..: Jízdní řád 2015 v Plzeňském kraji :..

RegioSharky na trati Plzeň – Domažlice, foto: JirkaŠPlzeň - Nový jízdní řád, který vstoupí v platnost již tuto neděli, 14. prosince, přinese velké množství změn do železniční dopravy v Plzeňském kraji. Zcela nový dopravní koncept se zavádí na trati 170 mezi Plzní a Chebem, kde dochází v podstatné části trasy ke zrušení zastávkových osobních vlaků a jejich nahrazení zrychlenými spěšnými vlaky. Pozitivní změna jistě přichází pro cestující jezdící po lokálce do Bezdružic, kde budou nově téměř všechny vlaky vedeny jako přímé již z Plzně. Naopak na tratích Svojšín - Bor či Staňkov - Poběžovice bude provoz v některých dnech v týdnu výrazně či zcela utlumen. Celkově ujedou vlaky v Plzeňském kraji v příštím období o 4,8 procenta kilometrů méně, k podobné redukci přitom došlo i v loňském roce, kdy byly vlaky omezeny o 5,6 procenta.

Spěšné vlaky na trati 170

Na trati 170 mezi Plzní, Stříbrem a hranicemi kraje dochází k faktickému zrušení téměř všech dlouhých osobních vlaků a jejich nahrazení novým konceptem vlaků spěšných. V úseku Plzeň - Kozolupy - Pňovany jsou vedeny osobní vlaky i nadále, a to jako spoje tzv. Plzeňské linky a také jako nové přímé vlaky Plzeň - Pňovany - Bezdružice. Zprvu zajímavý nápad s rychlými regionálními vlaky, které by měly doplňovat rychlíky a mohly by teoreticky nalákat nové cestující, však nakonec dostal velmi rozporuplnou podobu. Šest párů spěšných vlaků má totiž různé trasy (od Plzeň - Cheb až po Plzeň - Svojšín), různý rozsah zastavování, a navíc na ně budou nasazována diametrálně odlišná vozidla s tím pádem velmi rozdílnými službami v dotčených spojích. Vlaky navíc nejezdí denně, řada z nich má v grafikonu různé omezující poznámky. Spoje budou vedeny motorovými jednotkami řady 844, tedy tzv. Regiosharky, nicméně zůstávají zde i nadále vlaky sestavené z klasické lokomotivy a vozů BDs či Bdt.

Do Bezdružic z Plzně přímo

Jak již bylo zmíněno, Plzeňský kraj zavádí nové přímé vlaky z Plzně přes Pňovany do Bezdružic. Většina vlaků bude vedena motorovou jednotkou řady 814 Regionova, přestupním bodem mezi těmito vlaky z tratě 177 a dalšími regionálními spoji na trati 170 budou Pňovany zastávka, a to z důvodu úspory jízdní doby spěšných vlaků, které nádraží Pňovany projedou.

Regionova na trati do Bezdružic, foto: Tomáš Valenta Německý vlak na trati u Železné Rudy, foto: Bean

Omezení na tratích 178 a 182

Na spojovací trati 178 ze Svojšína do Boru nově vlaky pojedou pouze určité dny v týdnu. Konkrétně se bude jednat o čtvrtky, pátky, soboty a neděle, naopak od pondělí do středy zde žádné vlaky osobní dopravy nepojedou. Podobně na trati 182 Staňkov - Poběžovice pojedou nově vlaky v úseku Staňkov - Horšovský Týn pouze o víkendech, a to v počtu 4 párů vlaků ve čtyřhodinovém taktu.

Příhraniční doprava s Německem

V mezinárodní dopravě se sousedním Bavorskem dochází k několika změnám. První z nich je zrušení dosavadních průjezdných vlaků z Německa přes Železnou Rudu po trati 183 do Špičáku. Tyto vlaky budou nově končit již na společném nádraží Železná Ruda-Alžbětín/Bayerisch Eisenstein, důvodem omezení je podle objednatele malé využití spojů. Na dalším hraničním přechodu mezi Českou Kubicí a německým městem Furth im Wald k žádným podstatným změnám nedochází.

Určitého zlepšení se od neděle dočkají také cestující ze Žihelska. Osobní vlaky v relaci Plzeň - Žihle totiž nově nebudou v Plasech více jak 10 minut čekat na křižování s protijedoucím rychlíkem, ale pojedou dále bez prostoje, čímž se celá cesta výrazně urychlí. Křižování samotné pak bude přesunuto do stanice Mladotice, podobná situace pak bude panovat i v opačném směru.

Zdroje: České dráhy, Jízdní řád 2015


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 12.12.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
13.12.2014 (12:32)  
To je takový ten postupný přechod, zvykání. V pondělí a ve středu jsou otevřené úřady, tak je potřeba vlak zrušit, aby lidi museli na úřady autem, ale není potřeba zrušit vlaky celý týden, to by lidi řvali příliš. Nikdo nemůže mít námitky, že vlaky nejezdí, protože vlaky jezdí, ale jezdí v období, kdy je nikdo nepotřebuje, tudíž jezdí prázdné, a je důvod je zrušit. Je to takový rozšířený způsob likvidace lokálek, kdy nejdříve je aplikován takový jízdní řád, který je nepoužitelný, například dojezd do města 10 minut po začátku pracovní doby většiny podniků a odjezd z města zase 10 minut před koncem pracovní doby, to vše ve jménu 2 hodinového intervalu.
13.12.2014 (10:57)  
Nejsem znalý poměrů Plzeňského kraje, ale mohl by mi někdo vysvětlit, v čem je čtvrtek jiný než pondělí - středa? Proč v pondělí až středu vlaky jet nemusí a ve čtvrtek ano? Chápu vlaky čistě víkendové, stejně jako čistě o pracovní dny, ale proč se občas objeví vlak jedoucí jen některý pracovní den?
registrovaný uživatel Komín  mail  
13.12.2014 (10:14)  
Na trati 170 na západ od Plzně mohl být vybudován výborný koncept regionální dopravy, bohužel dnešní stav tam má značné díry. Nicméně vzhledem k tomu, že původně snad nemělo za Pňovany jezdit nic, tak to dopadlo ještě dobře.
Příměstskou dopravu obstarávají Regionovy, které navíc zajistí dvouhodinový takt přímého spojení Bezdružic s Plzní (škoda té polední pauzy), ty jsou navíc doplněny plzeňskou linkou.
Přímé spojení zastávek za Pňovany s Plzní zajistí spěšné vlaky, které před Plzní už zbytečně nezastavují a jsou tak rychlejší.
Problémem však je, že spěšné vlaky za Pňovany nezastavují úplně všude (dokonce u každého je to trochu jiné), jsou na ně nasazovány odlišné soupravy (to bych viděl jako nejmenší problém), nenídodržen dvouhodinový takt a všechny končí někde jinde.
Ideální by bylo zakončení v Mar. Lázních nebo v Chebu, nasazení dvou-tří vozových Panterů, utvoření dvouhodinového taktu a zastavení všude za Pňovany.
13.12.2014 (9:28)  
Trochu mi tu chybí upozornění na zrychlení Os vlaků do Žihle...
registrovaný uživatel M 
12.12.2014 (21:36)  
KK - to by ale bylo "vysvetleni" na namitku "proc 844 nejezdi", není to vysvetlení na namitku "proc diesel jezdi na elektrifikovane trati"
12.12.2014 (21:20)  
Já se divím, že trať Svojšín - Bor ještě přežila.
registrovaný uživatel Kakov 
12.12.2014 (21:17)  
Libcha:

nechme se překvapit jak to dopadne, já tipuji, že 844 bude jezdit jen víkendy a sedla, tedy v době, kdy je nebude potřeba na jejich domovských tratích, podobně jako dnes....

jinak pojede klasika
registrovaný uživatel Libcha 
12.12.2014 (18:59)  
Koukám že se rozšiřuje úspěšný projekt nasazování 844 na elektrifikované tratě. Začali s tím karlovarští, teď plzeňští... To jako že není na pantery, budeme pálit naftu častými rozjezdy na věčné časy ?
12.12.2014 (16:08)  
Zajímavou změnou, o které se moc nepíše, je 9:15 Klatovy - Horažďovice i o víkendu. To totiž umožňuje spojení např. do Blatné nebo do Písku, které dosud nešlo realizovat jinak než v 5:25 anebo 8:46 přes Plzeň, což je samozřejmě nešikovné (specialitou JČK totiž je dopolední spoje omezovat na pracovní dny, příp. je zcela eliminovat).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko