SC 511 do Ostravy hl. se zpožděním 8 minut, přičemž ještě ze Štěpánova odjela včas.
Jiří Kocurek: Sice nechápu souvislost, ale třeba mi to někdo vysvětlí...
... Měsíc potom jsme začali žrát ve škole jódové tablety. To brzo. Jód 135 má poločas rozpadu 8 hodin, takže předávkování stabilním jódem (aby se přebytečný vyloučil i s případným radioaktivním) má smysl možná tak první 2 dny. Za týden proběhne 21 poločasů rozpadu. 2^21 je cca dva miliony, takže po prvním týdnu zbyde z toho radioaktivního jódu jedna dvoumilióntina = přestane být nebezpečný. No a hlavně ... když se rozpadne, tak už není jódem, ale jiným prvkem, a tělo s ním přestane zacházet jako s jódem. No starali se o nás skvěle.
Venkovní prvky ani tovární halu ochráníte hůř, ale ohořelé racky v serverovně na mě působí velmi zvláštně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.