..: Požár v Bohumíně omezuje provoz :..

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK

Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

České dráhy

Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:

  • vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
  • vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
  • vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
  • vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.

V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.

LEO Express

Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.

Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.

Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK


RaPa Poslat mail autorovi | 11.2.2016 (9:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
12.02.2016 (8:28)  
Pokud si vzpomínám, byly jódové tablety podávány z různých místních iniciativ. Centrální média říkala, že je to k ničemu.
11.02.2016 (22:56)  
JK: Nebyly ty jodové tablety spíš prevence strumy?
registrovaný uživatel Vsdmichalka  mail  
11.02.2016 (22:18)  
Akce kulový blesk :-)
Kdyby padlo CDP tak je průser sehnat personál na obsazení všech záložních pracovišť ve stanicích :-(
Výsledek je stejný.
registrovaný uživatel Ešus 
11.02.2016 (21:39)  
Také mě při čtení hned napadlo CDP Přerov. Jeho pád by paralyzoval železniční dopravu na Moravě. Které tratě se z Přerova momentálně ovládají? Předpokládám, že by vypadlo úplně vše, to znamená výhybky, návěstidla, hlášení i odjezdové tabule, nemám pravdu? Děkuji.

Edit: Nehledě na to, že by se obě CDP (Přerov a Praha), ze kterých se má do budoucna kompletně řídit provoz na koridorech, mohla stát terčem teroristických útoků.
registrovaný uživatel JB 
11.02.2016 (19:52)  
Na stránkách ČD je aktualizované opatření. O nasazení CityElefantů se v něm už (tj. asi počínaje 12.2.) nehovoří.

Dnes dojela 471.075 jakožto SC 511 do Ostravy hl. se zpožděním 8 minut, přičemž ještě ze Štěpánova odjela včas.
registrovaný uživatel hank 
11.02.2016 (19:28)  
BigDye: A za 50 let na to nepřišli ani hnusní komunisti ani sqělí soukromníci, kteří měli údajně za úkol ten reálně socialistický hnůj vykydat...
Jiří Kocurek: Sice nechápu souvislost, ale třeba mi to někdo vysvětlí...
11.02.2016 (18:08)  
hank: Znáte tu o hlinitanovém cementu? Soudruhům spadlo několik staveb, jedna fabrika dokonce i na zaměstnance. Jenže tehdy se o tom nesmělo mluvit a tak jsme mohli jásat v prvomájovém průvodu a neposlouchat ty lži o jaderné havárii.
... Měsíc potom jsme začali žrát ve škole jódové tablety. To brzo. Jód 135 má poločas rozpadu 8 hodin, takže předávkování stabilním jódem (aby se přebytečný vyloučil i s případným radioaktivním) má smysl možná tak první 2 dny. Za týden proběhne 21 poločasů rozpadu. 2^21 je cca dva miliony, takže po prvním týdnu zbyde z toho radioaktivního jódu jedna dvoumilióntina = přestane být nebezpečný. No a hlavně ... když se rozpadne, tak už není jódem, ale jiným prvkem, a tělo s ním přestane zacházet jako s jódem. No starali se o nás skvěle.
11.02.2016 (18:00)  
No ono je to o kvalitě návrhu fyzické a požární bezpečnosti. Klíčové rozvaděče a technologie by měly být v místnostech, které umožňují ochranu inertním plynem, případně mají SHZ.

Venkovní prvky ani tovární halu ochráníte hůř, ale ohořelé racky v serverovně na mě působí velmi zvláštně.
registrovaný uživatel BigDye 
11.02.2016 (17:26)  
Hank: ty Dejvice byly přímým důsledkem toho, že "někdo" ve zlatých šedesátých v rozporu s normou postavil kanalizaci nad vodovodem. Pak stačí jakákoliv prasklina na vodovodu a je to - časovaná bomba.
registrovaný uživatel Molir 
11.02.2016 (16:56)  
BTW SC511 a 507 rovněž Elefant, viz http://www.cd.cz/omezeniprovozu/mimoradnost.php?mid=359
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko