..: ÖBB představily cityjet - detailní řešení jednotek Desiro ML :..

ÖBB cityjet, foto: ÖBB Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.

Interiér jednotky, foto: ÖBB Interiér jednotky podruhé, foto: ÖBB WC, foto: ÖBB

Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel a.brg 
29.09.2014 (17:25)  
Sice to nahradí moje milované 4020 (mimochodem velmi dobré), ale i tak mi přijdou hodně povedené. Rakušani si zkrátka umí vybrat :-)
registrovaný uživatel danz  mail  
06.09.2013 (9:26)  
Dovolím si pár reakcí k interiéru:

Elias is best
Jsem rád, že už i rakouské dráhy odebírají sedadla od BorCadu. Zrovna model Regio+ s novýma ušima se velmi povedl. Možná více, než sedadla od Grammeru, která jsou použita například v druhé třídě railjetů.
Myslím, že vás ta sedadla překvapí ještě trochu více. Na těch prezentačních materiálech je trochu starší verze sedadel (ano je to stávající Regio+), v reálu tam bude prakticky vzato nová řada sedadel s dle mého názoru ergonomicky velmi dobrými inovacemi. Takže nechte se překvapit :)

Pikehead
Busman: mají schopnějšího objednatele?

Busman
Nechápu, proč u nás furt zapouštěj sedačky do podlahy, když to podle obrázků (i když vizualizací) v Rakousku jde do stěny i u Borcadů.

U novostaveb záleží na konstrukci vozidla - pokud je stěna dostatečně dimenzována (a všichni už to tak dělají), obecně se provozovateli preferují kantilevery (tj. do zapuštění do stěny jak píšete). Je samozřejmě důležité, aby provozovatel měl požadavek na tento typ uchycení (pro bezproblémové mechanické čištění podlahy), jinak můžou někteří výrobci nabídnout starší koncepci vozidla. Tady mě zaráží, proč ŠT dodává pantery se sedadly noha-stěna, nevidím do konstrukce vozidla, ale podlě mě musí být možnost tam dát sedadla na kantilevery. Jinak by byli v ŠT blázni - v Evropě jim to nikdo takto nekoupí. Tady vidím problém na straně ČD.
Horší je to u rekonstrukcí - tam to většinou bez většího zásahu do stěny nejde (resp. stojí to peníze navíc), prostě na to kdysi nebyly ty stěny konstrukčně řešeny.
06.09.2013 (0:19)  
M-Paul-O: Je pravda že já jsem do toho nástřelu 40% započítal spoustu vlaků které sice ve městě staví "všude" ale kategorie S-Bahn to není, jako např. zmíněnou Břeclav a Znojmo, Payerbach, Gmünd, St.Pölten (lasičky), Bratislavu, Sopron (Talenty). No ale nic to nemění na tom že 4020 už si zaslouží nahradit a zájemce o odkup asi nebude :-)
05.09.2013 (20:27)  
@ Tomáš Kraus - mno kdyby to bylo 40% tak bych si piskal :) jezdim tim denne do prace.
jenom Talenty jezdi na S45 (Handelskai - Hütteldorf), na byvale S60 do Brucku; a 4 na S80. Zbytek S-Bahnu je z 95% 4020 ... Takze z Laa, Mistelbachu, Hollabrunu, Gänserndorfu je spis nahoda ze jede Talent.A uprimne na letiště je Talent naprosto nevhodnej, zvlast kdyz jede jenom kratkej.
A Lasicky jsou Znojmo/Retz, Breclav/Bernhardstal ...
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
05.09.2013 (13:13)  
Tomáš Kraus: trochu (možná) fantazie - nehodlá se DB účastnit výběrek na regionální dopravu i mimo Německo? Třeba v Polsku?
05.09.2013 (12:06)  
Jiří Bajer: To doufám že ví :-) Už když tehdy uzavřeli tu rámcovou smlouvu jsem se divil, co s tolika novými elektrickými jednotkami chtějí dělat - v situaci kdy se teprve přestaly hrnout nové elektrické Talenty a ÖBB balancovaly nad bankrotem. Pořád se nemůžu zbavit dojmu že by teď mělo být možné a užitečné pár těch CityShuttlů prodat.

Podobně jsem se divil, na co teď DB Regio bude potřebovat těch nevím kolik set motorových Psů - motoráky řad 628 nebo naklápěcí 610/611 už jsou sice starší a vysokopodlažní, ale pořád ucházející. Asi se připravují na očekávaná výběrka kde budou požadovaná nová (asi nízkopodlažní) vozidla.
05.09.2013 (10:56)  
Tomáš Kraus: ÖBB určitě ví, kam je nasadit, jinak by těch vlaků přece neobjednávali na rámcovou smlouvu hned dvě stovky ;-) Asi to bude další vlna unifikace vozidel, jako tomu bylo v případě taurusů.
05.09.2013 (10:17)  
bartik09: Jak se to vezme, 4020 jezdí (jezdily?) mimo S-Bahn např. na osobácích Payerbach - Semmering (dříve až Mürzzuschlag), St.Pölten - Amstetten nebo Amstetten - Kleinreifling. Ale to je dohromady jen pár kousků. Pokud jich objednali 100 a na S-Bahn má jít jen 30, moc nevím kam dají těch zbylých 70. Něco se určitě vejde místo CityŠupláků na Tauernbahn, na trať Salzburg - Zell am See - Wörgl nebo na štýrskou S1, ale jinak moc nevím.
05.09.2013 (7:22)  
Zdá se mi na první pohled, že je to stejné jako u těch, co už jezdí.. (interiér)
05.09.2013 (7:07)  
Tak podle clanku ma jit na S-bahn jen 30 kousku a OBB 4020 jinde nez na s-bahnu nejezdi, ne?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko