Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.
Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva
Elias is best
Jsem rád, že už i rakouské dráhy odebírají sedadla od BorCadu. Zrovna model Regio+ s novýma ušima se velmi povedl. Možná více, než sedadla od Grammeru, která jsou použita například v druhé třídě railjetů.
Myslím, že vás ta sedadla překvapí ještě trochu více. Na těch prezentačních materiálech je trochu starší verze sedadel (ano je to stávající Regio+), v reálu tam bude prakticky vzato nová řada sedadel s dle mého názoru ergonomicky velmi dobrými inovacemi. Takže nechte se překvapit :)
Pikehead
Busman: mají schopnějšího objednatele?
Busman
Nechápu, proč u nás furt zapouštěj sedačky do podlahy, když to podle obrázků (i když vizualizací) v Rakousku jde do stěny i u Borcadů.
U novostaveb záleží na konstrukci vozidla - pokud je stěna dostatečně dimenzována (a všichni už to tak dělají), obecně se provozovateli preferují kantilevery (tj. do zapuštění do stěny jak píšete). Je samozřejmě důležité, aby provozovatel měl požadavek na tento typ uchycení (pro bezproblémové mechanické čištění podlahy), jinak můžou někteří výrobci nabídnout starší koncepci vozidla. Tady mě zaráží, proč ŠT dodává pantery se sedadly noha-stěna, nevidím do konstrukce vozidla, ale podlě mě musí být možnost tam dát sedadla na kantilevery. Jinak by byli v ŠT blázni - v Evropě jim to nikdo takto nekoupí. Tady vidím problém na straně ČD.
Horší je to u rekonstrukcí - tam to většinou bez většího zásahu do stěny nejde (resp. stojí to peníze navíc), prostě na to kdysi nebyly ty stěny konstrukčně řešeny.
jenom Talenty jezdi na S45 (Handelskai - Hütteldorf), na byvale S60 do Brucku; a 4 na S80. Zbytek S-Bahnu je z 95% 4020 ... Takze z Laa, Mistelbachu, Hollabrunu, Gänserndorfu je spis nahoda ze jede Talent.A uprimne na letiště je Talent naprosto nevhodnej, zvlast kdyz jede jenom kratkej.
A Lasicky jsou Znojmo/Retz, Breclav/Bernhardstal ...
Podobně jsem se divil, na co teď DB Regio bude potřebovat těch nevím kolik set motorových Psů - motoráky řad 628 nebo naklápěcí 610/611 už jsou sice starší a vysokopodlažní, ale pořád ucházející. Asi se připravují na očekávaná výběrka kde budou požadovaná nová (asi nízkopodlažní) vozidla.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.